חדשות בארץ

"יד אלוקים מכוונת": מורדי ונטלי אוקנין מדברים

בריאיונות לתקשורת סיפרו נטלי ומורדי אוקנין על ימי המעצר הקשים בטורקיה ועל תחושותיהם לאחר החזרה לישראל. מורדי: "תמיד האמנו בקדוש ברוך הוא". נטלי: "אני שומרת כשרות, אכלתי רק לחם ומים כדי לשרוד"

מורדי אוקנין, הבוקר (צילום: יוסי אוקנין, פלאש 90)מורדי אוקנין, הבוקר (צילום: יוסי אוקנין, פלאש 90)
אא

מורדי ונטלי אוקנין, ששוחררו מהכלא הטורקי ושבו לישראל, סיפרו הערב (חמישי) בריאיונות לתקשורת על ימי המעצר הקשים ועל תחושותיהם לאחר השחרור והחזרה לארץ.

"קיבלתי את הבשורה אתמול בשבע בערב כשפתחו את התא ואמרו לי בטורקית שאני חופשי", אמר מורדי בריאיון לכאן חדשות. "הכל הלך בצורה מהירה. פחדנו, תמיד היה את הפחד שזה יקח יותר זמן. ברוך השם זה היה מהר".

נטלי אמרה: "חששנו שזה עלול להיגמר רע, אבל לא פחדנו ששוכחים אותנו. ידענו שלא יעזבו אותנו שם, שיצילו אותנו, שיהפכו עולמות בשביל להגיע אלינו ולהביא אותנו הביתה. זה מה שהחזיק אותי".

בריאיון לחדשות 12, סיפרה נטלי על הקשיים שחוותה: "הייתי חלשה מאוד. לא אכלתי, אני שומרת כשרות, אז ביקשתי מהם לא להביא לי ארוחות – רק לחם ומים. אכלתי חתיכות קטנות של לחם עם קצת מים, רק כדי לשרוד – בשביל להחזיק מעמד, לא להתעלף, לא לאבד הכרה".

מורדי הוסיף: "היו הרבה מחשבות לא טובות, אבל תמיד היה לנו את האמונה. תמיד האמנו בקדוש ברוך הוא, שיצילו אותנו ושיהיה בסדר, אבל לא ידענו את גודל הבעיה. ראינו שכולם מצלמים. אם זה היה כל כך קריטי, היו צריכים להגיד לנו שאסור לצלם".

בתשובה לשאלה מדוע לדעתם כל האירוע קרה דווקא להם, ענתה נטלי: "אני קוראת לזה יד אלוקים מכוונת. קיבלתי איזשהו מסר. זה נמשך שמונה ימים, כמו נס פך השמן".

מוקדם יותר, זמן קצר לאחר שחזרו לביתם במודיעין, דיברה נטלי עם כלי התקשורת ממרפסת הבית: "קודם כל, אני רוצה להגיד תודה לבורא עולם. אין על הקדוש ברוך הוא, בזכותו אנו כאן, אנחנו חיים ושלמים, ובזכות הממשלה שלנו. תודה לראש הממשלה ושר החוץ, תודה לנשיא המדינה ולמשרד החוץ, תודה לכל עם ישראל".

במהלך היום קיימו ראש הממשלה נפתלי בנט והנשיא יצחק הרצוג שיחות נפרדות עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, בהן הודו לו על מעורבותו האישית בשחרורם של בני הזוג מהכלא. גורמים רשמיים טענו, כי לא הובטחה תמורה מדינית לטורקים עבור השחרור. עם זאת, דנה וייס דיווחה הערב בחדשות 12 כי ארדואן דרש לשוחח עם בנט והרצוג ולקבל הכרת תודה מישראל על שחרור בני הזוג.

תגיות:טורקיהמורדי ונטלי אוקנין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה