חדשות בריאות

ד"ר אלרעי פרייס: "זן אומיקרון מאוד מטריד"

ראש שירותי בריאות הציבור אמרה בדיון בוועדת החוקה, כי וריאנט אומיקרון של נגיף הקורונה "מאוד מטריד, בגלל שיש לו שלל מוטציות מאוד חריגות. ההתפשטות בדרום אפריקה מאוד מהירה"

בעיגול: ד"ר אלרעי פרייס (תמונות: אוליביה פיטוסי ואבשלום ששוני, פלאש 90)בעיגול: ד"ר אלרעי פרייס (תמונות: אוליביה פיטוסי ואבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:59)

ועדת החוקה של הכנסת התכנסה הבוקר (ראשון) לדון בהחלטות שאושרו אמש בקבינט הקורונה בעקבות גילוי זן אומיקרון של נגיף הקורונה בישראל. ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה בדיון כי עד כה אותרו בישראל 13 חשודים ומאומתים לזן החדש, ביניהם תיירת שחזרה ממלאווי ואומתה כנושאת את הזן.

לדברי ד"ר אלרעי פרייס, "הווריאנט הזה אופיין לפני מספר ימים כווריאנט ייחודי ואחר. ככל הנראה הוא התפתח לראשונה באמצע אוקטובר, וזוהה ברצפים בדרום אפריקה, בבוטסאונה ובהונג קונג בחוזרים מדרום אפריקה. הוא מאוד מטריד, בגלל שיש לו שלל מוטציות מאוד חריגות בדיוק במקומות האסטרטגיים שמהם אנחנו דואגים. מבחינה ביולוגית מדובר בזן חדש, לא איזה תת של דלתא, הוא תת של אחד הזנים הקודמים".

"מה שאפילו יותר מדאיג זה האפידמולוגיה. ההתפשטות בדרום אפריקה מאוד מהירה, מספר המקרים שם עלה מ-200 ל-2,000 בעשרה ימים. במספר ימים הוא הפך להיות 75 אחוז מהרצפים במדינה. אתמול היו בדרום אפריקה 3,200 חולים, קפיצה מ-2000 ביום קודם, יש לשים לב שהם לא מרצפים את כל החולים".

אלרעי פרייס ציינה כי "פוטנציאל ההידבקות הוא מאוד גבוה. מתוך 600 נוסעים בטיסה מדרום אפריקה להולנד נדבקו 62 איש, זה משהו שהוא מאוד מהיר. אנחנו יודעים שיש גם מקרים של תחלואה במחוסנים. המחוסנים חולים קל, את זה אנחנו יודעים. אנחנו לא יודעים עדיין השפעה מהותית מבחינת תמותה. יש הכפלה של התמותה בדרום אפריקה מוקדם יותר החודש, אבל אנחנו לא יודעים אם זה קשור לזה".

באשר להחלטת קבינט הקורונה להפעיל מחדש את איכוני שב"כ לצורך איכון מאומתים, אמרה אלרעי פרייס כי "אין שום רצון או מטרה לעשות שימוש באיכוני שב"כ כפי שנעשה בעבר, אלא רק לצורך הווריאנט. כדי לזהות מגעים אקראיים שהאדם עצמו אפילו לא יכול לספר עליהם, דוגמת האנשים שנסעו עם אותה תיירת באוטובוס. יש לנו שמות של 16 מתוך 28 אנשים שנסעו אתה באוטובוס, יכול להיות שהם נושאים את הווריאנט, ואנחנו לא יודעים עליהם והם לא מודעים לזה. אנחנו צריכים למצוא את 12 האנשים האלה בצורה מדויקת ומהירה".

התיירת, שזוהתה כמאומתת לאומיקרון, נסעה באוטובוס מתל אביב לאילת. משרד הבריאות קרא הבוקר לכל מי שנסע ביום שני שעבר (22 בנובמבר) בקו אוטובוס 390 של חברת אגד, שיצא בשעה 14:30 מתחנה מרכזית תל אביב (קומה 6) לכיוון אילת, לגשת בהקדם ולהיבדק בבדיקת PCR באחד ממתחמי הבדיקות. ולהיכנס לבידוד עד לקבלת תוצאת בדיקה שלילית.

תגיות:נגיף הקורונהועדת החוקהשרון אלרעי פרייסאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה