מעניין

מרגש את הרשת: קשישה הודית הגשימה חלום ילדות ולמדה קרוא וכתוב בגיל...104

מרגש את הרשת: בת 104 מהודו הגשימה חלום - ולמדה לקרוא

אא

הודו: קשישה מכפר נידח בשם תירובנצ'ור החליטה להגשים את החלום שמלווה אותה מילדות - ללמוד קרוא וכתוב. "הצטערתי כל הזמן שאני לא יכולה להבין את מה שאנשים קוראים בעיתון", היא אומרת כיום. "תמיד הייתי סקרנית לדעת מה קורה בעולם שבחוץ, מחוץ לכפר שלנו. תמיד ביקשתי מקרובי משפחה שיקריאו לי חדשות, שיפרשו לי מה כתוב פה ומה כתוב שם. רציתי להיות מסוגלת לכתוב את השם שלי ואת הכתובת שלי", כך מספרת הקשישה בת ה-104, קותיאמה שמה. 

לדברי קותיאמה, מי שעזר לה להשיג את המטרה הקשה היו לא אחרים מאשר שכניה, שעודדו אותה לאורך כל הדרך ובעצתם אף נרשמה לשיעורי ערב של קריאה וכתיבה. 

כעבור חודשים ספורים של לימודים במסגרת הערב ביחד עם ילדים ונערים - היא למדה לקרוא ולכתוב בשפה ההינדית ואף נבחנה במבחן אוריינות לאומי שנהוג במדינה, ובו נבחנים מדי שנה מאות תלמידי כיתה א'. היא הצליחה במבחן וקיבלה ציון 89.

קותיאמה סיפרה כי מאחר והיא משתייכת לקאסטה נמוכה בהודו - הלימודים לא היו אופציה בשבילה כשהייתה ילדה. "היה בבית עוני מאוד קשה והייתי צריכה לעבוד. לימודים לילדות ונשים היו בקאסטות גבוהות יותר, לא בקאסטה שלנו שנקראת 'הטמאה'. עבדתי בכל יום בבית בעבודה קשה והייתי צריכה לבשל, לנקות ולכבס עבור המשפחה הגדולה שלי. היינו 11 אחים ושני הורים".

שר החינוך במדינת קרלה ששמע על סיפורה של קותיאמה, אמר כי אסור שהגיל יהווה מחסום לידע, ואיחל לקותיאמה הצלחה גדולה בלימדים. 

תגיות:זקנהקריאההודו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה