חדשות בארץ

אספו מידע על כיפת ברזל ובסיסים צבאיים: נחשפו שני מרגלים של חמאס

שב"כ והמשטרה עצרו ערבי ישראלי שלו משפחה ברצועת עזה ותושב הרצועה שהחזיק בהיתר כניסה לישראל. נגד השניים הוגשו כתבי אישום, בהם הם מואשמים באיסוף מידע על מערכות כיפת ברזל ובסיסים צבאיים ובצילום חיילים

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

המשטרה והשב"כ התירו הבוקר (חמישי) לפרסום, כי במסגרת פעילות משותפת נעצרו בסוף החודש שעבר לחקירה חסין ביארי, בן 30, אזרח ישראלי המתגורר ביפו שלו משפחה ברצועת עזה, ומחמוד אחמד, תושב הרצועה בן 33 שהחזיק בהיתר מסחר לכניסה לישראל. נגד השניים הוגשו היום כתבי אישום בבית המשפט בלוד ובבית המשפט המחוזי בבאר שבע, המייחסים להם עבירות ביטחוניות חמורות.

מממצאי חקירתם של שני הנאשמים עלה כי הם גויסו על ידי תשתית ריגול וטרור של ארגון חמאס ברצועת עזה המפעילה סוכנים בתוך ישראל, זאת באכוונתם של פעילי טרור מעזה, ביניהם מחמד חלאווה. לצורך קבלת משימות הריגול, ביארי ואחמד נפגשו עם מפעיליהם בחמאס בזמן שהותם ברצועת עזה. בהמשך הם קיימו עם מפעיליהם קשר חשאי-מבצעי מתמשך.

מחקירתו של אחמד עלה כי הוא גויס לתשתית הריגול במהלך שנת 2019. במסגרת פעילותו, הוא ביצע משימות איסוף מידע על מערכות כיפת ברזל ברחבי הארץ, וכן פעל לצילום חשאי של חיילי צה"ל בתחנה המרכזית באשקלון.

המידע שהצטבר בחקירתו של ביארי לימד, כי הוא גויס לתשתית הריגול במהלך השנה החולפת. בפרק זמן זה הוא הספיק לבצע משימות איסוף מול בסיסים צבאיים, חיילי צה"ל ומערכות כיפת ברזל ברחבי הארץ. בנוסף, הוא התבקש על ידי חמאס לבצע פעולות הסתה של האוכלוסייה הערבית בישראל נגד המדינה, להשיג אמצעי לחימה ולבצע פיגוע בשטח ישראל.

בשב"כ ציינו כי "חקירות אלו, אשר מתווספות לחקירות קודמות שבוצעו בשנתיים האחרונות למול סוכני תשתית ריגול, חושפות פעם נוספת את העובדה כי חמאס מנצל את מעברי הגבול לטובת קידום פעילות טרור בישראל וגורם לאזרחים לסכן את משפחותיהם בישראל וברצועת עזה. פרסום זה ממחיש כיצד חמאס מנצל את היתרי המסחר לטובת פעילות טרור".

"שירות ביטחון כללי רואה בחומרה רבה כל אכוונה של פעילות טרור וריגול מרצועת עזה, וימשיך לפעול יחד עם משטרת ישראל וצה"ל על מנת לאתר ולסכל מבעוד מועד כל פעילות עוינת מצד ארגונים אלו".

תגיות:ריגולחמאסשב"כ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה