פעילות הידברות

"הגענו לכנס, ואף אחד לא בא. טעות בלוח המודעות הצילה דורות שלמים"

מה קרה בכנס בצרפת בו החשמל נפל באמצע ההופעה, ואיך שתי צעירות שרצו לבלות, החליטו בסוף להגיע לכנס הידברות, וזכו בפרס הגדול של חייהן? על החוויות יוצאות הדופן בכנסים של הידברות

  • י"ב טבת התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"לא תאמינו מה קרה כשהגענו לכנס, ולא היה שם אפילו אדם אחד", אומר הרב חיים זאיד, כשהוא נזכר בחוויות מיוחדות שהיו בהרצאות שמסר בכנסי הידברות.

בנוסף לרב זאיד כמעט כל אחד מהמרצים ומהאמנים הרבים שמשתתפים באירועי הידברות, נושא עמו חוויות בלתי נשכחות וסיפורים מיוחדים במינם.

יצאנו לשוחח עם הרב חיים זאיד, הרב יונתן גל-עד, הזמרת אסתר כליפא והזמרת מישל אלבז כדי לשמוע על הקהל שניגש לפתוח את הלב .

 

מה הוליד ויתור על מפגש חברתי?

הרב חיים זאיד: רב שכונת פרדס כ"ץ ומרצה בכיר בהידברות

"זה היה לפני תחילת הכנס. בחורה רווקה כבת 27 ניגשה אליי, וביקשה ברכה. אמרתי שבשמחה. 'הרב זאיד, דע לך שחברותיי מקיימות הערב מפגש חברתי במסעדה, ללא עלות. כל כך רציתי לבוא למסעדה, אבל ראיתי מודעה על כנס של הידברות, והחלטתי שאני לא הולכת למסעדה. אני רוצה דבר תורה. יצר הרע שלי ואני נלחמים: ללכת? או לא? התגברתי, והנה, אני כאן. מתוך כל 25 החברות שהולכות למסעדה לקחתי איתי חברה אחת. בבקשה, ברך את חברתי ואותי'. אמרתי לה: 'ישועות גדולות. ברגעים של אמת את עוזבת הכל, ובאה לשמוע את דבר ה' – זה דבר גדול מאוד'. הכנס התחיל, ובמהלכו הזכרתי את שתי הבחורות הצדיקות שהתגברו ובאו לכנס. בסיום ניגשה אליי אישה אחת, וביקשה לדעת מי הן אותן בחורות. מסתבר שהאישה הזו שדכנית. היא הציעה לשתיהן שידוך, ותוך כחודשיים שתיהן התארסו בזכות מסירותן לשמוע דברי תורה.

הרב חיים זאידהרב חיים זאיד

"בכנס אחר ניגשה אליי אישה שהחליטה לתרום לפעילות המבורכת של הידברות, והיא התקשרה לבעלה להתייעצות לגבי התרומה. הבעל אמר שהם מצויים בחובות גדולים מאוד, אבל מאחר והידברות עזרו לו פעם, הוא החליט לתרום סכום חודשי של 100 ₪ למרות החובות. לאחר זמן מה האישה צלצלה אל מספר הטלפון שלי, ואמרה לי מה כוחה של צדקה: 'מסיבה כלשהי, בעלי הוגדר בעבודה כעובד נבחר, וקיבל תוספת שכר של 200 ₪ בכל חודש. הסכום כיסה לו את הוצאת התרומה, ונשארו לו 100 ₪ נוספים בכיסו'.

"הסיפור האחרון", ממשיך הרב זאיד, "הוא סיפור מפעים על כך שאין שום טעות, ואין שום מקריות בעולם. הוזמנו לכנס של הידברות בדרום הארץ ביום שלישי של שבוע כלשהו. למרבה ההפתעה - אף אחד לא הגיע. מסתבר שהייתה טעות במודעות, ונכתב שהכנס בכלל ביום חמישי. חשבנו מה לעשות, ואמרתי למארגנת שלא תדאג, הרי הידברות לא מגיעים סתם, ואם הגענו, יש כאן זיכוי הרבים. ישבנו בבית הכנסת לשיחה קצרה עם שלושה או ארבעה אנשים. מסרתי דבר תורה, ובו סיפרתי על אישה אחת שהייתה בהיריון, והיה לה ניסיון גדול האם להפיל את העובר. ציינתי שלהידברות יש מחלקה שמסייעת לנשים במצוקה. סיימנו את הערב, והלכנו. למחרת קיבלתי טלפון מאחד הנוכחים: 'הרב זאיד, יש לנו שכנה שאנחנו יודעים שהיא רוצה להפיל. שמעתי את הסיפור שסיפרת, והפניתי את האישה להידברות לקבלת עזרה'. זה היה מפעים ומרגש. עקבתי אחרי הסיפור, ובחסדי ה', לאחר כמה חודשים האישה ילדה בשעה טובה. זה הציל לא רק את העובר שלה, ולא רק אותה אלא את כל העולמות הרוחניים ואת כל הדורות שעתידים לצאת מאותו תינוק".

 

ישועה בהשגחה פרטית

הרב יונתן גל-עד: מאמן אישי ומרצה בכיר בארגון הידברות

"בדרך כלל אני מוסר שתי הרצאות בערב, וכל הרצאה מתקיימת במקום אחר. מראש אני מקפיד לשים מרווח גדול בין ההרצאה הראשונה לשנייה כי אנשים נשארים, רוצים לדבר, שואלים שאלות, ואני נשאר איתם בחוץ, ומעניק לכל אחד את תשומת הלב הראויה. יש להם הזדמנות לפגוש את הפנים שמאחורי המסך ולקבל קשר אישי ואנושי. הם מספרים חוויות, וזה הופך להיות כמו משפחה.

"לכנס מסוים הגיעו אישה ובתה. דיברתי בו על כלים מעשיים בענייני עבודה עצמית ופיתוח האישיות. מסתבר שהבת עברה תקופה לא פשוטה של גירושין קשים. האם ובתה ניגשו אליי בסוף הכנס, שאלו שאלות, התעניינו יותר, וגם קיבלו שיעורי בית. הן הודו לי והרגישו טוב שהתייחסו אליהן ושנתנו להן את הזמן, שהרי במקום אחר צריך לקבוע פגישה מראש, ואילו כאן הן קיבלו פגישה מיידית.

הרב יונתן גל-עדהרב יונתן גל-עד

לאחר חצי שנה בכנס אחר ניגשה אליי אישה במסכה. לא זיהיתי אותה. היא אמרה: 'תודה רבה, אנחנו רוצים להזמין אותך לכנס הודיה'.

האם ובתה הכינו שיעורי בית, לקחו את ההרצאה לחיים, ולעולם המעשה והנה חצי שנה לאחר מכן, הבת כבר כבר מאורסת, ומקימה בית חדש.

"כשאני מגיע לכנס, אני מגיע מטעם הידברות, אבל אני מגיע גם כאורח. הרושם הראשוני שמקבל אדם שמגיע לכנס הוא שהכל מסודר, מושקע ומנוהל ברמה גבוהה. אנשים יודעים ורואים שהם מקבלים איכות. יש תכניה עם מידע ברור לפיו יודעים בדיוק מה קורה בכל שלב. המרצים נפלאים והתוכן מיוחד, ובזכות כך אנשים נהנים, אבל בין השאר הם נהנים כי נוח להם, וכי חשבו על הארגון מא' ועד ת' - החל ממקומות ישיבה מסודרים ועד מילות הקדמה מפי המנחה ואפילו בדיחה. זה חשוב, וזה מוסיף ליישוב הדעת. בנוסף, בכנס יש דינמיקה. בין הרצאה להרצאה יש קטעי קישור מפי מנחה, ויש מפיקה שמקבלת את האנשים, מחלקים פרוספקטים ולפעמים מחלקים גם כרטיסי הגרלה בסוף הערב.

לאחר ההרצאה הראשונה יש הפסקה עם כיבוד ושתייה. גם עולם הזה וגם עולם הבא. שוב המנחה אומר דברי קישור ומציג את הרב הבא. בסוף יש סיכום ולמי שמעוניין לשמור על קשר יש עם מי לדבר, ויש נוכחות של מארגן הערב. הכל נגיש, יש שילוט, וניתן להרגיש שהצד הטכני מוסיף לחוויה. לסיכום, ניתן לומר שהקהל מקבל אירוע שהופק ברמה גבוהה מאוד מכל הבחינות".

 

הפסקת חשמל באמצע ההופעה

אסתר כליפא, זמרת יוצרת, חברה בצמד 'האחיות כליפא' ומנהלת בית ספר למוסיקה:

"באחת הפעמים הראשונות שאחותי ואני הופענו בכנס של הידברות בצרפת, נחשפנו לציבור נשים שלא מגיע להפקות מוסיקליות יהודיות מהסיבה הפשוטה שאין כאלה. בארץ זרה האפשרויות שלהן הן הופעות מעורבות בלבד. לפני שהגענו לפריז אמרו לנו שאנשים במדינה כזו הם קרים, ושאולי יהיה לנו קשה לחבר אותם. ההיפך הוא הנכון: באירוע מכובד שהתקיים באולם ענק ומושקע בפריז, הגיעו מאות נשים מכל הסוגים, ופתאום באמצע המופע הייתה הפסקת חשמל כללית: אין תאורה, אין מסכים, אין מיקרופונים, אין כלום! נכנסנו ללחץ, וראינו שהקהל מתחיל להתפזר. הפסקת החשמל המשיכה והמשיכה. אלתרנו מהר הופעה ללא מיקרופון, ירדנו למטה לקהל, ריכזנו את כולן במעגל אחד גדול, והתחלנו לשיר שירים יהודיים שכולם מכירים בכל העולם: 'שיר למעלות', 'רחם', 'ה' מלך, ה' מלך' ועוד.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

כשהחשמל חזר הן עדיין רצו להמשיך לשיר איתנו במעגל גדול. הן היו איתנו בכל הכוח, וזה היה הכי מרגש.

"בהופעה אחרת, ראיתי אישה בקהל שנראתה לא דתית. היא בכתה ובכתה, ולא הפסיקה לבכות במשך כל ההופעה. בסוף ההופעה היא ניגשה אליי ואמרה: 'את לא מבינה מה זה עשה לי לשמוע שירים של קדושה בתוך המקום הזה'. הסתבר שהבן שלה מתבולל, היא עוברת דברים כל כך קשים, ואנחנו הבאנו לה את הניחוח של ארץ ישראל. השירים האלו החדירו בה את האמונה שאפשרי לחיות בשמחה למרות הקשיים. היא הבינה שאפשר שיהיה לה מקום קדוש באמת, מקום של אור, וזה ריגש אותה מאוד. זה נתן לי חיזוק בהבנה שאנחנו עושות משהו עם משמעות עמוקה עבור נשים".

 

"מרוב עצבות היא לא שמעה שירים במשך 14 שנים"

מישל אלבז, מזכת הרבים, זמרת ואמנית:

"פעם אחת ניגשה אליי אישה בסוף כנס של הידברות. היא אמרה שמאז שבנה נהרג בקרב בצבא, היא לא שמחה. במשך 14 שנים היא לא הצליחה לשמוע שירים, היא הגיע לכנס כדי לתת לעצמה סיכוי לחייך. בחסדי ה' היא אמרה לי את המילים האלו: 'את החזרת לי את האור ואת השמחה לחיים'.

"אישה אחרת אמרה לי שבזכות השירה והמילים המחזקות היא התעוררה בבוקר והחליטה שהיא מקבלת על עצמה להתחזק בכיסוי ראש.

"אישה נוספת כתבה לי: 'הייתי אנטי דת ואנטי הפרשות חלה, אבל את גרמת לי להבין את האמת מאחורי כל זה. את אישה אמיתית, ולכן הורדת לי את כל החסימות שהיו לי לדת, ולאלוקים'.

"בכנסים אני מרגישה שאני מקיימת את השליחות שלי בעולם, והכי חשוב לי להפיץ שאין עוד מלבדו. וכמו שאני מחיה נפשות, כך ה' יתברך תמיד דואג לתת לי כוחות ולהרים אותי כשאני נופלת. תודה לכל הנשים שמקבלות כוחות, אני עצמי גם יוצאת נשכרת, שכן בתוך הכוחות האלה האור חוזר בחזרה גם אליי".

להזמנת כנס שכולו זיכוי הרבים, חיזוק ושמחה התקשרו עכשיו 073-222-1240

תגיות:פעילות הידברותהרב חיים זאידהרב יונתן גל-עד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה