חדשות בארץ

העיתונאי שקרא לחיילי צה"ל "נאצים" מונה למגיש בתאגיד

רמי יונס החל להגיש את הגירסה בשפה הערבית של התוכנית "מהצד השני", המשודרת בתאגיד השידור הציבורי "כאן". לאחר שנחשף כי כינה את חיילי צה"ל "נאצים" והביע תמיכה בתנועת ה-BDS, פתח התאגיד בבדיקה בנוגע למינויו

  • י"ג כסלו התשפ"ב
רמי יונס (צילום מסך, כאן 11)רמי יונס (צילום מסך, כאן 11)
אא

תאגיד השידור הציבורי פתח בבדיקה בנוגע למינויו של העיתונאי רמי יונס למגיש הגירסה הערבית של התוכנית "מהצד השני", המשודרת בערוץ כאן.

הבדיקה, המבוצעת על ידי ועדת האתיקה של התאגיד, באה על רקע החשיפה בערוץ 7 כי ביוני 2018 העלה יונס פוסט לפייסבוק בו כינה את חיילי צה"ל "נאצים". עוד נחשף, כי בפוסטים אחרים הוא הביע תמיכה בתנועת ה-BDS הפועלת לקידום חרמות נגד ישראל, וכן עודד צעירים פלסטינים להשתתף במהומות האלימות שפרצו בערים המעורבות בישראל במהלך מבצע "שומר החומות".

יונס הינו בוגר האוניברסיטה העברית, ובעת לימודיו היה פעיל בתא הפוליטי של מפלגת בל"ד. בשנת 2015 הוא שימש לזמן קצר כיועצה הפרלמנטרי של חברת הכנסת לשעבר חנין זועבי.

התוכנית "מהצד השני", בגירסותיה בעברית ובערבית, אינה תוכנית של תאגיד השידור, אלא מופקת על ידי חברת ההפקות ג.ג. זוהר. על פי הדיווח במאקו, ועדת האתיקה של התאגיד הזמינה לדיון את החברה, שהיא המעסיקה בפועל של יונס. בתום הבדיקה, צפויה הוועדה לקבל החלטה בנוגע להמשך הופעתו על המרקע הציבורי.

בעקבות הפרסומים על יונס, פתחה תנועת "אם תרצו" במחאה רשתית וקראה לציבור לחתום על עצומה בנושא: "רמי יונס הוא לאומן פלסטיני קיצוני שתומך בחרם על ישראל וקורא לחיילי צה"ל ואזרחי ישראל נאצים. אסור לבן אדם כזה לקבל מימון ציבורי ובמה מרכזית בתאגיד השידור בישראל. התאגיד רוצה לקדם ערבים על המסך? אהלן וסהלן, לא חסרים ערבים שרוצים להשתלב במדינת ישראל, הם רק מחכים שיקראו להם ולא לשונאי ישראל. אנו קוראים לתאגיד להפסיק את ההתקשרות עם רמי יונס באופן מיידי".

פעיל ההסברה יוסף חדאד, מנכ"ל עמותת "ביחד ערבים זה לזה", קרא אף הוא להפסקת הופעתו של יונס בשידורי התאגיד: "אנשים כמוהו לא צריכים לקבל במה וכסף מהמדינה, בושה וחרפה".

הבוקר כתב חדאד בטוויטר: "עברתי על כמה דפים ברשתות החברתיות של מנחים באל-ג'זירה, אל-מנאר ואפילו בערוץ אל-אקצא של חמאס – וחייב לומר שבהתקפות והסתה נגד ישראל יש לרובם עוד מה ללמוד מרמי יונס, מנחה תוכנית בתאגיד השידור הישראלי".

תגיות:התאגיד הציבוריהתקשורת הישראליתרמי יונס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה