חדשות בארץ

בעקבות הפיגוע בשומרון: קריאות בימין להתפטרותו של בר לב

לאחר הפיגוע בצפון השומרון, בימין תקפו את הממשלה ואת השר לביטחון הפנים עמר בר לב, שהתבטא בתחילת השבוע על "אלימות מתנחלים". יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר: "המחבלים מריחים חולשה"

בר לב (צילום: Meir Vaknin/Flash90)בר לב (צילום: Meir Vaknin/Flash90)
אא

(עודכן: 21:40)

המערכת הפוליטית הגיבה הערב (חמישי) בסערה על פיגוע הירי סמוך ליישוב חומש שבצפון השומרון, בו נרצח צעיר יהודי בשנות ה-20 לחייו ושניים נוספים נפצעו.

בימין תקפו בחריפות את מדיניות הממשלה. המגיבים התייחסו להתבטאותו של השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, בתחילת השבוע על "אלימות מתנחלים", וחלקם אף קראו להתפטרותו. חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה תקף: "עמר בר לב, הפיגוע הזה הוא תוצאה ישירה של קמפיין 'אלימות המתנחלים' שלקחת בו חלק בידיעה מלאה. תתנצל ותתפטר עכשיו – לפני שההסתה שלך ושל חבריך בשמאל הקיצוני תגבה מאתנו מחירים כבדים יותר".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, חבר הכנסת יריב לוין, הגיב: "אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחתו של הנרצח בפיגוע הירי הערב סמוך ליישוב חומש, ומאחל החלמה מהירה לפצועים. הטרור מרים את ראשו, והממשלה חלשה מולו. שר בכיר מגבה אמירות אנטישמיות על אלימות כביכול של המתיישבים, שרי הממשלה מתחרים ביניהם מי יתרפס יותר בפני אבו מאזן, והממשלה כולה מעבירה סכומי עתק לרשות הפלסטינית שממשיכה לשלם למשפחות הטרוריסטים. כך לא נלחמים בטרור. כך מפקירים את ביטחון ישראל".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', אמר: "‏אסור. פשוט אסור להיכנע לטרור. אסור להבין אותו, אסור לחפש לו הסברים, ואסור לבלבל בין טוב לרע ובין אויב לאוהב כפי שעושה הממשלה הזו עד כה".

"התשובה לפיגוע הקשה בחומש חייבת להיות הקמה מחודשת של הישוב והסדרת הישיבה הפועלת במקום מאז הגירוש. 'ואומר לך בדמייך חיי'. מתפלל יחד עם כל עם ישראל לרפואת הפצועים".

בליכוד תקפו את מדיניות הממשלה: "אנו שולחים תנחומים מעומק הלב למשפחתו של הנרצח בפיגוע הקשה הערב בחומש שבשומרון ומתפללים לשלום הפצועים. במקום להסית נגד המתיישבים, הממשלה הכושלת הזאת חייבת להילחם במחבלים".

"בעיצומו של גל טרור, הממשלה הכושלת של בנט, לפיד ועמר בר לב עסוקה בהסתה נגד המתיישבים ובקידום חוקים איראניים לסתימת פיות ברשתות החברתיות. הליכוד דורש ממנסור עבאס ומרע"מ לגנות בערבית, בחשבונות הפייסבוק והטוויטר שלהם, את פיגוע הטרור בשומרון – בלי סייגים ובלי תירוצים. אחרי שהם קיבלו מבנט 53 מיליארד שקלים, זה המעט שהם חייבים לעשות".

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, מסר: "כששר הביטחון גנץ מנהל מדיניות רופסת והשר עמר בר לב מוציא את דיבת ישראל רעה בעולם ותוקף בלי בושה את המתנחלים, המחבלים מריחים חולשה, לא נרתעים ומרימים ראש. המדיניות הרופסת של בר לב, גנץ וממשלה שנשענת על האחים המוסלמים מובילה לפיגועי טרור. הדברים של עמר בר לב הובילו לפיגוע. מילים יכולות להרוג".

יו"ר ש"ס אריה דרעי הביע את כאבו ואבלו על הרצח: "הפיגוע הרצחני הערב הוא תוצאה של ההסתה הקשה נגד אחינו המתיישבים. שולח את תנחומיי הכנים למשפחת הנרצח הי"ד ומתפלל לעילוי נשמתו ולהחלמתם המהירה של הפצועים".

שרים בממשלה גינו את הפיגוע ושיגרו תנחומים למשפחת הנרצח. השר בר לב אמר: "פיגוע קשה ליד חומש הערב. הטרור הפלסטיני מרים שוב את ראשו המכוער. תנחומיי למשפחתו ויקיריו של בן הישיבה שנרצח והחלמה מהירה לפצועים. ארדוף אויביי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם".

ראש הממשלה בנט מסר: "יחד עם כל עם ישראל, אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של הנרצח בפיגוע הקשה שאירע הערב בשומרון ומאחל החלמה מהירה לפצועים. כוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבלים במהרה. אנו נבוא עמם חשבון".

שר הביטחון בני גנץ הגיב: "משתתף בצער משפחת הנרצח הערב בפיגוע בשומרון, ומבקש למסור רפואה שלמה לפצועים הנוספים. כוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבלים. אנו ממשיכים בהגברת העירנות והדריכות מול הטרור ביהודה ושומרון, וממשיכים לפעול בכל האמצעים ובכל הזירות מול ארגוני הטרור".

שרת הפנים איילת שקד כתבה בטוויטר: "הטרור הפלסטיני שוב ממחיש לנו שהמלחמה על ארץ ישראל לא הסתיימה ושמתיישבי יו"ש מהווים חומת המגן של מדינת ישראל. נמשיך להכות שורשים בארץ הזאת ולבנות אותה לתפארת. כוחות הביטחון ישימו ידם על המרצחים המתועבים שטרם השלימו עם נוכחות יהודית בארץ ישראל. משתתפת בצער משפחת הנרצח ומאחלת רפואה שלמה לפצועים".

תגיות:פיגוע יריעמיחי שיקליבצלאל סמוטריץ'השומרוןעמר בר לב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה