חדשות בארץ

פיגוע ירי בשומרון: צעיר יהודי נרצח, שני פצועים פונו לבית חולים

שלושה צעירים נפצעו מירי לעבר רכבם סמוך ליישוב חומש שבצפון השומרון. אחד מהם נפצע באורח אנוש, ולאחר ניסיונות החייאה נקבע מותו. כוחות הביטחון פתחו בסריקות אחרי המחבלים

(אילוסטרציה: Hillel Maeir/Flash90)(אילוסטרציה: Hillel Maeir/Flash90)
אא

(עודכן: 20:59)

צעיר יהודי בשנות ה-20 לחייו נרצח הערב (חמישי) בפיגוע ירי סמוך לחומש שבצפון השומרון. המחבלים ירו לעבר הרכב בו נסע עם שני צעירים נוספים. הוא נפצע באורח אנוש, ולאחר ניסיונות החייאה נקבע מותו. שני הנוסעים האחרים פונו לבית החולים מאיר. מבית החולים נמסר כי "אחד הפצועים עם פגיעה ביד ומצבו מוגדר קל, והשני עם פגיעת חזה ומצבו מוגדר בינוני. הם הוכנסו לחדר הלם וכעת עוברים בדיקות וטיפול".

כוחות גדולים של צבא ומשטרה הגיעו לזירה ופתחו בסריקות אחרי המחבלים. ראש הממשלה נפתלי בנט קיבל עדכון ראשוני על הפרטים.

חובשי רפואת חירום במד"א, אריה אלטר ויוסף דסקל, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את הרכב בסמוך לשער האחורי של היישוב. במושב האחורי ישב צעיר בשנות ה-20 מחוסר הכרה עם פצעי ירי בגופו. בסיוע כוח רפואה של צה"ל הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות, שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו. נהג הרכב ונוסע נוסף היו בהכרה מלאה והתהלכו במקום כשהם סובלים מפציעות קלות משברי הזכוכיות. הענקנו להם טיפול רפואי מהיר בשטח ופינינו אותם לבית החולים".

ראש הממשלה בנט מסר בעקבות הפיגוע: "יחד עם כל עם ישראל, אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של הנרצח בפיגוע הקשה שאירע הערב בשומרון ומאחל החלמה מהירה לפצועים. כוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבלים במהרה. אנו נבוא עמם חשבון".

שר הביטחון בני גנץ הגיב: "משתתף בצער משפחת הנרצח הערב בפיגוע בשומרון, ומבקש למסור רפואה שלמה לפצועים הנוספים. כוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבלים. אנו ממשיכים בהגברת העירנות והדריכות מול הטרור ביהודה ושומרון, וממשיכים לפעול בכל האמצעים ובכל הזירות מול ארגוני הטרור".

השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, אמר: "פיגוע קשה ליד חומש הערב. הטרור הפלסטיני מרים שוב את ראשו המכוער. תנחומיי למשפחתו ויקיריו של בן הישיבה שנרצח והחלמה מהירה לפצועים. ארדוף אויביי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', מסר בתגובה: "‏אסור. פשוט אסור להיכנע לטרור. אסור להבין אותו, אסור לחפש לו הסברים, ואסור לבלבל בין טוב לרע ובין אויב לאוהב כפי שעושה הממשלה הזו עד כה".

"התשובה לפיגוע הקשה בחומש חייבת להיות הקמה מחודשת של הישוב והסדרת הישיבה הפועלת במקום מאז הגירוש. 'אומר לך בדמייך חיי'. מתפלל יחד עם כל עם ישראל לרפואת הפצועים".

בתגובה לפיגוע, תקפו בליכוד את הממשלה: "אנו שולחים תנחומים מעומק הלב למשפחתו של הנרצח בפיגוע הקשה הערב בחומש שבשומרון ומתפללים לשלום הפצועים. במקום להסית נגד המתיישבים, הממשלה הכושלת הזאת חייבת להילחם במחבלים".

ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, אמר: "פיגוע הירי מוכיח שעסקת גנץ-בר לב להקצאת חיילים למשימות שיטור פוגעת בביטחון. היריעה של כוח האדם של צה"ל קצרה אל מול ריבוי המשימות עם התגברות הטרור הפלסטיני. צריך לאפשר לצה"ל לשמור על חיי התושבים וביטחונם, ולא לשלוח אותם למשימות לא להם. בה בעת שתעסוק המשטרה במשימות השיטור, כפי שפעלה לאורך הדרך וידעה לעשות כן, בלי להכפיש ציבורים ובלי להתלהם. נושא תפילה לשלומם של הפצועים".

ראש מועצת קרית ארבע, אליהו ליבמן, הגיב: "ראינו הערב את 'אלימות המתנחלים' סמוך לחומש. ההסתה נגד ציבור המתיישבים לא נשארת במחוזות הטוויטר אלא היא מחלחלת לאויבינו, שלא מבזבזים זמן ורוצחים את טובי בנינו ובנותינו. אני קורא לממשלת ישראל להתעשת, להנחית מכות קשות על אויבינו ולהעיף את האויב שנמצא בתוכינו. רוצים לראות מעשים, לא דיבורים".

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, אמר: "זעקנו שהטרור מרים ראש. התרענו מפני רוח גבית שמקבלים פורעים ערבים מדברי בלע של חברים בממשלה. דרשנו אגרוף ברזל נגד הפורעים כדי להוריד לטרור את הראש. לצערנו, הערב אנחנו משלמים בדם יהודי יקר וכואב. ממשלת ישראל חייבת לחשב מסלול מחדש".

תגיות:פיגוע יריהשומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה