סגולות

"הרב, עשיתי את כל הסגולות. למה אין לי פרנסה?", והרב קנייבסקי השיב 2 מילים בלבד

יהודי ניגש לרב קנייבסקי עם השאלה הבאה: "אני מתפלל, ועושה את כל הסגולות – והפרנסה קשה מנשוא. למה?" הגר"ח קנייבסקי השיב לו 2 מילים בלבד. מהן?

(צילומים: פלאש 90 / shutterstock)(צילומים: פלאש 90 / shutterstock)
אא

יהודי ניגש אל מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, ושאלה כאובה בפיו: "כבוד הרב, אני מתפלל המון, עשיתי את כל הסגולות האפשרויות. למה הכסף לא מגיע?"

השיב לו הרב קנייבסקי: "בגלל המעשים".

הרב יהודה סעדיה, שסיפר ב'רדיו 2000' את תשובתו של הרב קנייבסקי, מסביר את כוונתו: פרנסתו של האדם תלויה במעשיו. לעיתים קשיי פרנסה ומצוקות כלכליות הם איתות מבורא עולם לכך שמשהו במעשיו של האדם אינו ראוי.

קשה מאוד להצביע על דבר מסוים שגורם לקשיים בפרנסה, לפעמים זה חטא בגלגול קודם, ולפעמים בגלגול זה, ולפעמים זוהי גזירה אשר טעמה ידוע רק לבורא עולם.

על מנת לשפר את המצב הכלכלי כדאי להקפיד על הנקודות הבאות:

1. מעשר כספים. מצווה להפריש עשרה אחוזים מכל ריווח שמרוויח לצרכי צדקה. על מצווה זו אומר הקדוש ברוך הוא במפורש: "בחנוני נא בזאת אם לא אפתח לכם את ארובות השמים".  חכמינו ז"ל אמרו: "עשׂר בשביל שתתעשׁר". אדם המפריש מעשר מרווחיו לצרכי קדושה, הופך, כביכול, את הקדוש ברוך הוא לשותפו.

2. ברכת המזון על פי ההלכה – בזמן הנכון, בשמחה, מתוך סידור ובקול ובכוונה, לאחר נטילת מים אחרונים. בעניין זה יש להיזהר מאכילת כמות גדולה של מיני מזונות, שבאופן זה נכנסים לגדר של "קביעת סעודה", ומתחייבים בברכת המזון. החיד"א כותב כי ברכת המזון בשמחה היא סגולה לפרנסה. הוא מבסס את דבריו על הפסוק במשלי: "ברכת ה' היא תעשיר ולא תוסיף עצב עימה" כלומר, ברכת המזון תעשיר אותך אם לא יהיה בה עצב. מובא ב"ספר החינוך" ש"כל הזהיר בברכת המזון מזונותיו מצויין לו בכבוד כל ימיו".

3. נטילת ידיים – נטילת ידיים על פי ההלכה, כראוי, ובריבוי מים.

4. קביעת עיתים לתורה. במדרש תנחומא (כי תשא כ"ט): "כל העוסק בתורה - פרנסתו מן התורה ומתעשר ומצליח".

5. שמירת שבת כראוי. על מנת לזכות בפרנסה טובה יש להקפיד על הלכות שבת וללמוד אותן לאורך השבוע, כי מיניה מתברכין כל שיתא יומין.

6. חוסר צניעות מסלק את הפרנסה מהבית. כה מובא בזוהר: "והאישה שמוציאה משערות ראשה החוצה להתקשט בהן – גורמת עניות לבית".

7. יושר בעסקים והקפדה על משא ומתן באמונה. אדם המתאמץ לעמוד בדיבורו, גם במחיר של הפסד ממון, זוכה להצלחה בעסקים. מקור הסגולה הוא במדרש בראשית: "הנושא ונותן באמונה נכסיו מתרבין".

הרב יגאל כהן – חסר לך כסף? תבדוק אם אתה ישר בעבודה. צפו:

8. תפילה. אדם המתקשה בפרנסתו יתפלל כל יום בתפילת שחרית ב''שמע קולנו'' שפרנסתנו תהיה מזומנת לו. במרבית הסידורים מודפסת תפילה מיוחדת על הפרנסה. כן יש לכוון מאוד בפסוק: "פותח את ידך ומשביע לכל חי רצון".

9. הידור בשמירת שבת ויום טוב, ושליחת הילדים לתלמוד תורה. בילקוט שמעוני כתוב: "כל מזונותיו של אדם קצובין לו מראש השנה... חוץ מהוצאות שבתות וימים טובים והוצאת בניו לתלמוד תורה, שאם מוסיף מוסיפין לו ואם פוחת פוחתין לו". על ידי הידור בכבוד שבת וחג, והוצאות על לימוד תורה של הילדים זוכה שיתווסף לו בפרנסתו.

10. שמירת הלשון. רמז לקשר בין שמירת הלשון לפרנסה ניתן לראות במילה "פרנסה", המורכבת משתי מילים: 'רסן', ו'פה'. לימוד יומי של הלכות שמירת לשון היא סגולה גדולה לשמירה ולהצלחה ופרנסה טובה.

רוצה פרנסה בשפע? לפני כל הברכות והסגולות, זה מה שתעשה. צפו בדברי הרב יגאל כהן:

11. שלום בית וכבוד האישה. כך אמרו חז"ל: "אוקירו לנשייכו כי היכי דתתעתרו", דהיינו כבדו נשותיכם ובזה תתעשרו. וככתוב "ולאברהם הטיב בעבורה" וכן יזהר מאוד מלצער את אשתו, כפי מובא בגמרא, מסכת בבא מציעא דף נ"ט.

12. עבודת ה' כראוי, וכך נאמר בתורה: "ועבדתם את ה' אלהכים וברך את לחמך ואת מימיך", וכן: "והיה אם שמוע תשמעו אל מצוותיי ... ונתתי מטר ארצכם בעתו".

הרב זמיר כהן מסביר כיצד לזכות לפרנסה טובה:

תגיות:פרנסהסגולותהרב קנייבסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה