חדשות בארץ

מנדלבליט נגד נתניהו: סיכן את הדמוקרטיה; מקורבי נתניהו: "פקיד שהחליט להחליף את העם"

בחדשות 12 פורסמו תמלילים מדברים שאמר בשיחות סגורות היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בהם האשים את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בסיכון הדמוקרטיה בישראל. מקורבי נתניהו: "אמירות משיחיות של פקיד ממשלתי שהחליט להחליף את העם"

נתניהו ומנדלבליט, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ומנדלבליט, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 23:35)

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, תקף בחריפות חסרת תקדים את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו והאשים אותו כי סיכן את הדמוקרטיה הישראלית. בסביבתו של נתניהו הגיבו כי מנדלבליט "החליט להחליף את העם".

על פי הדיווח של גיא פלג בחדשות 12, מנדלבליט אמר את הדברים בשיחות סגורות. בין היתר הוא צוטט כמי שאמר: "גדלתי על תורת ז'בוטינסקי. הדרך הזאת מתחילה בחירות האישית והשלטון נועד לשרת את היחיד. אני חושב שמי שהנהיג את המדינה לאחרונה הבין את זה לא פחות טוב – אבל ראיתי התגלגלות למקום של נאמנות אישית, שזה אומר סכנה לדמוקרטיה. מבחוץ זה נראה דמוקרטיה כמו פולין והונגריה".

לדברי מנדלבליט, ההחלטה שקיבל להגיש את כתב האישום נגד נתניהו הייתה קשה עבורו: "זה דבר שלא חשבתי, לא האמנתי, לא ציפיתי. גם אחרי ההחלטה על כתב האישום שהיה לי קשה איתה, מודה, היה לי קשה. גם אחרי זה לא האמנתי שזה יילך למקומות האלה".

"בלי לשים לב פתאום מצאנו את עצמנו במלחמה על הלגיטימיות של היועץ המשפטי לממשלה, על ה-DNA של העם היהודי ומדינת ישראל בתקופה המודרנית. זה, אני חושב, בסוף זה הסיפור. לקח לי זמן להבין את הסיפור. על רקע זה היו כל ההתקפות".

ועוד מתמלילי מנדלבליט מהשיחות הסגורות: "היה מצב שבו כדי לא להגיע למצב שעומד לדין משנה הכול מקצה לקצה (נתניהו) מביא מישהו שיגיד שהתיק מתפורר, קורס ואין כלום. לא חלמתי שנגיע למקום הזה, צריך לדאוג גם לעתיד כי זה יכול לחזור על עצמו. אין ערובה לדמוקרטיה, זה הלקח שלי מהסיפור הזה".

מסביבתו של נתניהו נמסר בתגובה: "אלה אמירות משיחיות של פקיד ממשלתי שהחליט להחליף את העם, לא פחות. מנדלבליט מעיד על עצמו שהוא בא להפיל את ראש הממשלה נתניהו, ומאשר בקולו את דבריו של עד המדינה חפץ שהעיד היום שתיק 4000 הוא תיק פוליטי הזוי שלא היה בא לעולם אלמלא ראש הממשלה היה נתניהו. כדאי להזכיר למנדלבליט שבדמוקרטיה העם בוחר את מנהיגיו ולא היועץ המשפטי לממשלה".

גולשים ימניים ברשת הגיבו בזעם על התמלילים מהשיחות הסגורות של מנדלבליט. חלקם קישרו את עיתוי הפרסום לעדותו של ניר חפץ, עד המדינה במשפט נתניהו, המתנהלת בימים אלו בבית המשפט המחוזי בירושלים. איש התקשורת ינון מגל כתב: "ביום שניר חפץ מעיד שתיק 4000 נתפר על נתניהו משיקולים פוליטיים, ושאם הוא לא היה ראש ממשלה התיק לא היה בא לעולם, שאין שוחד, אבל המערכת המשפטית יחד עם התקשורת פועלות יחד להנדסת תודעה – מנדלבליט מתדרך את התקשורת שלדעתו נתניהו לא כשיר להיות ראש ממשלה, ומוכיח בדיוק את מה שאמר ניר חפץ".

תגיות:אביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה