חדשות בארץ

ועדת השרים החליטה: אבטחת משפחת נתניהו תופסק

בהתאם לחוות הדעת של גורמי הביטחון, ועדת השרים לענייני שב"כ בראשות השר מתן כהנא החליטה כי אבטחת בני משפחתו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תופסק החל ממחר. מקורבי נתניהו: "החלטה פוליטית, שערורייתית וחסרת אחריות"

אבנר ויאיר נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)אבנר ויאיר נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:54)

ועדת השרים לענייני שב"כ בראשות השר לשירותי דת, מתן כהנא, התכנסה הבוקר (ראשון) לדיון בעניין אבטחת בני משפחתו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, בהמשך להחלטתה מחודש יוני האחרון.

בסיום הדיון נמסר, כי בהתאם לחוות הדעת של כלל גורמי הביטחון שהוצגו, החלטת הוועדה נותרת בעינה, ואבטחת בני משפחת נתניהו תופסק החל ממחר. האבטחה על נתניהו עצמו תימשך לעשרים שנה.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הגיב בטוויטר על החלטת הוועדה: "כאשר השב"כ, משטרת ישראל והמוסד אומרים שאין איום על משפחת נתניהו, ההחלטה היא קלה. אני סומך על השב"כ ועל משטרת ישראל, שאם יהיה איום כזה הוא ייחשף ויטופל".

מנגד, גורמים בסביבתו של ראש האופוזיציה אמרו כי מדובר ב"החלטה פוליטית, שערורייתית וחסרת אחריות שנתפרה מראש, ומתירה את דמה את רעיית ראש ממשלת ישראל לשעבר נתניהו ובניו".

"בניגוד לדיווחים, הוועדה התעלמה לחלוטין מחוות הדעת המקצועית של יחידת האבטחה של משרד ראש הממשלה 'מגן', שאחראית לביטחונם של רעיית ראש הממשלה לשעבר ובניו, ודרשה את המשך אבטחתם. יחידת 'מגן' קבעה שהלכי רוח קיצוניים בחלקים מהציבור מסכנים את ביטחונם של רעיית ראש ממשלת ישראל לשעבר ובניו, ומחייבים את המשך אבטחתם על פי ההחלטה המקורית של הוועדה לענייני אבטחה. ההחלטה המקצועית של ועדה זו בוטלה באופן שרירותי על ידי ועדת השרים בראשות מתן כהנא, ימים ספורים אחרי שקיבלו את השלטון".

"כל מי שעיניו בראשו רואה את עוצמת ההסתה והאיומים ברשתות החברתיות נגד רעיית ראש הממשלה לשעבר שרה נתניהו ובניו יאיר ואבנר", הוסיפו הגורמים המקורבים לנתניהו. "איומים מפורשים כאלה לרצוח את בני משפחת נתניהו פורסמו רק אתמול ברשתות החברתיות. אפילו לא על קמצוץ מהאיומים האלה הוועדה הפוליטית הזאת ארגנה לעידית סילמן, מתן כהנא, איילת שקד, גדעון סער, ואפילו תמר זנדברג ומירב מיכאלי, צבא של מאבטחים, אבל את משפחת נתניהו הם זורקים מתחת לגלגלים. השנאה לנתניהו מעבירה אנשים על דעתם עד כדי כך שהם מוכנים לסכן את חייהם של רעייתו ובניו. בלתי נתפש. שערוריה שאין דוגמתה. הכתובת על הקיר".

נתניהו הגיש שלשום תלונה במשטרה נגד ארגון "חוזה חדש" השולט בפעילות ארגון "קריים מיניסטר" ונגד ישי הדס, ממובילי המחאה נגדו בזמן כהונתו כראש ממשלה, וזאת בעקבות פרסום פוסט שלדבריו כולל "קריאה ברורה" לפגוע ברעייתו שרה ובבניו יאיר ואבנר.

בסרטון שפרסם ברשת קרא נתניהו שלא להסיר את האבטחה מעל בני משפחתו. "בשנים האחרונות מגיעים איומים בלתי פוסקים לפגוע בי, ברעייתי ובבניי, ואפילו לרצוח אותם. זה קורה גם בחצי שנה האחרונה – זה קרה רק אתמול", אמר. "אתמול פרסם ארגון שמאל קיצוני שקורא לעצמו 'קריים מיניסטר' איום ישיר נוסף לפגוע ברעייתי ובניי. 'ביום שני הקרוב תוסר האבטחה משרה נתניהו ושני בניה. צפו להפתעות?'. יש פה איום ברור לפגוע בהם, כולל ציון של התאריך המפורש שבו תוסר האבטחה ותהיה הזדמנות לפגוע בהם".

"חשוב לזכור שגנדי נרצח יומיים בלבד אחרי שהסירו ממנו את האבטחה", הוסיף נתניהו, "ולכן אגיש תלונה למשטרה על האיום המפורש הזה". הוא ציין כי לאחרונה הגיע ללשכתו מכתב איום מפורש נוסף נגד בנו יאיר ורעייתו שרה: "זה בהמשך לחיים שדמי, פעיל שמאל קיצוני, שאיים במפורש לפגוע בבני יאיר ברגע שתוסר ממנו האבטחה".

"האיומים האלה על אשתי וילדיי מגיעים רק בגלל שהייתי ראש ממשלה חזק מהימין, וכדי לסכל את המועמד המוביל של הימין להיות ראש ממשלה גם בהמשך. בגלל התדירות והחומרה של האיומים המחרידים הללו, קבעה ועדת השרים לענייני אבטחה שאשתי וילדיי יקבלו אבטחה במשך שנה לאחר תום כהונתי, עם אפשרות להארכה נוספת בהתאם למצב האיומים. אבל ועדת השרים של הממשלה הנוכחית החליטה באופן שרירותי, במנותק מהמציאות, לקצר את התקופה בחצי שנה".

"מה עוד צריך לקרות? מי יקח את האחריות אם חס וחלילה יקרה להם משהו? אני קורא לוועדה, תרדו מהשיקולים הפוליטיים והאישיים ותעשו את הדבר הנכון וחיזרו להחלטה המקורית, העניינית והמתבקשת. אל תפקירו את ביטחונם של אשתי וילדיי".

תגיות:אבטחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה