חדשות בארץ

העיתונאי שכינה את חיילי צה"ל "נאצים" ימשיך לשדר בתאגיד

העיתונאי רמי יונס, שכינה בעבר את חיילי צה"ל "נאצים" והביע תמיכה בתנועת ה-BDS, ימשיך להגיש את הגירסה בשפה הערבית של התוכנית "מהצד השני". ועדת האתיקה של תאגיד השידור הציבורי החליטה כי אין מניעה להמשך העסקתו

  • י"ז כסלו התשפ"ב
רמי יונס (צילום מסך, כאן 11)רמי יונס (צילום מסך, כאן 11)
אא

ועדת האתיקה של תאגיד השידור הציבורי החליטה, כי אין מניעה להמשך העסקתו של העיתונאי רמי יונס בשידורי ערוץ כאן, וזאת על אף שקרא בעבר לחיילי צה"ל "נאצים" והביע תמיכה בתנועת ה-BDS.

בהחלטת הוועדה נכתב כי "תאגיד השידור הציבורי פועל על סמך קוד אתי מגובש, לרבות כללי התנהלות ברשתות החברתיות של עובדי התאגיד". עם זאת, הובהר כי "ועדת האתיקה אינה עוסקת בהתנהלותם של העיתונאים טרם הצטרפותם לתאגיד". מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ אימץ את החלטת הוועדה, ודחה את הדרישות להדחתו של יונס.

עוד צוין בהחלטת ועדת האתיקה כי הקוד האתי מחייב את כל עובדי התאגיד, לרבות חברות ההפקה המספקות תוכן עיתונאי ועובדיהן: "בהתאם לסעיף 45 לקוד האתי של התאגיד אנו מבהירים כי 'הפעילות באמצעות חשבונות, פרופילים או דפים אישיים ברשתות החברתיות מאפשרות מרחב ביטוי המתבסס לפחות בחלקו על המוניטין שלנו כעובדי תאגיד. נפעל ברשתות מתוך הכרה בזיהוי ובמיתוג שלנו כעובדי התאגיד ונקפיד על שמירת אמון הציבור ועל תרבות הדיון'. עוד מציין קובע הקוד כי יש להימנע ממתקפות אישיות בוטות ופוגעניות ולהקפיד על ביקורת עניינית ומקצועית, גם ברשתות החברתיות".

יונס החל בשבוע שעבר להגיש את הגירסה הערבית של התוכנית "מהצד השני" בערוץ כאן. כזכור, בערוץ 7 נחשף כי ביוני 2018 הוא העלה פוסט לפייסבוק בו כינה את חיילי צה"ל "נאצים". עוד נחשף, כי בפוסטים אחרים הוא הביע תמיכה בתנועת ה-BDS הפועלת לקידום חרמות נגד ישראל, וכן עודד צעירים פלסטינים להשתתף במהומות האלימות שפרצו בערים המעורבות בישראל במהלך מבצע "שומר החומות".  

פעיל ההסברה יוסף חדאד, מנכ"ל עמותת "ביחד ערבים זה לזה", מתח ביקורת חריפה על התאגיד הציבורי: "מישהו צריך להגיד לחברי ועדת האתיקה שזה לא משנה מתי הוא התבטא כך, זה משנה שהוא בכלל התבטא כך", כתב בטוויטר. "הוא אפילו לא התנצל על האמירות האלו, כי זה מי שהוא. האבסורד שבתאגיד מודים שמדובר באמירות חמורות, אז למה אתם מזלזלים בנו? בסוף הכתם הזה על כולנו. עדיין לא מאוחר להפעיל לחץ ציבורי ולהוביל לשינוי ההחלטה. חלאס להיות פראיירים, אסור לוותר עד שרמי יונס ירד מהמסך שלנו ולא יתפרנס מאיתנו".

תגיות:התאגיד הציבוריהתקשורת הישראליתרמי יונס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה