חדשות בארץ

השמות הנפוצים ביותר בישראל 2020: דוד, לביא, תמר ומאיה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת את השמות הנפוצים ביותר בקרב ילדים בישראל בשנת 2020

  • י"ז טבת התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת הצהריים (שלישי) רשימת השמות הפרטיים הנפוצים בישראל, שניתנו לילידי שנת 2020. השמות הפופולריים ביותר לבנים יהודיים הם דוד ולביא, ולבנות יהודיות תמר ומאיה.

תמר עומדת בראש טבלת השמות לבנות יהודיות בישראל זו השנה החמישית ברציפות - 1,116 בנות נקראו בשם זה אשתקד. במקום השני נותר השם מאיה. השם אביגיל במקום השלישי, ונועה ירד למקום הרביעי. לאחר מכן מדורגים השמות: שרה, אילה, אדל, יעל, שירה ואסתר, שהיו גם הם בעשרת השמות המובילים בשנת 2020. 

בקרב הבנות המוסלמיות השם הנפוץ ביותר היה מרים, כאשר 408 בנות נקראו בשם זה.

השם הנפוץ ביותר בקרב ילידי 2020 היה מוחמד – 2,396 בנים שנולדו ב-2020 נקראו בשם זה. השמות הנפוצים ביותר אחריו היו יוסף שניתן ל-1,857 ילדים, מתוכם 1,176 בנים יהודים ו-656 מוסלמים ואריאל שניתן ל-1,802 ילדים יהודים (1,223 בנים ו-579 בנות).

השם הנפוץ ביותר בקרב הבנים היהודים היה דוד, 1,536 ילדים נקראו בשם זה ב-2020, המהווים 2.4% מהבנים היהודים. אחריו היה השם לביא שניתן ל-1,297 ילדים, המהווים 2.1% מהבנים היהודים. לאחר מכן מדורגים השמות: אריאל, יוסף, נועם, אורי, רפאל וארי עם יותר מ-1,000 בנים יהודים שנקראו בכל אחד מהשמות הללו. במקום התשיעי ממוקם השם משה ובמקום העשירי יהודה. 

בפילוח לפי מקומות מגורים, בקרב הבנות היהודיות השם תמר היה הנפוץ ביותר באופקים והוא ניתן ל-4.2% מהבנות שנולדו בו ובחיפה עם 2.1%. מאיה היה הנפוץ ביותר בערים: הרצליה, מודיעין-מכבים-רעות, כפר סבא, רמת גן, חדרה, ראשון לציון, חולון, רעננה, קריית אתא, רחובות, ראש העין, יבנה, אשקלון ופתח תקווה. אביגיל היה השם הנפוץ ביותר בעיר לוד.

השם נועה היה מפוזר בין ערים רבות, ובאף אחת מהן הוא לא היה השם הנפוץ ביותר. שרה היה השם הנפוץ ביותר בביתר עילית (6.7%), בבית שמש (5.1%) ובבני ברק (4.9%). אדל היה השם הנפוץ ביותר בקרב הבנות בערים: רמלה (4.0%) בת ים (3.9%), דימונה (3.6%), נהרייה (3.3%) באר שבע (3.0%), אשדוד, נתניה וקריית גת.

בקרב הבנים היהודים השם דוד היה הנפוץ ביותר באופקים (4.7% מהבנים היהודים), בירושלים (4.2%), בנתיבות (3.3%) ובאשדוד (2.8%). מבחינה כמותית מספר הילדים הגבוה ביותר שנקראו בשם זה היה בירושלים (298).

לביא היה השם הנפוץ ביותר בערים: דימונה, שדרות, פרדס חנה-כרכור, באר שבע, אשקלון, אילת, קריית גת, עפולה, חריש, חולון, פתח תקווה ויבנה. אריאל היה השם הנפוץ ביותר בערים: קריית ביאליק, נס ציונה, טירת כרמל, גבעת זאב, מודיעין-מכבים-רעות, רחובות וחיפה. נועם היה השם הנפוץ ביותר במעלה אדומים, בראשון לציון, בבת ים וברעננה, ואורי בראש העין.

ביישובים מסוימים השם הנפוץ ביותר היה נפוץ באופן משמעותי לעומת שאר השמות. בכפר חב"ד, למשל, השם מנחם (10.6%) היה הנפוץ ביותר.

תגיות:תינוקותילודהשמות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה