חנוכה 2023

10 רעיונות לפעילויות לערב לביבות שילדים יכולים להכין בעצמם

ערב לביבות משפחתי? מסיבת חנוכה עם חברות? הכנו בשבילכם מקבץ רעיונות מקסימים להפעלות חווייתיות שגם ילדים להכין, לארגן ולהנחות בעצמם!

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הבטחות מפוצצות
חלקו לכל משתתף 3 בלונים, 3 פתקים ועט. המשתתפים כותבים את שמם על פתק אחד, ומכניסים אותו לאחד הבלונים. לבלון השני והשלישי מכניסים פתק ריק. מנפחים את הבלונים ומפזרים ברחבי החדר.
כל משתתף נעמד בתורו, ומכריז על הבטחה חגיגית שהוא מבטיח לזוכה. לדוגמה: להכין משלוח ממתקים מפנק. לאחר מכן הוא מפוצץ בלון אקראי ובודק את הפתק. אם הפתק ריק – הוא מוסיף פרט נוסף להבטחה, לדוגמה: להכניס שוקולד שווה לחבילה, או לארוז הכל בנייר חום עם סרט. המשתתף ממשיך לפוצץ בלונים. על כל פתק ריק הוא מוסיף פרט נוסף עד שמגיעים לפתק עם שם – שהוא הזוכה ב"הבטחה" :). ממשיכים כך עם כל המשתתפים.

 

2. נתפס בעין העדשה
כל המשתתפים עומדים במעגל. לוקחים מצלמה ומכוונים אותה למצב של צילום עצמי. מעבירים את המצלמה בין המשתתפים. כל אחד מכוון את המצלמה אליו, ומעביר אחרי שניה למשתתף שלידו. האדם שהמצלמה "התפקסה" עליו וצילמה - הפסיד, ועכשיו הוא צריך לבצע משימה שנקבעה מראש, לדוגמה: לאכול מהר חפיסת שוקולד, לנאום לפני כולם, לברך את סבא וסבתא או כל רעיון אחר שתחשבו עליו (מראש! שלא יצליחו להתחמק...).

 

3. נר לי דקיק
חלקו לכל אחד מהמשתתפים פתק עם שם של משתתף אחר, עט ונר קטן של עוגת יומולדת. הדליקו את הנרות. בזמן שהנרות דולקים, המשתתפים צריכים לכתוב כמה שיותר דברים טובים שהם מוצאים באדם שאת שמו קיבלו. המנצח: מי שהצליח לפרגן הכי הרבה, עד שהנר כבה.

 

4. נר חידה
הפעם, הציבו בפני המשתתפים אתגר מרתק ונראה מי יצליח לפתור אותו! הניחו במרכז החדר קערה עם מים. בתוך הקערה הניחו מטבע כסף והעמידו נר שעווה צבעוני. האתגר: מי שיצליח להוציא את המטבע בלי לגעת במים – מקבל את הכסף!
תנו למשתתפים להציע רעיונות מקוריים לפתרון האתגר. אם אתם סקרנים לדעת מה התשובה, או אם כלו כל הרעיונות - גללו עד לתחתית הכתבה. שם הטמנו את הפתרון


5. משימה סודית
הכינו מראש פתקים עם שמות המשתתפים, ופתקים בכמות זהה עם משימות משעשעות במיוחד. לדוגמה: לשיר בקול שיר שמורכב ממילים של שיר אחד, ומנגינה של שיר אחר / לשכב על הרצפה / לדגדג את זה שלידך, ורעיונות מצחיקים נוספים. בתחילת המסיבה, חלקו לכל משתתף שם ומשימה סודית. כל משתתף צריך לגרום לאותו אחד לבצע את המשימה הסודית שקיבל, בלי להסביר ובלי לגלות דבר – עד סוף הערב. התוצאה: רגעים קורעים מצחוק במהלך המסיבה. בסוף המסיבה אפשר לגלות מי היה צריך לבצע כל משימה, והאם הוא הצליח לעשות זאת...
 

6. הכל כתוב בספר
חלקו לכל המשתתפים ספר בצורה אקראית. זה יכול להיות ספר בישול, ספר לימוד, ספר קריאה, מדריך טלפונים או כל ספר אחר. המנחה שואל שאלות מעניינות ומכריז מספר עמוד. לדוגמה: "מה X היה עושה אם הוא היה עשיר?", "איפה היית רוצה להיות עכשיו?". כל המשתתפים פותחים בעמוד שעליו הכריז המנחה, ומקריאים משם תשובה לשאלה. התוצאה: אווירה של צחוק מתגלגל, מתח ועניין.
 

7. זכרון מתוק
מכינים משחק זכרון מקורי: קונים זוגות של ממתקים (ממתקי ג'לי, שוקולדים מיוחדים או כל ממתק קטן אחר). מניחים את הממתקים בסדר אקראי ומעל כל ממתק מניחים כוס קרטון. המטרה: בדיוק כמו משחק זכרון, לגלות זוגות תואמים ע"י הרמת של 2 כוסות בכל תור. משחק אטרקטיבי לילדים ומבוגרים כאחד!
 

8. סקר משפחתי
הפעילות הבאה דורשת קצת יותר הכנה מראש: הכינו שאלון בן 15 שאלות עם שאלות שיכולות לעניין את כולם. לדוגמה: מי הזמר האהוב עליך, מה המאכל האהוב עליך, איזה אירוע משפחתי זכור לך במיוחד וכולי. לכל שאלה הציבו 2 אפשרויות בחירה. בתחילת המסיבה, העבירו את השאלון בין כולם, אספו את התשובות ובדקו כמה תשובות התקבלו בכל אופציה.
לאחר מכן, חלקו לכל משתתף שני בלונים צבעוניים. הקריאו את השאלה הראשונה ובקשו מהמשתתפים להעריך האם לדעתם רוב המשתתפים בחרו בתשובה א' ולהניף את הבלון בצבע הראשון, או אם רובם בחרו באופציה ב' ולהניף את הבלון בצבע השני. לאחר מכן גלו לכולם מה היתה התשובה המועדפת. מי שניחש נכון – מקבל נקודה. בסוף המסיבה תוכלו לחלק מתנות לזוכים 
 

9. אור הזרקורים
הכינו מראש רשימת שאלות מביכות ומשעשעות. לדוגמה: האם אתה נוחר בלילה? האם הגעת פעם לבית הספר בנעלי בית? 
הצמידו לקיר אחד שלט עם המילה "כן" ולשני עם המילה "לא". חלקו לכל משתתף פנס (בדקו שכולם עובדים!) והחשיכו את החדר. הקריאו שאלה ראשונה, וכל משתתף צריך להאיר עם הפנס את התשובה הנכונה לגביו. גלי צחוק חנוקים מובטחים!
 

10. מבחן הצבע
חלקו לכל משתתף כוס שקופה וכפית. הציבו במרכז החדר קערות עם אבקות ג'לי בצבעים שונים: אדום, צהוב, ירוק והדביקו על כל קערה אחד מהמספרים 1,2,3. הכינו כ- 10 שאלות המתארות סיטואציות מסוימות בחיים ותנו 3 אפשרויות תגובה. לדוגמה: איך אתה מגיב כשעוקפים אותך בתור? 1. כועס 2. מוותר 3. עוקף בפעם הבאה. הכינו כך שאלות דומות נוספות.
הקריאו את השאלה, ובקשו מכל משתתף לבחור את התשובה הנכונה לגביו באמצעות מילוי הכוס שלו באבקת הג'לי השייכת למספר התגובה.
בסיום השאלון, מלאו מים חמים בכוסות כדי להכין את הג'לי, והופ! גלו מה סגנון התגובות הרווח שלכם!


פתרון לאתגר: מדליקים את הנר ומחכים עד שהשעווה תימס. מצמידים את הנר המותך בחלקו למטבע, המטבע נדבקת לנר וכך תוכלו לשלוף אותו מהקערה בלי לגעת במים! ישנם פתרונות אפשריים נוספים, ספרו לנו מה היה הפתרון שלכם!

תגיות:ערב לביבותחנוכה 2021פעילויות לילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה