חדשות בארץ

סאגת חוק החשמל: רע"מ באיום חדש על איילת שקד

המפלגה הערבית החברה בקואליציה הבהירה לשרת הפנים איילת שקד, כי קידום חוק חריש מותנה בתיקון חוק החשמל בהתאם לדרישותיה

ח"כ וליד טאהא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ח"כ וליד טאהא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 10:21)

המתיחות בין רע"מ לשרת הפנים איילת שקד, על רקע חוק החשמל, עולה מדרגה נוספת. על פי הדיווח הבוקר (שני) בכאן ב', במפלגה הערבית החברה בקואליציה הבהירו לשקד כי ללא תיקון החוק וניסוחו בהתאם לדרישותיהם – הם לא יאפשרו את קידום חוק חריש החשוב לה. חוק חריש, שעבר בקריאה ראשונה לפני מספר שבועות, מעוכב בינתיים בוועדת הפנים, בראשה עומד איש רע"מ, חבר הכנסת וליד טאהא.

בתוך כך, טאהא – המוביל את קידום חוק החשמל מטעם רע"מ – הודיע הבוקר על ביטול ישיבות הוועדה לשבוע הקרוב, שהיו אמורות לעסוק בחוק החשמל ובחוק חריש. בשלב זה לא נקבע מועד חדש לכינוס הוועדה.

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', הגיב: "איילת שקד הפכה את מדינת ישראל לבת ערובה של תומכי טרור אנטי ציוניים בתנועה האסלאמית רק כדי שהחבר שלה יגשים חלום ויהיה ראש ממשלה עם שישה מנדטים. עכשיו העיר חריש נלקחה כבת ערובה של תומכי הטרור, בדרישתם להלבין עשרות ומאות אלפי בתים לא חוקיים שהם בנו לאורך השנים תוך צפצוף על החוק".

סבב העימות הנוכחי בין שקד וטאהא החל ביום רביעי האחרון, כאשר שרת הפנים אמרה במליאת הכנסת כי חוק החשמל – שנועד לחבר לחשמל בתים שנבנו באופן בלתי חוקי – לא יחול על הפזורה הבדואית בנגב, המהווה מעוז כוח אלקטורלי של רע"מ. בתשובה לשאילתה בעניין הוסיפה שקד, כי מי שירצה לחבר את ביתו לחשמל יצטרך לשלם סכום גבוה של 200 אלף שקלים.

טאהא נטש בזעם את המליאה, והאשים את שקד ב"הפצת שקרים". בהודעה רשמית שיצאה לאחר מכן מטעם רע"מ בשפה הערבית, הוא הוסיף ותקף: "דבריה של שקד כוזבים ולא אחראיים. היא מנסה להמעיט מחשיבותו של החוק כדי לרצות את בן גביר, סמוטריץ' והימין הקיצוני הגזעני. שקד חייבת לדעת שכללי המשחק השתנו. עליה להחליט עם מי היא רוצה להיות שותפה – עם בן גביר וסמוטריץ' או עם רע"מ".

בסוף השבוע האחרון שיגר טאהא איום נוסף על שלמותה של הקואליציה כשכתב בפייסבוק בערבית: "אני אומר זאת בפירוש – או שחוק החשמל יאיר את בתי בנינו בחברה הערבית בצורה חוקית ומסודרת, או שהוא יהיה זה שיכבה את האור על השלב הזה ויעביר אותנו לשלב חדש".

בחדשות 12 דווח כי טאהא אמר למקורביו כי "שקד מפרה סיכומים באופן סדרתי. אני לא מוכן להפקיד בידיה את הסמכות לחתימה על בקשות חיבור לחשמל. או שהולכים על חוק ללא מתווים וללא צווים – או שפורשים מהקואליציה".

תגיות:איילת שקדרע"מוליד טאהאחוק החשמל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה