חדשות בארץ

שיפור במצב הפצוע הקשה מהפיגוע בירושלים

מבית החולים שערי צדק נמסר, כי חלה התייצבות במצבו של הפצוע והוא מתקשר עם רופאיו ומשפחתו. בימים הקרובים הוא צפוי לעבור גמילה מההנשמה

זירת הפיגוע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)זירת הפיגוע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בית החולים שערי צדק עדכן היום (שלישי), כי חל שיפור נוסף במצבו של הפצוע הקשה מפיגוע הירי שלשום בעיר העתיקה.

"רופאי המחלקה לטיפול נמרץ ויחידת הטראומה מדווחים על שיפור במדדיו הכלליים והתייצבות במצבו והוא מתקשר עם רופאיו ומשפחתו", נמסר מבית החולים. "בימים הקרובים, בהתאם להמשך השיפור במצבו, הוא צפוי לעבור גמילה מההנשמה".

הרב זאב קנצלבוגן, תושב הרובע היהודי בן 46 שנפצע בפיגוע, שוחרר אתמול לביתו מבית החולים הדסה עין כרם לאחר שטופל במחלקה לאורתופדיה. שלשום, שעות לאחר הפיגוע, הוא שחזר את רגעי האימה: "אני עולה מתפילת שחרית בכותל המערבי, עדיין עטוף עם הטלית והתפילין. אני עולה לכיוון הבית ברובע היהודי".

"איך שאני מסתובב שמאלה לכיוון רחוב השלשלת, מיד אחרי הסיבוב, אני שומע יריות, בלאגן. לא ממש מבין מה קורה. תוך כדי, בשבריר שנייה אני מקבל כאב חזק בזרוע, במקום התפילין. כשאני מבין שקורה משהו, חזרתי מיד לתוך רחבת הכותל כדי להיכנס לתוך מבנה סגור".

"ברוך השם אני מבין את הנס הגדול, את החסד שהקדוש ברוך הוא עשה לי", הוסיף הרב קנצלבוגן. "יכולתי בשנייה לפספס את החיים, וקיבלתי אותם במתנה".

אליהו דוד קיי הי"ד, שנרצח בפיגוע, הובא אתמול למנוחות בהר המנוחות בירושלים. הרב שלמה סובול, רב הקהילה במודיעין, ספד לו: "אלי, היית קדוש בחייך. חיית חיים של שליחות ואידיאלים. היית העולה לארץ הראשון מהמשפחה, למדת בישיבה והתגייסת לצנחנים. בחרת להעביר את האהבה שלך לירושלים דרך הדרכה בכותל. תכננת להקים משפחה בקרוב. היית קדוש במותך, נרצחת על קידוש השם".

"הידיים שלי רעדו אתמול כשהאיש מחברה קדישא העביר לי את התפילין שלך. הבאתי את זה לאבא שלך. אבא סיפר לי שכשהוא שמע בבוקר שיהודי נרצח בעיר העתיקה, הוא תכנן ללכת ללוויה שלו. הוא לא ידע שזאת תהיה הלוויה של הבן שלו".

"אלי, איזה מאור פנים היה לך. מחפש את האמת, מחפש תמיד איך אפשר לעשות טוב לעם ישראל. השארת חלל עצום וגדול בעולם – חלל של אהבת העם, אהבת הארץ ואהבת התורה. ננסה למלא את החלל הגדול הזה, ללכת בעקבות הדוגמה האישית שנתת לכולם. קשה מאוד לעכל את חילול השם הנורא. יהודי קדוש שהולך בדרך לכותל ונרצח על קידוש השם. בעזרת השם נזכה שהמנהיגים של עם ישראל יאספו כוחות וידעו להגביר את הקשר למדינה שלנו ולארצנו".

אנא עשו חסד והתפללו לרפואת אהרון יהודה בן טובה בתוך שאר חולי ישראל.

תגיות:ירושליםפיגוע יריבית החולים שערי צדק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה