זוגיות ושלום בית

הרב אלימלך בידרמן בסיפור שתאהבו: כך ניצל שלום הבית של הזוג הצעיר

חתן צעיר, חודשים ספורים לאחר חתונתו, עלה נסער וכואב לביתו של רבו, רבי אליהו ראטה זצ"ל. העצה ששמע ממנו – הצילה את שלום הבית שלו לדורות

  • ט"ו טבת התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב אלימלך בידרמן סיפר את הסיפור הבא בשיעורו השבועי: "היה זה לפני 40 שנה. יהודי צעיר, מספר חודשים אחרי החתונה, עלה לבית חמיו. באותה שעה היתה בבית רק החמות. והיא 'פתחה את פיה שלא בחכמה', ושפכה עליו קיתון של גערות וזעקות.

"החתן מיהר לצאת מהבית, כשליבו מתפלץ מצער, כאב ובושה. הוא מיהר לביתו של מורו ורבו, רבי אליהו ראטה זצ"ל, שהיה איש אמונו של רבי שלומ'קה מזוועהיל, שם תיאר בפני רבו את הכעס הנורא ששפכה עליו חמותו.

"שאלו רבי אליהו האם כבר סיפר את הנעשה לאדם כלשהו בעולם. השיב לו החתן: לא. הדבר אירע לפני מספר דקות, ומיד מיהרתי אל בית הרב.

"השיב לו רבי אליהו בצדקותו ובחכמתו: 'יש לי עצה בשבילך. דמיין לעצמך כי מאומה לא אירע כאן. אלא חלמת חלום. הנה אקיים בך עכשיו 'הטבת חלום', 'חלמא טבא חזית, חלמא טבא חזית'. לך, תחזור לביתך כאילו כלום לא היה'.

"החתן שמע לעצתו של רבו", המשיך הרב בידרמן בדבריו. "וכך עשה".

עברו שבועיים, והנה עלה החתן לבית חמיו בשנית. חמותו פחה לו את הדלת כשהיא נבוכה מאוד. "אני מתנצלת על מה שהיה לפני שבועיים", אמרה לו. "הייתי כעוסה מאוד ואיבדתי את ההיגיון. סלח לי בבקשה".

השיב החתן: "אינני יודע במה דברים אמורים, לא היה ולא נברא. כנראה שהחמות חלמה בזה הלילה חלום רע…"

החמות המשיכה לבקש את סליחתו של חתנה, אך הלה עמד בשלו. לא דובים ולא יער, חלומות שווא ידברון. והוסיף להביא ראיה לדבריו, כי אם אכן היה אותו מעשה, וכי לא היו יודעים אמי ובני ביתי מכל אותה השפלה? והרי היית מתלקחת כאן אש עד לב השמים, ומכיוון שאין איש יודע על כך מוכח הדבר שאין זה כי אם חלום בעלמא. חמותו סברה וקיבלה, ושקט ושלווה חזרו לשרור בבית המשפחה.

"ברבות השנים נולדו לאותו חתן קרוב ל-20 ילדים, ומהם הקים דור של עשרות עשרות צאצאים", מסיים הרב בידרמן את דבריו. "כל זה בזכות השתיקה שהשכיל לבלום פיו בשעת מעשה. רק בזכות שתיקה זו המשיך בחייו כלא היה, וזכה לזרע ברך ה'".

הרב זמיר כהן – הפטנט שיביא לכם שלום בית:

 

תגיות:שלום ביתזוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה