חדשות בריאות

חוקרים מזהירים: הגל החמישי החל בישראל

חוקרי האוניברסיטה העברית מזהירים בדו"ח חדש, כי העלייה הנוכחית בתחלואת הקורונה בישראל מובהקת וכי מדובר בהתחלתו של גל חמישי. משרד הבדיקות עדכן, כי מקדם ההדבקה עלה ל-1.1

(צילום: David Cohen/Flash90)(צילום: David Cohen/Flash90)
אא

חוקרי האוניברסיטה העברית, המנטרים את מצב תחלואת הקורונה, מזהירים כי הגל החמישי החל בישראל. האזהרה נכללה בדו"ח שהוגש אמש (חמישי) לראש הממשלה נפתלי בנט, לשר הבריאות ניצן הורוביץ, למל"ל ולראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס.

החוקרים קוראים לעכב את התפרצות זן האומיקרון של הנגיף, כדי לאפשר איסוף מידע אמין להמשך פעולה. הם מציינים כי העלייה הנוכחית מובהקת, וכי השבוע  – לראשונה מאז סיום הגל הרביעי והמבצע למתן מנת הבוסטר – המגפה מתפשטת בכל המגזרים ושכבות הגיל, כולל באוכלוסייה הפגיעה.

עם זאת, החוקרים אינם בטוחים לגבי הגורם המרכזי להתפרצות. לדבריהם, ייתכנו מספר סיבות אפשריות, בהן ירידת רמת החיסוניות באוכלוסיה, בשל אזרחים בעלי חיסון שאינו בתוקף; עלייה בהדבקות בבתי משפחות צעירות, בהן רמת החיסוניות היא הנמוכה ביותר; או בשל הגברת ההדבקות בבתי הספר.

לאור הנתונים, החוקרים ממליצים לעכב ככל הניתן את התפשטות האומיקרון בישראל, באמצעות המשך ההגבלות בכניסה לארץ: "הזמן שנרוויח יאפשר לאסוף מידע בקשר לנחיצות של מנה רביעית או חיסון מותאם אומיקרון".

כמו כן, קוראים החוקרים לפעול להורדת מקדם ההדבקה כעת, כדי שבמקרה ותיווצר התפרצות אומיקרון, בתי החולים לא יהיו עמוסים וניתן יהיה להמשיך ולהשתמש ב"שיטות רכות" להקטנת ההדבקות.

במקביל, ממליץ הדו"ח להגביר את אכיפת התו הירוק ועטיית המסכות, ולבחון השפעת שינוי מדיניות בבתי הספר על ההתפרצות בילדים הנמשכת כבר כחודש. עוד צוין, כי יש לזרז את התחסנות האוכלוסייה ומתן מנת דחף חמישה חודשים לאחר החיסון השני.

אמש סיכמו בנט והורוביץ על הארכת המגבלות הנוכחיות בנתב"ג למשך עשרה ימים נוספים, החל מיום ראשון הקרוב בחצות. חובת הבידוד לשבים לישראל, מחוסנים ושאינם מחוסנים, תוארך באמצעות צו מנכ"ל משרד הבריאות, בכפוף לאישור ועדת הבריאות של הכנסת. חובת המלונית לשבים ממדינות אדומות תובא לאישור הממשלה, ותיכנס לתוקף בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת. עוד סוכם, כי בימים הקרובים ייבחנו מגבלות נוספות ותמריצי התחסנות.

בדיון נוסף שערכו בנט והורוביץ עם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, הוחלט להמשיך במודל הכיתה הירוקה תוך החלת השינויים הבאים:

* המודל לא יחול על כיתה שבה אומתו בשלב הראשון שני תלמידים מאומתים, תרחיש זה מהווה כ-5% מהמקרים המדווחים.

* במידה ואומת תלמיד אחד, יבצעו תלמידי הכיתה בדיקת PCR גם ביום השלישי.

* המודל לא יחול במקרה בו אומת בכיתה תלמיד עם חשד להדבקה בזן האומיקרון.

במצבים בהם לא יופעל מודל הכיתה הירוקה, תלמידים מחוסנים יוכלו ללמוד באופן פרונטלי, ותלמידים שאינם מחוסנים ילמדו בלמידה מרחוק. 

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר על עלייה נוספת במקדם ההדבקה, העומד כעת על 1.1. אתמול אובחנו 589 מאומתים חדשים לקורונה, ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 0.65%.

בבתי החולים מאושפזים 136 חולים, ביניהם 93 במצב קשה. 64 חולים נמצאים במצב קריטי. מניין הנפטרים הכולל מפרוץ המגפה עומד על 8,210.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה