חדשות בארץ

ניר חפץ: "אמצעים דרקוניים בחקירת המשטרה"

ההגנה במשפט נתניהו החלה בחקירתו הנגדית של עד המדינה ניר חפץ. יועץ התקשורת לשעבר של נתניהו סיפר על הלחצים הכבדים שהופעלו עליו על מנת שיסכים להפוך לעד מדינה: "היו צרחות ואיומים"

חפץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)חפץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בבית המשפט המחוזי בירושלים החלה היום (שלישי) חקירתו הנגדית של ניר חפץ, עד המדינה במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

לאחר סיום החקירה הראשית, פרצה סערה באולם לאחר שאנשי הפרקליטות וחפץ ביקשו מהשופטים לקיים חלק מהעדות בדלתיים סגורות, וזאת לאור צו איסור הפרסום שהוטל על תרגיל חקירה שנערך לו על ידי חוקרי המשטרה. הסנגורים הביעו את התנגדותם.

לאחר הפסקה לצורך התייעצות, דחו השופטים את הבקשה, והורו כי העדות תישמע בפומבי למעט במקרים בהם יהיה חשש לפגיעה בפרטיות.

חפץ שימש כיועץ התקשורת של נתניהו ובני משפחתו. במהלך החקירה הנגדית שערך לו סנגורו של נתניהו, עורך הדין בעז בן צור, הוא סיפר על מערכת הלחצים שהפעילו עליו חוקרי המשטרה על מנת שיסכים להפוך לעד מדינה: "האמצעים היו דרקוניים. לא דמיינתי שאמצעים כאלו יכולים להינקט, בלי שום פרופורציה לחשדות עליהם נחקרתי. היה ליל בלהות ללא שינה, עם אירועים קשים".

בתשובה לשאלה, אמר חפץ כי הבין תוך כדי החקירה שבוצעו עליו מעקבים והאזנות: "החוקרים רצו להיכנס לי לקרביים, לראות הכל". לדבריו, הוא ניסה להתנגד ללחצים הכבדים לאפשר את העתקת החומרים שברשותו, אולם נענה לבסוף לעצת עורך דינו וחתם על הסכמה: "אם זה היה תלוי בי, לא הייתי חותם ונותן הכל". עוד סיפר, כי החוקרים ניסו לשכנעו להחליף את עורכי הדין שלו.

לדברי חפץ, הוא הבין כבר בשבוע הראשון למעצרו שהחוקרים לוחצים עליו להפוך לעד מדינה, למרות שהמילים לא נאמרו במפורש: "שישה-שבעה חוקרים עומדים מולך, אומרים 'אתה יודע שבחדר ליד יש מישהו שעולה על האוטובוס, ואתה תישאר בתחנה'. או אומרים 'אנחנו מקווים שיש לך קלטת טובה כי עדות לא תספיק'".

באולם בית המשפט הוקרן קטע מחקירתו של חפץ במשטרה, בו נשמע חוקר צועק עליו. חפץ הגיב, כי אלו לא היו הדציבלים הגבוהים ביותר שנשמעו בחקירה: "היו צרחות ואיומים, וגם להתקרב למרחק של סנטימטרים מהפרצוף שלי".

תגיות:תיק 4000ניר חפץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה