חדשות בעולם

רעידת האדמה בנפאל: ישראלים מדווחים מבין ההריסות

למעלה מ-2,000 אנשים קיפחו את חייהם באסון רעידת האדמה בנפאל, עד כה. מה מצב הישראלים ששרדו את רגעי האימה? "זה נראה כמו יום כיפור אצלנו, בקושי אפשר להשיג בקבוק מים", דיווח אחד מהם

אא

רעידת אדמה קטלנית בעוצמה של 7.9 בסולם ריכטר - התרחשה אתמול בנפאל וגבתה את חייהם של למעלה מ-2,000 בני אדם עד כה. למעט נפאל, גם מדינות שכנותיה - הודו, טיבט, סין ובנגלדש, מדווחות על עשרות הרוגים ונעדרים, וההערכה היא שאזורים שלמים קרסו ו'נמחקו'. רעידת אדמה נוספת בעוצמה של 6.7 בסולם ריכטר, אירעה הבוקר (א'), והחישה את צוותי החיפוש וההצלה למקום. 

ומה מצב הישראלים ששרדו את רגעי האימה? "אפשר לתאר את המצב כמו יום כיפור אצלנו", אמר הבוקר (א') מיכאל זורין - ישראלי שנמצא בקטמנדו, בירת נפאל. "הכל סגור ברחובות, בקושי אפשר להשיג בקבוק מים". 

"האווירה מאוד מלחיצה", הוסיף זורין ואמר, "אני מתגעגע להורים ולחברים. אני אשמח מאוד לחזור הביתה כמה שיותר מהר. אבל שלא ידאגו, אני בסדר גמור, בריא ושלם". ישראלים נוספים מדווחים כי ההמולה שהתחוללה ברחובות אינה נתפשת, וכי המקומיים נכנסו להיסטריה גדולה ומיהרו לרוץ לעבר שטחים פתוחים. 

ממשרד החוץ נמסר כי אחדים מהישראלים נפצעו באורח קל, בעוד שגורלם של כ-250 ישראלים שנמצאים במקום - עדיין לא ידוע (שכן כתוצאה מרעידת האדמה ניזוקה התקשורת עמם - ש.כ). מסוק מיוחד נשלח לחלץ את הישראלים שנפצעו, ובד בבד הבטיח שר החוץ אביגדור ליברמן, להביא הביתה כל ישראלי שירצה בכך. 

ההרוגים מפונים מבין ההריסותההרוגים מפונים מבין ההריסות

גיאולוגים מעריכים כי אזורים שלמים נמחקו מעל פני האדמהגיאולוגים מעריכים כי אזורים שלמים נמחקו מעל פני האדמה

צוותי החילוץ עוסקים בחיפוש נעדריםצוותי החילוץ עוסקים בחיפוש נעדרים

תגיות:רעידת אדמהנפאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה