חדשות בארץ

נתניהו תוקף: "הממשלה רוצה לסתום לימין את הפה"

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הביע במליאת הכנסת זעם על הצעת החוק שאושרה בקריאה טרומית, לפיה ניתן יהיה להסיר תכנים ברשתות החברתיות באמצעות צו שיפוטי: "החוק שהובא לכאן על ידי הקואליציה הדורסנית הזאת הוא סכנה גדולה לדמוקרטיה ולחופש הביטוי"

נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית הצעת חוק שהגיש חבר הכנסת מאיר יצחק הלוי מתקווה חדשה, לפיה ניתן יהיה להסיר תכנים ברשתות החברתיות באמצעות צו שיפוטי. בהצבעה השמית תמכו בהצעה 58 חברי כנסת מול 46 מתנגדים, והיא תועבר לוועדת החוקה.

על פי הצעת החוק, שופט שיוסמך לכך יהיה רשאי לתת צו המחייב מפרסם תוכן להסיר תוכן מאתר האינטרנט שלו אם שוכנע שנעברה עבירה פלילית באמצעות פרסום התוכן או אם בנסיבות העניין יש בפרסום לסכן באופן קרוב לוודאי את שלומו הנפשי של אדם.

חבר הכנסת מאיר יצחק הלוי נימק את הצעתו: "בעולם נורמלי תפקידן של רשתות חברתיות לשמש כפלטפורמה להעברת מידע, לחשיפת מידע, לביקורת לגיטימית, להפעלת לחץ ציבורי לגיטימי, ואין ספק שתפקידם חשוב מאוד. אך לצערי המצב היום רחוק מלהיות מצב נורמלי, ומלמד בעיניי על איבוד שליטה ועל כאוס מוחלט. אני רואה בתופעה חמורה זו את הלקונה החברתית הקשה ביותר שהחברה הישראלית עוברת בשנים האחרונות".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הביע את זעמו על החוק, כשלפני ההצבעה קרא ממקומו: "אני רוצה להגיד לכם כמה הדבר הזה אבסורדי ומסוכן. אתם מדברים על דמוקרטיה? סכנה איומה".

בהמשך עלה נתניהו לדוכן והמשיך במתקפה: "החוק שהובא לכאן על ידי הקואליציה הדורסנית הזאת הוא סכנה גדולה לדמוקרטיה ולחופש הביטוי. ממשלת בנט-לפיד, יחד עם סער, מבקשת למעשה לצנזר את הרשתות החברתיות. הרשתות החברתיות הן היום כיכר העיר. זה המקום היחיד שנותר, שבו לימין יש עדיין חופש ביטוי מול התקשורת המגויסת של השמאל. יש גבול למה שהקואליציה הזאת מנסה לעשות. מנסים לסתום את הפיות בכל מקום, וגם במקום הזה. הממשלה איננה מסתפקת בתקשורת המגויסת, עכשיו היא רוצה גם לסתום לימין את הפה ברשתות החברתיות".

"שיהיה ברור, כולנו נגד שיח אלים ופוגעני בין אם הוא מתנהל ברשתות החברתיות, בין אם בתקשורת ובין אם בדיאלוג בין שני בני אדם. אבל כפי שאנחנו לא מצמידים שופט לכל שיחה בין שני בני אדם, ככה אנחנו לא צריכים להצמיד שופט כדי לצנזר את הרשתות החברתיות. כי פגיעה בחופש הביטוי ברשתות היא פגיעה אנושה בדמוקרטיה. גם כך לצערי מלאכתכם כבר נעשית על ידי חברות התקשורת, שמצנזרות באופן שיטתי את הימין".

"אבל בנט, לפיד וסער לא מסתפקים בתקשורת המגויסת, בצנזורה שעושות חברות התקשורת לימין, הם מנסים עכשיו לסתום גם את הפרצה הזו. מי שגנבו את הבחירות האחרונות ולא עוברים את אחוז החסימה מבקשים עכשיו לסתום לציבור את הפה כדי לגנוב את הבחירות הבאות".

"זה לא יעזור להם", הצהיר נתניהו. "אני קורא לכל מי שהדמוקרטיה באמת יקרה לו להתנגד לחוק הרע והאנטי דמוקרטי הזה ולהילחם בכל תוקף למען חופש הביטוי שהוא נשמת אפה של דמוקרטיה אמיתית. אבל אם החוק הרע הזה בכל זאת יעבור, חבריי ואני, כשנחזור להנהגת המדינה, נפיל אותו יחד עם חוקי איראן הנוספים שהממשלה הרעה והאנטי דמוקרטית הזו מעבירה כביכול בשם הדמוקרטיה".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הביע אף הוא את התנגדותו לחוק: "זה החוק לסתימת פיות הימין. השתלטתם על התקשורת הממוסדת ברובה במדינת ישראל. עד שהיה ראש ממשלה שניסה להתמודד ולטפל בזה שלא יהיו עד כדי כך מוטים נגדו, תפרתם לו תיקים עם אישומים תקדימיים של סיקור אוהד, הדחתם אותו מכס ראש הממשלה. אתמול התפרסם שמנדלבליט בעצם הודה חד-משמעית שהוא תפר תיקים לראש הממשלה כי הוא חשב שהוא מסוכן למדינה".

"אין לכם בושה. עכשיו אתם רוצים להפוך את עצמכם לצנזורים גם של הרשתות החברתיות. המקום היחידי שהימין, שהמחנה הלאומי והציוני במדינת ישראל עוד יכול להתבטא בו ויש לו חופש ביטוי, גם את הפה הזה תסתמו. לכל דבר תקראו הסתה, לכל דבר תקראו קריאה לאלימות. אתם הולכים בהצעת חוק דיקטטורית להפוך היום לצנזורים של חופש הביטוי ברשתות החברתיות במדינת ישראל".

תגיות:רשתות חברתיותמליאת הכנסתבצלאל סמוטריץ'צנזורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה