חדשות בארץ

ח"כ ארבל ליועמ"ש: לבדוק את ההסכם החסוי של בנט

חבר הכנסת משה ארבל דורש מהיועץ המשפטי לממשלה וממבקר המדינה לבדוק את חוקיות ההסכם החסוי שנחתם בין ראש הממשלה נפתלי בנט ויועצו לשעבר אודי רייטר

בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת משה ארבל מש"ס פנה הבוקר (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולמבקר המדינה מתניהו אנגלמן בדרישה לפתוח בבדיקה של ההסכם החסוי שנחתם בין ראש הממשלה נפתלי בנט ויועצו לשעבר במהלך מערכת הבחירות אודי רייטר.

כזכור, רייטר טען כי בנט העתיק ממנו את התוכנית הכלכלית המכונה "תוכנית סינגפור" ואת תוכנית "הטבעת הסטרילית" למאבק במגפת הקורונה, ולא קיבל על כך כל תמורה – לא בתשלום כספי ולא במתן קרדיט. בתום משא ומתן ממושך הגיעו עורכי דינם של השניים להסכמות, לפיהן בנט ישלם פיצוי כספי לרייטר. על פי דרישת ראש הממשלה, פרטי ההסכם, ובהם סכום הפיצוי, יישארו חסויים.

במכתבו למנדלבליט ואנגלמן, כתב ארבל כי קיים חשש שההסכם למתן הפיצוי לרייטר מנוגד לחוק מימון מפלגות: "מר רייטר ייעץ במהלך הבחירות ולפניה למפלגת ימינה כידוע, בשיטת בחירות בה בוחרים המצביעים למפלגה ולא למועמד. אף ביחס לפרסומים בתקשורת השיבה מפלגת ימינה כי 'אנו מאשרים כי מר יהודה רייטר העניק למפלגה שירותי ייעוץ במסגרת קמפיין הבחירות לכנסת ה-24".

"ככל והפרסומים נכונים וחבר הכנסת בנט שילם למר רייטר מכספו האישי בעבור ייעוץ שהעניק רייטר למפלגת ימינה, הרי שמדובר לכאורה בתרומה בלתי חוקית ובלתי מדווחת של חבר הכנסת בנט לימינה שהרי נכנס בנעליה ושילם על חוב שהיה על המפלגה לשלם."

"לחילופין, אם ימינה שילמה ליועץ הרי שעליה לדווח על כך כמקובל ואין המפלגה יכולה להסתיר את הוצאותיה תחת הסכם סודי תהא הסיבה אשר תהא".

"אבקש שתבחנו את העניין ואת הצורך להעמיק חקר בנסיבות הפיצוי למר רייטר והאם הפיצוי ניתן כדין, בהתאם לחוקי הבחירות ומימון המפלגות ובצורה שקופה וראויה", סיכם ארבל.

תגיות:נפתלי בנטמשה ארבלאודי רייטר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה