חדשות בריאות

הגל החמישי: 1,400 נדבקים חדשים. מחקרים חדשים טוענים: "הבהלה היתה מוקדמת. הזן לא אלים"

מחקרים חדשים משווים בין זן הדלתא לזן האומיקרון, ומעלים ממצאים מרגיעים. בתוך כך, אתמול אומתו 1,400 נדבקים לקורונה

  • י"ט טבת התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד הבריאות מדווח הבוקר כי אתמול (רביעי) אומתו 1,400 נדבקים לקורונה. מקדם ההדבקה ממשיך לעלות ועומד על 1.34. 79 חולים במצב קשה. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 1.44%.

"המדינה עייפה מהגבלות", אמרה שרת האנרגיה קארין אלהרר לכאן רשת ב'. "צריך לקבל החלטות מאוזנות. הדברים שעומדים לנגד עינינו הם גם התסמינים שאחרי המחלה. אם יהיה חיסון רביעי – אלך להתחסן. אם יש משהו שאפשר לעשות כדי למנוע מחלה קשה, צריך לעשות אותו".

בימים האחרונים פורסמו מחקרים חדשים, הטוענים כי הבהלה היתה מוקדמת מדי. מן הממצאים עולה כי זן האומיקרון של נגיף הדלתא גורם למחלה קלה יותר מאשר זן הדלתא שקדם לו, ומי שנדבק בזן האומיקרון נמצא בסיכון נמוך יותר לאשפוז מאשר אלו שנדבקו בזן הדלתא.

אחד המחקרים התבצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת אדינבורו בסקוטלנד. במהלכו החוקרים בדקו נתונים של 23,840 מקרי הידבקות באומיקרון לעומת 126,511 מקרים של הידבקות בדלתא. הממצאים הצביעו על כך שרק 15 חולים באומיקרון אושפזו בבתי החולים לעומת 856 מאושפזים שנדבקו בזן הדלתא. כלומר: מי שנדבק באומיקרון נמצא בסיכון נמוך ב-66 אחוזים להתאשפז, לעומת אלו שנדבקו בזן הדלתא.

מחקר נוסף המשווה את הדלתא לאומיקרון בוצע ע"י אוניברסיטת "אימפריאל קולג'" בבריטניה. החוקרים הבדילו בין מחוסנים ללא מחוסנים. בבדיקת המחוסנים, 56 אלף נדבקים באומיקרון ועוד 269 מקרי הידבקות בדלתא. ממצאי המחקר הצביעו על כך שהנדבקים באומיקרון היו בסיכון נמוך של 20-25 אחוזים להתאשפז לעומת אלו שנדבקו בדלתא.

בקרב הלא מחוסנים, הסיכון לאשפוז כתוצאה מאומיקרון היה נמוך בשיעור של 11% לעומת הנדבקים בדלתא. בקרב המחלימים, שנדבקו בעבר בקורונה, הסיכון היה נמוך בשיעור של 50% להתאשפז, לעומת הפעם הראשונה בה חלו בקורונה. מחקר נוסף בוצע על ידי המכון הלאומי למחלות מדבקות בדרום אפריקה בשיתוף עם אוניברסיטת קייפטאון. המחקר בדק את הנתונים של 161,328 בני אדם שנדבקו בקורונה, חלקם בזן האומיקרון בעוד אחרים בזן הדלתא. הממצאים הצביעו על כך שמתוך הנדבקים  באומיקרון, 2.5% נזקקו לאשפוז. זאת לעומת 12.8% מתוך הנדבקים בדלתא, שנזקקו לאשפוז. עם זאת, החוקרים ביקשו להדגיש כי "אלו נתונים מוקדמים, והם עלולים להשתנות ככל שהמגפה תתקדם". 

תגיות:מגפת הקורונהזן אומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה