חדשות בארץ

השגריר ארדן מעריך: מדינה מוסלמית נוספת תצטרף להסכמי אברהם

השגריר היוצא של ישראל בארצות הברית, גלעד ארדן, מעריך כי המאמצים שעושה הממשל האמריקני לקידום הנורמליזציה בין ישראל ומדינות מוסלמיות נוספות יבשילו לפריצת דרך בתוך מספר חודשים

ארדן (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)ארדן (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

השגריר היוצא של ישראל בוושינגטון, גלעד ארדן, מעריך כי המאמצים שעושה ממשל ביידן לקידום הנורמליזציה בין ישראל ומדינות מוסלמיות נוספות יבשילו לכדי פריצת דרך בתוך מספר חודשים.

בראיון שהעניק לעיתון "ישראל היום" לרגל סיום תפקידו, אמר ארדן כי "הסכמי אברהם הם דוגמה מצוינת למדיניות שהממשל אימץ למרות הקיטוב הפוליטי בארצות הברית. היו לממשל היסוסים בתחילת הדרך, והם ספגו ביקורת בקונגרס. למרות זאת הממשל המשיך".

לדברי ארדן, הממשל "הגביר את המאמצים לצרף עוד מדינות, ולמנף את ההשפעה שלו על מדינות מוסלמיות משמעותיות שאין להן קשרים עם ישראל, כדי להשיג עוד הסכמי שלום. יש העלאה של הדרגים שעוסקים בנושא הזה, ואני מקווה שנראה את התוצאות בתוך כמה חודשים. אולי בשונה מתחילת דרכו, הממשל מושקע בזה בצורה עמוקה יותר ובדרגים בכירים יותר".

ארדן כיהן כשגריר בוושינגטון במשך כ-11 חודשים, וממשיך בתפקידו כשגריר ישראל באו"ם. מחליפו בוושינגטון, מייק הרצוג, נכנס בשבוע שעבר לתפקידו באופן רשמי.

הרצוג, בן 69, שימש בשורת תפקידים בכירים, בהם ראש החטיבה לתכנון אסטרטגי באגף התכנון בצה"ל, וכן המזכיר הצבאי וראש מטה שר הביטחון בתקופת כהונתם של ארבעה שרי ביטחון. הוא נטל חלק פעיל במשאים ומתנים מדיניים רבים תחת חמישה ראשי ממשלה, ושימש כשליח מדיני מיוחד מטעם ראש הממשלה בין השנים 2014-2009.

"ארצות הברית היא בת הברית החשובה ביותר של ישראל", אמר הרצוג. "מערכת היחסים המיוחדת בין שתי המדינות מבוססת על ערכים משותפים וקשרים אמיצים בין שני העמים. אני רוצה להודות לצוות השגרירות על העבודה המסורה לחיזוק מערכת היחסים הזו, ואני מצפה לעבוד ביחד עם הדיפלומטים של משרד החוץ ונציגי משרדי הממשלה הנוספים בשגרירות, לחיזוק והעמקת היחסים בין ישראל לארצות הברית".

השגריר החדש התייחס גם לעבודה הצפויה עם ממשל ביידן: "אין ספק כי בבית הלבן יושב חבר אמת של ישראל. ביחד עם הממשל נפעל להעמקת שיתופי הפעולה בינינו ולפריצת דרכים חדשות. התמיכה הדו-מפלגתית בישראל הינה מרכיב יסוד ביחסינו עם ארצות הברית, ובכוונתי לפעול מול הדמוקרטים ומול הרפובליקנים על מנת לשמור את ישראל כסוגיה חוצת מפלגות".

תגיות:ארצות הבריתגלעד ארדןהסכמי אברהם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה