חדשות בריאות

חשש מווריאנט חדש: מדינות בדרום אפריקה הוגדרו אדומות

בדרום אפריקה זוהה וריאנט חדש של נגיף הקורונה, שהמוטציות הרבות שלו מעלות את החשש כי. בתום דיון, קיבל ראש הממשלה בנט את המלצת משרד הבריאות להגדיר מדינות ביבשת אפריקה כאדומות

אילוסטרציה (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

(עודכן: 22:01)

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הערב (חמישי) דיון עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי משרדו בעניין הזן החדש של נגיף הקורונה, שהתגלה לאחרונה בדרום אפריקה.

לנוכח התפשטות הווריאנט החדש, המכונה B.1.1529, במדינות אלו, הוחלט בדיון להגדיר בשלב זה את המדינות הבאות בדרום יבשת אפריקה כאדומות: דרום אפריקה, לסוטו, בוטסואנה, זימבבואה, מוזמביק, נמיביה ואסוואטיני. זרים ממדינות אלו לא יוכלו להיכנס לישראל.

כלל השבים לישראל ממדינות אלו, לרבות מחוסנים בחיסון שלישי, יופנו לבידוד במלוניות קורונה למשך שבעה ימים, וישוחררו לאחר ביצוע שתי בדיקות PCR שתוצאתן שלילית. נוסעים שיסרבו להיבדק יחויבו בבידוד למשך 14 ימים במלונית קורונה.

במקביל, הנחה בנט לבחון עצירה מיידית של הטיסות ממדינות אלו לישראל ומישראל אליהן, או את יישומו של מתווה אחר למניעת התפשטות הזן בישראל. מלשכתו נמסר כי "ראש הממשלה יקיים הערכות מצב באופן שוטף, ביחד עם שר הבריאות וגורמי המקצוע במשרדו, במטרה לעקוב באופן הדוק אחר התפרצות הזן החדש ולמנוע את התפשטותו בישראל".

הווריאנט החדש התגלה לראשונה בדרום אפריקה. עד כה זוהו במדינה 22 מקרי הידבקות בווריאנט זה. שלושה מקרים אותרו בבוטסאונה הסמוכה, ומקרה נוסף זוהה בהונג קונג אצל תייר שהגיע מדרום אפריקה.

בשבועות האחרונים נרשמה עלייה חדה במספר מקרי ההידבקות בדרום אפריקה, וההערכה היא כי הווריאנט B.1.1529 הוא שאחראי לכך. בניגוד לזנים אחרים, וריאנט זה מאופיין במספר גבוה מאוד של מוטציות – עד עתה זוהו לפחות 32. עובדה זו מעוררת את החשש, כי הווריאנט עלול להיות מדבק יותר ואולי אף עמיד מול החיסון, אם כי אין עדיין כל ראיות לכך. בשלב זה לא הצטברו נתונים מספיקים כדי לקבוע האם מדובר בווריאנט אלים ומסוכן יותר מהווריאנטים האחרים.

תגיות:נפתלי בנטנגיף הקורונהמדינות אדומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה