חדשות יהדות

בעקבות רפורמת הגיור, רבני אירופה במכתב חריף: "לא נכיר בגיורים מישראל"

בעקבות רפורמת הגיור המתגבשת, רבני אירופה במכתב נוקב: "נכיר רק בגיורים שבוצעו על ידי הרבנות הראשית"

  • כ' כסלו התשפ"ב
בניין הרבנות הראשית בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בניין הרבנות הראשית בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ועידת רבני אירופה מתכנסת בימים אלו במינכן שבגרמניה. במהלך הוועידה התקיים דיון בנושא רפורמת הגיור המתגבשת, ובעקבותיו פורסם מכתב נחרץ של עמדת הרבנים ובתי הדין באירופה. במכתבם מצהירים רבני היבשת כי לא יכירו בגיורים הנערכים מחוץ לרבנות הראשית.

כה לשון המכתב: "דאגה עמוקה לנוכח השמועות המגיעות עדינו מארץ הקודש, הבאים לשנות סדרי בראשית בנוהל הגיורים, כאשר האחריות על הגיורים תילקח מסמכותה של הרבנות הראשית, ותועבר לידי גורמים פרטיים האמורים לערוך גיור יותר ידידותי, כביכול.

"לעיתים רבות אף אנו עורכים גיורים, ואנו עושים זאת מתוך כובד ראש, הבנה והכרה עמוקה שחלק חשוב מהליך הגיור הוא כניסתו של הגר אל עם ישראל רק אחרי קבלת עול תורה ומצוות, ולכך נדרשת היותו חלק בלתי נפרד מהקהילה המקומית, ומכאן נקבעה בעבר עמדתנו שגיור יכול להתבצע אך ורק בתוך הקהילה המקומית, על ידי בית דין קבוע וחשוב, המלווה והמכיר את המועמד בכל הליך הגיור.

בשל כך, קובעים הרבנים נחרצות: "ולכן חרטה ועידתנו על דגלה תקנות אלו בשיתוף עם הרה"ר לישראל, ורבני הקהילות באירופה קבלו על עצמם להכיר אך ורק גיור הנעשה ע"י בתי דין מרכזיים מקומיים, וגיור שלא נעשה ע"פ סדרי הגיור הנ"ל וללא קבלת עול תורה ומצוות אינו מוכר ע"י בתי הדין והקהילות באירופה.

בפתח הוועידה הוקראו מכתביהם של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, שכתבו בכאב אודות רפורמת הגיוס. את המכתב הקריא נציגם של הרבנים, ישראל ישראל פרידמן.

במכתבו, כתב הגר"ח קנייבסקי: "מול כוונת מנהיגיהם להזיד בענייני הדת מהנהוג מקדמת דנא על פי מסורת ההלכה וגדולי הפוסקים מדור דור, ובעיקר בענייני קבלת גרים לכלל ישראל שללא קבלת עול תורה ומצוות אין זה גיור כלל ויש בזה סכנת התבוללות חמורה בארץ הקודש.

עוד התייחס הרב קנייבסקי במכתבו גם לסכנת השפעת הרפורמים: "ובפרט כאשר ראשי השלטון פועלים לחזק בארה"ק את השפעת הרפורמים והקונסרבטיבים ובאם תגבר השפעתם ותתרבה התבססותם, עלול ח"ו הדבר לחזק את הנהגתם והשפעתם אף במדינותיכם".

הגר"ג אדלשטיין כתב: "אנשי השלטון הרחוקים מתורה ומצוות נשאו ראש, ורוצים לעקור ולבטל את כל הקדוש והיקר לישראל, ולגזור גזירות אף על כל הציבור הכללי בארה"ק, שתהיה הנהגה לא על פי ההלכה, עם איסורים חמורים. ובפרט בענייני גירות שזה נוגע לקדושת העם היהודי כולו, ויש בזה סכנה גדולה לפריצת כרם בית ישראל, והרי זה עלול להשפיע ח"ו גם בארצותיכם על מעמד הרבנים העומדים על משמר ההלכה ומסורת ישראל סבא, הרי ראוי ונכון הדבר שגם מוועידתכם ישמע קול ברמה הקורא לבל יהינו לפרוץ גדרי ההלכה, בהכנסת גויים לכרם בית ישראל".

"בסוף לא ישאר עם ישראל" - הרב פרץ בראיון על הסכנות בגיור הרפורמי:

תגיות:גיוררבניםרפורמת הגיור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה