כתבות מגזין

האמת מאחורי מנסור עבאס: "הוא עושה רושם של אדם נחמד, אבל מאחוריו מסתתרים סודות"

עורך 'הקול היהודי', אלחנן גרונר, עדיין ממתין לתביעה שהבטיח להגיש נגדו מנסור עבאס. בריאיון עימו הוא מדבר על התחקירים ומסע ההשמצות, ומבהיר שאין בכוונתו להפסיק את המאבק בתנועת 'האחים המוסלמים'

  • י' טבת התשפ"ב
בעיגול: אלחנן גרונר (צילום רקע: פלאש 90)בעיגול: אלחנן גרונר (צילום רקע: פלאש 90)
אא

רבים מאוד מאזרחי ישראל זועמים על הממשלה הנוכחית שהוקמה על בסיס הפרת הבטחות סדרתית ותוך שותפות עם אנשי 'האחים המוסלמים'. אלחנן גרונר, עיתונאי וחוקר, לא הסתפק בזעם בלבד, אלא תיעל אותו למאבק תקשורתי כנגד הממשלה, כזה שיחשוף את המניעים והשלדים הנסתרים של מפלגת רע"מ. עד כמה הוא מצליח במשימה זו? אפילו מנסור עבאס איים לאחרונה להגיש תביעה משפטית בעקבות פרסומיו של גרונר, שהביכו מאוד את רע"מ. "אנחנו עדיין מחכים למימוש האיום", הוא אומר בגיחוך בראיון מיוחד שאנו עורכים עמו, ומוסיף: "אין זאת שהם אינם עומדים לתבוע אותנו – בגלל שהם יודעים כי כל מה שפרסמנו הוא אמת, ותביעה כזו רק תביך אותם ותחשוף עוד יותר את פרצופם האמיתי".

איש התקשורת, שהפך לאימתם של עבאס וחבריו בממשלה הוא אלחנן גרונר, בן 31, ותושב היישוב יצהר שבשומרון. גרונר, המשמש בשנים האחרונות כעורך ועיתונאי חוקר ב'קול היהודי', כבר היה אחראי בעבר לאי-אלו סערות, הבולט שבהם היה לאחר שנחקר במשטרה בעקבות פרסום תיעוד ברשת החברתית בה נראה חוקר ימ"ר ש"י כשהוא מחייך למצלמה לאחר הירצחו של אהוביה סנדק ז"ל, שכזכור נהרג בעקבות ניגוח רכבו על ידי בלשי ימ"ר ש"י. ההודעה הוסרה על ידי מחלקת הסייבר של הפרקליטות, וגרונר נלקח לחקירה שעוררה סערה רבה וטענות לסתימת פיות.

 אלחנן גרונר (צילום: כלב בלנק) אלחנן גרונר (צילום: כלב בלנק)

כבר בפתח השיחה מבהיר גרונר: "אני וכלי התקשורת בו אני עובד מתעסקים זה שנים רבות בנושאים שנחשבים 'לא פוליטיקלי קורקט', ומציפים את הבעיות האמיתיות שניצבות בפני מדינת ישראל והימין, גם אם אלו לא נוחים עבור השמאל". לדבריו, כניסתה של מפלגת רע"מ אל הממשלה הייתה הטריגר שאיפשר לו לחשוף את פניהם האמיתיות של אנשי התנועה בפני הציבור הרחב. "אנו עוסקים כל העת בנושא 'האחים המוסלמים', וראינו שעם כניסתם אל הממשלה משווקים אותם חבריהם הפוליטיקאים, וגם התקשורת הכללית, תחת מסגור קליל כזה של אנשים טובים ונחמדים, אלא שהבעיה היא כי ההבדל בין התמונה הזו לבין המציאות – המרחק גדול".

 

ניסיון ההשתקה של דרוקר

מאז הקמת הממשלה ניצב גרונר כמעט בודד בחזית המאבק התקשורתי מול עבאס. במהלך החודשים שעברו מאז כניסתה של מפלגת רע"מ אל הממשלה הוא הוביל שורה של תחקירים שחשפו את פניהם האמיתיות של אנשי רע"מ. אל אחד מהם יצא גרונר לדרך לאחר הפרסום המטלטל שחשף את תמיכתה של עמותת 'סיוע 48" של המפלגה בחמאס. זמן קצר לאחר התחקיר, העיתונאי רביב דרוקר ניסה לטשטש את הקשר בין העמותה לחמאס, אך לדברי גרונר – המציאות שונה לחלוטין.

"רביב דרוקר פרסם באותה תקופה ראיון בחדשות 13 עם ראזי עיסא, מנכ"ל עמותת 'סיוע 48' שעמדה במרכז תחקיר 'עד כאן', שפורסם בידי איילה חסון. בראיון ראזי עיסא הכחיש כי העמותה תמכה בדווקא בבני שהידים. כך לפי עיתונאי השמאל. דרוקר התגייס אז להגן על עבאס שהובך מאוד מהפרסום, ואמר כי 'הוא לא מודה שנותן כסף לבני שהידים, הוא אומר אנחנו לא עושים איפה ואיפה ולא בודקים למי אנו נותנים'". דרוקר הוסיף ואמר אז, כי כשאני שואל אותו אם כסף מגיע גם לבני שהידים, הוא אומר שמי שחי בגדה או בעזה יכול לקבל כסף, אבל הם מכחישים בכל תוקף שהם נותנים כסף דווקא לבני שהידים', טען אז, וכאן אנחנו הגענו עם תחקיר נוסף ומטלטל לא פחות.

"מסתבר כי בתקופת מבצע 'צוק איתן', התרימו בכירי רע"מ והתנועה האסלאמית כספים דווקא לבני השהידים תוך שימוש בפרסומים שכללו רטוריקה חריפה במיוחד נגד ישראל. במהלך גיוס הכספים הגדירו בכירי רע"מ את פעולות ישראל בעזה: 'טרור מאורגן של ישראל', וקראו להעמיד לדין בין לאומי את 'פושעי המלחמה הישראלים, פוליטיקאים וחיילים על פשעיהם נגד האנושות'. התנועה ביקשה באותה תקופה תרומות תחת הכותרת 'לתת חסות לכל בני השהידים האמיצים של עזה', כאשר כותרת הקריאה היא להצטרף למסע הסיוע 'גאווה לעזה', שהינו קמפיין למתן חסות לבניהם של הטרוריסטים. וכאן אנו מגיעים שוב לאותו מקור: מסתבר שקמפיין ההתרמה בוצע באמצעות עמותת 'סיוע 48' של רע"מ – המפלגה שכעת מכחישה הכול וטוענת שהיא תורמת לכולם, ואם קיבלו גם גורמים המזוהים עם חמאס את התרומות אין זו כי אם טעות".

גרונר מפנה אצבע מאשימה נוספת אל מי שהוביל את הקמפיין מטעם רע"מ: "אברהים חיג'אזי שמו, והוא משמש כראש הלשכה המדינית של התנועה האסלאמית, וכאחד היועצים הקרובים ביותר של מנסור עבאס". גרונר מציין כי דרוקר עצמו הגדיר בתכנית 'המקור' את חיג'אזי כ'איש החזק ברע"מ'" עוד מבקש גרונר להדגיש כי אותו חיג'אזי כתב כי "יש לקחת חסות על בני השהידים, ואני מתפלל לניצחון של עזה". לדבריו, "באמצעות תחקיר זה דחינו למעשה את הטענות לפיהן רע"מ לא תמכה בשאהידים. לא פלא שזה הביך מאוד את עבאס".

מנסור עבאס (צילום: הדס פרוש)מנסור עבאס (צילום: הדס פרוש)

זה כמובן לא הכול. אם התחקיר הקודם לא מספיק, וניתן לומר כי אלו רק עוזרים, יועצים ועמותה שמזוהה עם רע"מ ועבאס, גרונר ממשיך לחשוף פרטים קשים אודות המפלגה האיסלאמית, היושבת בממשלת ישראל. גרונר פרסם את דבריו של מספר 6 ברשימת רע"מ לכנסת, עלא אלדין ג'בארין, שהביע תמיכה בירי של חמאס לישראל. לדבריו, "פוסט וסרטון בנושא פרסם ג'בארין ב-9 ביוני 2018, עשרה ימים בלבד לאחר מתקפת רקטות של ארגוני הטרור ברצועת עזה על ישראל, במהלכה מחבלים ירו כ-200 רקטות על ישראל. הטקסט שצירף ג'בארין לסרטון מדבר בעד עצמו", מדגיש גרונר, "הוא מדבר שם על 'שהיד יקר... נשבור את הצום בירושלים... בירת פלסטין... אין לנו פתרון מלבד ניצחון או מות קדושים'...

"במהלך הקליפ מבוטאת תמיכה ברורה בירי טילים על ישראל", אומר גרונר בחריפות. "השיר שמתנגן ברקע הקליפ הוא: 'נשיג מחדש את זכויותינו בנחישות', וברקע נראים מחבלים הנושאים טילים ומשגרים אותם לעבר מדינת ישראל, דבר שלא מותיר ספק אודות התמיכה בשיגור הטילים. בנוסף נראית שם שריפת דגל ישראל, ידויי אבנים והבערת צמיגים. כן נראה מוטי אלמוז, ראש מתפ"ש לשעבר, כשהוא נפגש עם בכיר ערבי, והמילים שמושרות ברקע הן: 'לא נקבל בושה או השפלה', וזאת כאקט של התנגדות לנורמליזציה עם ישראל. לא צריך עוד הרבה כדי להבין באיזו מפלגה מדובר ובמי בדיוק היא תומכת".

אם יהיה מי שיקרא את הדברים הללו, ובכל זאת ירצה להתעלם מכל הסימנים ולטעון שמדובר בסך הכול בנציג שהוצב במקום השישי והלא ריאלי ברשימת המפלגה לכנסת, יוכל למצוא בפרסומיו של גרונר מידע בעייתי במיוחד גם על אחד הגורמים הבכירים ביותר במפלגה: מספר 2 ברע"מ וחבר כנסת מכהן, המביע תמיכה במחבלים שרצחו יהודים. "תחת הכותרת: 'ההזדהות של בכירי רע"מ עם מחבלים נמשכת'", דיווח גרונר כי מספר 2 ברשימה, ח"כ מאזן גנאים, לשעבר ראש העיר סכנין, הצהיר בראיון לאתר אלנג'אח כי המפלגה פועלת לטובת המחבלים הכלואים בישראל". לדבריו, "גנאים היסב את תשומת הלב לכך שמפלגתו פועלת מאחורי הקלעים למען סוגית האסירים, רע"מ אינה יכולה לשכוח את סוגיית האסירים הפלסטינית, וכי הם עוקבים אחר מטרתם הצודקת".

"זו לא מציאות חדשה", מבהיר גרונר. "לאורך השנים סייעו אנשי רע"מ למחבלים הכלואים בישראל, ובכיר המפלגה והח"כ לשעבר, אברהים צרצור, היה אחראי מטעם המפלגה על הנושא. גם יו"ר הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית שייח' אבו דעבאס, הנחשב לדמות החזקה ברע"מ, ביקר לא פעם אצל משפחות מחבלים".

גרונר מדגיש שהמאבק ברע"מ הפך לדגל שלו בתקופה האחרונה. "אנו עוסקים כל העת בחשיפת האמת מאחורי התנועה המסוכנת הזו, הן באמצעות תחקירים וגם באמצעות פודקאסטים עם מיכאל בן ארי על טיבה של תנועת 'האחים המוסלמים' המסוכנת. די אם אומר לך כי בכירה בעמותה של רע"מ כתבה לאחרונה כנגד אלו שטוענים כי הם אינם מדברים קיצוני מדי, ושים לב לתשובתה: 'אנו משחקים אותה כעת כדי שלא לשבת בכלא', היא אמרה. ואכן, בעברית הם אומרים א' ובערבית הם אומרים ב' - בעברית הם מצהירים שהם בעד דו-קיום, ובערבית הם מביעים תמיכה בטרור. באיזשהו מקום זה כל כך פשוט שאין צורך להסביר את זה".

 

"גם תקציבים תמימים מוקצים למטרות בעייתיות"

ועדיין, בממשלה ובתקשורת טוענים כי אנשי רע"מ מסייעים לערביי ישראל בפן האזרחי, ולא מתעסקים כעת בנושאים בעלי אופי נפיץ?

"הטענה הזו איננה מקובלת מכל וכל", משיב גרונר. "אם ישנה מפלגה שמספר 6 שלה תומך בירי מעזה, ומספר 2 אומר שהמחבלים הם הכתר של הערבים, מה עוד צריך כדי להוציא את המפלגה הזו אל מחוץ לחוק, ושלא לדבר על לשבת יחד עמה בממשלה או להעניק לה כוח ותקציבים? הרי כל השיטה של האחים המוסלמים היא להתקדם לקראת מטרתם שהיא השלטת האסלאם ורדיפת כל המתנגדים אליו כולל היהודים.

"באמצעות המושג הערבי הידוע: תקייה, שזה אומר הטעייה, כלומר, הם כביכול פושטים את הטלפיים ואומרים: 'כשר אני'. באמצעות ההטעיות והשקרים הם משיגים תקציבים ומגדילים את הכוח שלהם. מבחינתם של אנשי רע"מ, גם הנושאים האזרחיים הם אסלאמיים: גם מרפאה ליד המסגד נועדה לשרת את האסלאם, ובעצם להנגיש את המסגד ולא את המרפאה.

"הציבור הישראלי צריך להבין כי השאיפות שלהם, וגם של הפלג הצפוני (שיצא אל מחוץ לחוק בעקבות תמיכתו בטרור, ד.פ.) וגם של חמאס – אינם שונים, אלא השוני הוא בטקטיקה, בנראות. החשיפה האחרונה שלי מדברת בדיוק על זה, ובה אני חושף כי בכיר רע"מ שכבר עשה כותרות בתחקירים שלי - רזי עיסא, השתתף באירוע ענק שנערך בתקופת המגנומטרים, ובו הוא הזמין את שייח' אבו חאלד, הדמות הרוחנית של רע"מ והבוס של עבאס, לנאום בפני הקהל תוך שהוא קושר לו תוארי כבוד שבאחד מהם הוא מתאר אותו כ'ממשיך של השייח' יאסין'. יאסין, נזכיר, היה טרוריסט אכזר שהקים את ארגון חמאס. זו כמובן לא פליטת פה, אלא המדיניות שלהם. כעת הם פועלים בחוכמה, ואכן כתוב במקורותינו 'חוכמה בגויים תאמין', והם אכן פועלים בחוכמה רבה".

מה תחושתך לאור ההד התקשורתי שקיבלו תחקירך?

"הידיעות שלנו אכן התפרסמו בכלי תקשורת שונים, שזה אומנם צעד בכיוון הנכון, אבל זה מאוד מאכזב שזה קורה רק עכשיו - רק כשיש פוזיציה פוליטית. מי שהתחיל להכשיר את רע""מ היה בכלל ראש הממשלה לשעבר נתניהו, ולצערי רבים תמכו אז בכך, גם אנשים ימניים. הם לא הבינו שהמיליארדים שהוא מביא לחברה הערבית עשויים בסופו של דבר לחזק את כוחו ולהגדיל את מפלגתו גם לשבעה או שמונה מנדטים, זאת כחלק ממטרותיו שכוללות את מחיקת המפלגה הערבית המשותפת בכדי שיוכל להקים כוח ערבי מאוחד וחדור קנאות, שזו אופציה מציאותית לגמרי, וגם כדי לחזק את האסלאם.

"עבאס", ממשיך גרונר, "לא פרש לחינם ורץ ברשימה נפרדת, זה לא היה הימור מרחיק לכת – הוא ידע היטב שהוא יצליח, וכל המטרה שלו ושל תנועתו היא לקדם את האסלאם ולהטמיע אותו בקרב ערביי ישראל וגם לפגוע בנו היהודיים".

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

ראש הממשלה בנט נחשב עד להקמת הממשלה לאיש ימין. כיצד אתה מסביר את תמיכתו בהקמת הממשלה יחד עם המפלגה הערבית הקיצונית?

"זו בדיוק ההוכחה שהתזה הרווחת בציונות הדתית לפיה עלינו להשפיע מבפנים - פשטה את הרגל עוד לפני שהחלה להציג תוצאות בשטח. אני מזכיר שבעבר אמרנו שאם יהיה לנו מפכ"ל דתי המצב ייראה אחרת, וגם אם ראש השב"כ יהיה דתי גם זה יביא לתוצאה שונה לחלוטין מבחינת היחס של המוסדות הללו אל הדת ואל הציונות הדתית. מאז היה לנו מפכ"ל דתי שראינו כיצד הוא פעל, היה לנו ראש שב"כ ששירת בתקופת פרשיית דומא על העינויים הקשים שעברו העצורים. המציאות הזו מלמדת אותנו שאם אין עמוד שדרה ברור, אז המערכת היא זו שמשפיעה על האדם ולא הוא עליה. דבר זה מחזק את ההבנה שאין לנו לסמוך על אישיות זו או אחרת, אלא על משיח בן דוד שיבוא ויגאל אותנו".

אבל בינתיים לא ראינו צעדים מרחיקי לכת שנעשו תחת הממשלה הנוכחית?

"הממשלה רק החלה את צעדיה הראשונים", מציין גרונר, "יחד עם זאת, כבר כעת היא פתחה בצעדים שנועדו לפגוע ביהדות ובימין, מרפורמות הכשרות והגיורים, ועד מתווה הכותל בפן הדתי. הנזק האמיתי צפוי לצוץ בהמשך, בגלל שלממש מדיניות בשטח לוקח זמן. נקווה שלא נגיע לזה".

תגיות:ממשלהמנסור עבאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה