חדשות יהדות

בן בכור אחרי 18 שנות ציפייה: "אף אחד לא האמין שיקראו לי אמא"

"היא בוכה. 'אף אחד לא האמין שיקראו לי אמא'. בטח שהאמנו, אני האמנתי, ה' האמין. הילד הזה מורכב מרבבות של תפילות": הרב אלון עטיה חובק את בנו, שנולד לאחר 18 שנות ציפייה

  • ט"ו טבת התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אל ייאוש: הרב אלון עטיה, רבה של קהילת 'היכל מלך' בגבעת זאב הסמוכה לירושלים – חבק בשבוע שעבר בן זכר, זאת לאחר 18 (!) שנות ציפייה ותפילות.

כאשר נשמעה הבשורה המשמחת, הגיע הרב לקהילתו. שם המתינו לו תלמידיו ורקדו בהודיה לבורא עולם על הנס הגדול שהתרחש והתפילות שנענו.

במהלך שיעורו, התייחס הרב עטיה לנס הגדול שנעשה לו, לאחר שהרופאים כבר הרימו ידיים מכך שהרב ורעייתו יזכו להפוך להורים. על רגע הלידה, אמר הרב: "אמרתי את ספר יונה, עליו אמר הרב מרדכי אליהו שהוא 'כל הסגולות', ואז נולד הילד. ואתה שומע 'מזל טוב, שמונה ורבע', שומע בכי וזהו. זו הייתה נקודה שאני עומד שם ואני קפוא. אני לא עומד ולא מדבר, יורדות לי דמעות. המיילדת אומרת לי 'אבא מזל טוב', אני לא זז. אני מסתכל על אשתי ורואה אותה בוכה, וזהו".

"אתה עומד בצד", ממשיך הרב עטיה לתאר את הרגעים שלא ניתן לתארם. "המיילדות קלטו את זה, הם נתנו לנו את הרגעים של השקט. ואז אני פונה אליה: 'מזל טוב אמא', אמא? היא בוכה. 'אף אחד לא האמין שיקראו לי אמא'. בטח שהאמנו, אני האמנתי, ה' האמין. הקב"ה לא מאכזב, צריך לדבוק בו באמת.

"אחרי שהיה השקט הזה, אתה עומד ובוכה. 'ריבונו של עולם, לנער הזה התפללתי', לא יודע מכמה תפילות הוא מורכב. אמרתי למישהו, מכמה תפילות הילד הזה, מרבבות, אולי יותר. היו אנשים שאני בעצמי לא יודע. הייתה אישה שנוסעת כל בוקר לקבר רחל כדי להתפלל, אחת עושה כל שבוע הפרשות חלה רק בשביל זה. זה לא הילד שלי, זה הילד של כולם.

"אני זכיתי שהקב"ה בחר בי להיות צינור לעשות קידוש ה' כזה גדול בעולם", מתאר הרב עטיה את זריקת העידוד שקיבלו רבים ששמעו על הנס הגדול. "אנשים באים ואומרים לי, 'אני כבר התייאשתי, הפחת בי חיים, ה' נתן לי להאמין שתפילות מתקבלות', זה נותן תקווה להבין שאין תפילה שבה ריקם. רק אחד יכול לעזור, רק הוא".

על שנות הציפייה הארוכות אמר הרב עטיה: "מעולם לא היו לי שאלות על הקב"ה. לא כעסתי, לא הייתי עצוב, שום דבר. הראייה שלא הייתה לי שום בעיה לעשות חלאקה כל יומיים, לשבת סנדק, לשמח כל ילד". עוד הוסיף הרב וציין כי אחד מבכירי הרופאים אמר לו ולרעייתו: "גם אם יצמחו לי שערות בכף היד - לא יהיו לך ילדים', והקב"ה הוכיח כי הוא כל יכול.

תהילים פרק ק' - פרק ההודיה

(א) מִזְמוֹר לְתוֹדָה: הָרִיעוּ לַיהוָה, כָּל-הָאָרֶץ. (ב) עִבְדוּ אֶת-יְהוָה בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו, בִּרְנָנָה. (ג) דְּעוּ כִּי יְהוָה, הוּא אֱלֹהִים: הוּא-עָשָׂנוּ, ולא (וְלוֹ) אֲנַחְנוּ עַמּוֹ, וְצֹאן מַרְעִיתוֹ. (ד) בֹּאוּ שְׁעָרָיו, בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה; הוֹדוּ-לוֹ, בָּרְכוּ שְׁמוֹ. (ה) כִּי-טוֹב יְהוָה, לְעוֹלָם חַסְדּוֹ; וְעַד-דֹּר וָדֹר, אֱמוּנָתוֹ.

הרב ברוך רוזנבלום - הקב"ה אוהב לתת למי שיודע לומר תודה על כל פרט:

 

תגיות:לידהפוריותתינוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה