חדשות בארץ

הרצוג במערת המכפלה: "הזיקה ההיסטורית שלנו לחברון אינה מוטלת בספק"

על אף המחאות בשמאל, הגיע הנשיא יצחק הרצוג למערת המכפלה להדלקת נר ראשון של חנוכה: "'את אחיי אנוכי אנוכי מבקש', אמר יוסף הצדיק שנשלח מחברון לדרוש בשלום אחיו. דווקא כאן, דווקא בחברון , עלינו לחדש את הקריאה"

(צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90) (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג השתתף הערב (ראשון) בהדלקת נר ראשון של חנוכה במערת המכפלה בחברון.

על רקע המחאות בשמאל על ביקורו בחברון, אמר הרצוג: "אחי, אחיותיי, גם היום, עם כל המורכבות – ואינני מתעלם לרגע מהמורכבות – הזיקה ההיסטורית של העם היהודי לחברון, למערת המכפלה, למורשת האימהות והאבות, איננה מוטלת בספק. ההכרה בזיקה הזו צריכה להיות מעל לכל מחלוקת".

"כשאנו מאוחדים סביב האור הנפלא של נרות חנוכה, חשוב שנקרא לכבד את הממלכתיות הישראלית ואת עקרונותיה, להקשיב יותר לאחר, לכבד את השונה, לבנות גשר ועוד גשר כדי לשמר את היחד שלנו, כמובן מבלי לפגוע בכל יחיד וקהילה, בדעותיהם ובאמונותיהם. לא נסכים על הכל אבל תמיד נזכור כי 'בני איש אחד נחנו'. שלכולנו שורשים משותפים היוצאים מהמערה הזו. 'את אחיי אנוכי אנוכי מבקש', אמר יוסף הצדיק שנשלח מחברון לדרוש בשלום אחיו. והיום, דווקא כאן, דווקא בחברון, עלינו לחדש את הקריאה".

"לצד זאת, עלינו לזכור שלא רק שורשינו יוצאים מהמערה הזאת. דווקא היום, ודווקא כאן – במרחב המקודש לבני אברהם כולם – עלינו להמשיך ולחלום על שלום בין בני כל הדתות והאמונות בארץ הזו, ולגנות כל גוון וסוג של שנאה ואלימות", הוסיף הנשיא. "אני מאחל לכולנו שנאיר את הבתים שלנו באור גדול ונגרש את החושך".

תגיות:יצחק הרצוגמערת המכפלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה