חדשות בארץ

הווריאנט החדש מתפשט, אלי אבידר תוקף את בנט: סיכום חדשות השבת

ישראל אסרה על כניסת זרים ממדינות בדרום יבשת אפריקה, בנט: "הווריאנט מדאיג ביותר", פיקוד העורף מחפש אחרי 800 ישראלים שייתכן ונחשפו לווריאנט החדש. כל מה שחשוב לדעת

אא

מקרי הידבקות ראשונים בווריאנט הקורונה החדש זוהו היום (שבת) בגרמניה ובריטניה. הווריאנט החדש, שאותר לראשונה בדרום אפריקה, התגלה גם בבוטסואנה, הונג קונג ובלגיה. בצ'כיה נבדק חשד למקרה תחלואה בווריאנט החדש אצל אדם שחזר מנמיביה. עשרות נוסעים שהגיעו להולנד בשתי טיסות מדרום אפריקה אובחנו כחיוביים לנגיף. הם בודדו בשדה התעופה, והרשויות בודקות האם הם נדבקו בווריאנט החדש.

אתמול זוהה הווריאנט לראשונה גם בישראל. מדינות האיחוד האירופי, ארצות הברית, בריטניה, קנדה, ישראל ומדינות נוספות החליטו למנוע כניסת אזרחים זרים ממדינות בדרום יבשת אפריקה.

ארגון הבריאות העולמי הודיע, כי זן הקורונה החדש ייקרא אומיקרון. בניגוד לזנים אחרים, וריאנט זה מאופיין במוטציות רבות – עד כה כ-50 – וקיים חשש כי הוא עלול להיות מדבק יותר מהזנים הקודמים ואולי אף עמיד מול החיסון, אם כי אין עדיין כל ראיות לכך. בארגון הבריאות אמרו כי מדובר בזן ש"מעורר דאגה".

בדיון שקיים אתמול ראש הממשלה נפתלי בנט בעניין הווריאנט החדש, הוחלט כי מדינות אפריקה, כולל מאוריציוס, איי סיישל ומדגסקר, למעט מדינות צפון אפריקה, יוגדרו כמדינות אדומות. כניסת זרים לישראל ממדינות אלו תיאסר.

פיקוד העורף יאתר את כלל המגיעים ממדינות אפריקה בשבוע האחרון וינחה אותם להישאר בבידוד באופן מיידי, כאשר במקביל יבוצע דיגום ביתי. כל אדם ששהה במדינות אפריקה (גם אם הגיע לישראל מיעד אחר) ייקרא לגשת באופן מיידי לביצוע בדיקת PCR, שלאחריה ייכנס לבידוד עד לקבלת תוצאה.

עוד הוחלט, כי יבוצע רכש של 10 מיליון ערכות PCR מותאמות לזיהוי הדוק של הווריאנט החדש. בנוסף, יתבצע פיילוט להתקנת מסנני HEPA במסגרתו יותקנו בתוך כשבועיים מסנני אוויר במאות כיתות וב-100 גני ילדים ברחבי הארץ. הליך דיגום הביוב ברחבי הארץ יואץ, לצורך איתור תחלואה סמויה בווריאנט החדש.

במסיבת עיתונאים שכינס לאחר הישיבה, אמר בנט: "אנחנו במצב חדש. הווריאנט מדאיג ביותר. הוא הביא להרמת דגל במשרד הבריאות ואצל אפידמיולוגים בארץ ובעולם. יש מקרה אחד ודאי ועוד שלושה שנבחנים כעת, וההנחה שלנו היא שיש עוד. אנחנו נערכים לתרחיש המחמיר".

בנט הדגיש כי בשלב זה "לא יודעים הרבה לגבי רמת העמידות של הזן החדש לחיסון. אנחנו כן יודעים על מספר אנשים שהתחסנו, כולל מנת הדחף השלישית, ונדבקו. זה לא אומרים שהחיסונים לא טובים, חשוב להגן על עצמנו גם חלקית. אנחנו בשלב מוקדם, יכול להיות שבעוד שבוע יתברר שלא כצעקתה – ונחזור לשגרה".

סגן שר הביטחון אלון שוסטר חשף, כי פיקוד העורף עורך חיפושים נרחבים אחרי 800 ישראלים, שלגביהם קיים חשש כי נחשפו לווריאנט אומיקרון: "הווריאנט שהתגלה מדאיג, וייתכן כי הוא יותר מדבק מהקודם לו, לכן נערכנו אליו במהירות גבוהה".

בעקבות זיהוי וריאנט אומיקרון בישראל, הודיעה שוויץ על איסור כניסת ישראלים למדינה. אזרחים שוויצרים או אירופאים שיגיעו מישראל יוכלו להיכנס לשוויץ, בכפוף לבדיקת קורונה שלילית ולבידוד בן עשרה ימים.

חברת ביונטק, שפיתחה את החיסון נגד קורונה בשיתוף עם חברת פייזר, הודיעה כי אנשיה בוחנים את וריאנט אומיקרון במעבדות ואת מידת ההגנה של החיסון מפניו. המידע צפוי להתקבל בתוך שבועיים. אם יהיה צורך בכך, החברה תוכל לפתח גירסה מעודכנת של החיסון בתוך כ-100 ימים.

השר ללא תיק אלי אבידר מתח בסוף השבוע ביקורת על ראש הממשלה נפתלי בנט. "מצב הדמוקרטיה הישראלית גרוע באותה מידה כמו שהוא היה בתקופת נתניהו", אמר. לדבריו, בנט "לא ממצה את הפוטנציאל" שלו כראש הממשלה. בהתייחסו להצעת החוק האוסרת על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה, אמר אבידר כי "אם בנט ושקד לא רוצים להעביר את החוק, לא צריך להעביר דברים שלהם. לא יכול להיות שאנחנו כל הזמן הולכים על חוקים לצד שלהם. מה עם האנשים שהיו ברחובות במשך שנה וחצי? לא היה להם לא יום ולא לילה".

 

תחזית מזג האוויר

מחר, יום ראשון, מזג האוויר יהיה מעונן חלקית. בהמשך להתחממות שנרשמה בסוף השבוע, תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות. ביום שני הטמפרטורות יוסיפו לעלות במקצת, וייעשה חם מהרגיל לעונה ויבש ברוב אזורי הארץ.

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית עד מעונן. הטמפרטורות יוסיפו להיות גבוהות מהרגיל לעונה. במהלך היום יחדור בהדרגה לאזור אוויר קריר יותר ולח.

ביום רביעי צפוי לחול שינוי במזג האוויר. הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת. גשמים מקומיים ירדו מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, וינשבו רוחות ערות.

תגיות:נפתלי בנטנגיף הקורונהאלי אבידראומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה