אחרית הימים

האם עלינו לקרוע שערי שמים בבקשה על ביאת המשיח? זו תשובתו הנפלאה של הרב

"כל ברכה ותפילה צריכה להיאמר בלב סוער", קורא הרב אביגדור מילר זצ"ל, "כאשר אנו מברכים את ברכת 'אשר יצר' - איזה נס מופלא"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נועה שואלת:

האם עלינו לקרוע שערי שמים בבקשה על ביאת המשיח?

* * *

הרב אביגדור מילר זצ"ל משיב:

בוודאי שעלינו לקרוע שערי שמים בכל יום ויום. את ברכת ”את צמח דוד עבדך מהרה תצמיח“ עלינו לומר בלב סוער. כך גם כשאנחנו מבקשים, ”ברך עלינו ה‘ אלקינו את השנה הזאת ואת כל מיני תבואתה לטובה“. כשאר אתה מגיע למילים: ”ותן טל ומטר לברכה“ - אמור אותם בלב סוער. אל תאמר אותם רק כדי לצאת ידי חובה. איזה נס עצום יש בגשם. האם חושבים שזה קורה לבד, סתם כך? זהו נס, לא פחות מהנס שבירידת המן.

כאשר עם ישראל נכנס לארץ כנען, וראו את המזון יוצא מתוך האדמה, הם לא ידעו את נפשם מרוב התפעלות. מזון שיוצא מהאדמה? איזה נס. עבורם, ירידת המן היתה ”טבעית“ במשך ארבעים שנה. הם התרגלו לכך שמזון יוצא מן השמים. זו האמת - הנס שבצמיחת הצמחים אינו פחות מירידת המן, אלא שכח ההרגל גורם לנו לא לשים לב לכך. אם כן, בוודאי שצריך לקרוע שערי שמים כאשר מבקשים טל ומטר.

כל ברכה ותפילה צריכה להיאמר בלב סוער. כאשר אנו מברכים את ברכת ”אשר יצר“ - איזה נס מופלא. רק שרשרת של ניסי ניסים איפשרו לגופך לנקות את עצמו מהפסולת, אלא שאנחנו ישנים. הגשמיות מטמטמת את לבנו, ומונעת ממנו מלחשוב. עלינו להתפלל בסערה, כלומר להילחם כנגד הגשמיות ולראות את יד ה‘, את הניסים המתגלים לנו בכל פרט ופרט של עולמנו. עלינו לקרוע שערי שמים בלב סוער - על הכל.

כיצד מתבטא הגעגוע האין סופי לקשר אמיתי עם הקב"ה? צבי יחזקאלי נפגש עם הרב דניאל כהן בתכנית "אהבת עולם" לשיחה עוצמתית על משמעות התפילה, בליווי קטעי נגינה ושירה:

 

כך תתפללו תפילה שתביא ישועה. מומלץ ביותר:

תגיות:גאולהמשיחתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה