חדשות בארץ

"גוף מלא כשלים": כנס חירום בכנסת בנושא המנהל האזרחי

בעקבות הפרסומים על השתלטות הרשות הפלסטינית על שטחים נרחבים בשטחי C, נערך בכנסת כנס חירום בנושא המנהל האזרחי. ח"כ עמיחי שיקלי, יוזם הכנס: "לעיתים נראה שהמנהל האזרחי הוא מהאו"ם"

פקחי בנייה ביו"ש, ארכיון (צילום: Miriam Alster/FLASH90)פקחי בנייה ביו"ש, ארכיון (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
אא

בכנסת התקיים היום (שני) כנס חירום בנושא המנהל האזרחי, בעקבות הפרסומים על הפעילות האינטנסיבית של הרשות הפלסטינית להשתלטות על שטחים נרחבים בתוך שטחי C שביהודה ושומרון.

את הכנס יזם חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה בשיתוף עם ארגון "עד כאן". שיקלי מתח בדבריו ביקורת חריפה על המנהל האזרחי: "בשטחים הפתוחים ביהודה ושומרון מתנהלת מלחמה של ממש", אמר. "מהצד האחד, רשות פלסטינית משופעת תקציבי עתק ממדינות אירופה, שנחושה לקבע עובדות בקרקע, תוך צפצוף מוחלט על הסכמי אוסלו ובנייה פרועה בשטחי C, פגיעה אנושה באתרי מורשת ייחודיים, פריצת דרכים והקמת מחצבות כמעט באין מפריע. מהצד השני, מדינת ישראל שלא השכילה לשנס מותניים ולהתמודד עם האתגר".

"בתווך נמצא גוף שלעיתים נראה שהוא כאילו מהאו"ם, גוף שיודע לנקוט ביד קשה נגד הפרות בנייה של מתיישבים יהודים ביהודה ושומרון, ובוחר להתעלם, במקרים רבים מדי, מהבנייה הפלסטינית המשתוללת. גוף שיש עליו פיקוח ממשלתי רופף".

חברת הכנסת אורית סטרוק (הציונות הדתית) אמרה כי "המנהל האזרחי הוא גוף מלא כשלים, חסרונות ובעיות. מה שקובע בסוף זו הדירקטיבה. השאלה אם המלחמה על השטח קורית במעמד צד אחד בלבד. המטרה שלנו היא לשנות את הדירקטיבה, כך שאנחנו נרצה לנצח וישנו את דפוסי הפעולה. מאז שגנץ שר הביטחון יש רצון להפסיד, והמנהל האזרחי הפך להיות הרגל המסיימת של הרשות הפלסטינית".

חבר מפלגתה של סטרוק, חבר הכנסת שמחה רוטמן, הוסיף: "הסיפור האמיתי הוא שיתוף פעולה מלא בין הרשויות שאמורות להיות בשליטת ישראל לרשות הפלסטינית. בתחום האזרחי הפכנו להיות אסקופה נדרסת. קיבלנו החלטה שאנחנו לא נאבקים. מדינה פלסטינית כבר קמה".

מנכ"ל ארגון "עד כאן", גלעד אך, אמר: "בעקבות הכשלים החוזרים ונשנים של המנהל האזרחי בנושאי הליבה שלו וחוסר האונים המשווע בטיפול בהשתלטות על קרקעות ביו"ש ורציחות של אלה אשר כל עוונם היה שמכרו אדמה ליהודים, יזמנו בארגון 'עד כאן', יחד עם ח"כ עמיחי שיקלי, כנס חשוב זה. יש לתת פתרון מערכתי לתופעת המנהל האזרחי, ולבחון את השליטה הבלעדית שלו תוך חוסר שקיפות מוחלט על כלל המתרחש ביו"ש".

תגיות:הרשות הפלסטיניתעמיחי שיקלישטחי Cהמנהל האזרחי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה