חדשות בארץ

ח"כ מרגי: יאיר לפיד מנהל את הכנסת

חבר הכנסת יעקב מרגי, שסירב להצעתו של יו"ר הכנסת מיקי לוי להתמנות לחבר בוועדת האתיקה, אמר כי שר החוץ יאיר טרפד את כוונתו של לוי למנותו ליו"ר הוועדה: "מה שמנהל את הקואליציה זה משטר הפחד"

לפיד (בעיגול: מרגי. תמונות: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)לפיד (בעיגול: מרגי. תמונות: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת יעקב מרגי מש"ס אמר היום (חמישי), כי יו"ר הכנסת מיקי לוי רצה למנות אותו לתפקיד יו"ר ועדת האתיקה, אולם שר החוץ יאיר לפיד טרפד זאת.

"לוי נתקל בהתנגדות חריפה של לפיד, שמנהל את הבניין בכלל", אמר מרגי בריאיון לערוץ כנסת. "מי שיו"ר הכנסת בפועל הוא יאיר לפיד באמצעות זרועותיו ושלוחותיו. אני לא מקנא במציאות הפוליטית שנמצא בה לוי. מה שמנהל את הקואליציה זה משטר הפחד".

מרגי סירב למסור פרטים נוספים על המידע בנוגע לכוונתו של לוי למנותו ליו"ר ועדת האתיקה, אולם הדגיש כי מדובר במידע "מכלי ראשון. אני משתדל לא לומר דברים שאני לא יודע אותם".

לוי הודיע אמש על מינוי ועדת האתיקה של הכנסת. הוא מסר את כתבי המינוי להקמת הוועדה לחבר הכנסת יוראי להב-הרצנו (יש עתיד), שיעמוד בראשה, ולחבר הכנסת צבי האוזר (תקווה חדשה). כתבי מינוי נוספים נשלחו למרגי ולחברת הכנסת וגילה גמליאל מהליכוד. אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) ושרון רופא-אופיר (ישראל ביתנו) יכהנו כממלאי מקום של חברי הוועדה.

המהלך של לוי להקמת הוועדה נעשה באופן חד-צדדי וללא הסכמת האופוזיציה, המחרימה את ועדות הכנסת בשל טענותיה לקיפוח ניכר בייצוגה ביחס לקואליציה. כעבור זמן קצר החזיר מרגי ללוי את כתב המינוי: "המינוי הוא חד-צדדי של יו"ר הכנסת", אמר, "אני לא אשתף פעולה בניגוד להחלטת ראשי מפלגות האופוזיציה". בהחלטה שהתקבלה על ידי סיעת הליכוד וראשי האופוזיציה, נתבקשה גמליאל אף היא להחזיר את כתב המינוי. ראשי סיעות האופוזיציה צפויים לדון ביום שני הקרוב בתגובה למהלך של לוי.

בהודעתו על הקמת הוועדה, מתח לוי ביקורת על האופוזיציה: "זהו מהלך מחויב המציאות לניהולה התקין של הכנסת, אשר נמנע עד כה בשל סרבנותם העיקשת של חברי האופוזיציה. הערב מציאות זו משתנה, וזהו צעד ראשון להחזרת הכנסת להתנהלות ראויה".

"חשוב להדגיש כי מאז השבעתה של הכנסת ה-24 פעלתי ללא לאות לשילובה המלא של האופוזיציה בעבודתה של הכנסת, ובכלל זה לשילובם של נציגיה בוועדת האתיקה החשובה לתפקודו של הבית. פעלתי בסבלנות ובאורך רוח, למרות הלחצים וההתקפות האישיות כלפיי, על מנת למצות מהלך זה שתכליתו שמירת כללי המשחק הדמוקרטיים".

"לצערי, ההסלמה הבוטה בשיח ובהתנהגות של מספר חברי כנסת, לצד האווירה העכורה וחסרת התקדים במשכן, לא מאפשרת להמתין עוד ומחייבת פעולה מיידית. לאחר העברת התקציב שבתי ופניתי לכל ראשי סיעות האופוזיציה בכתב ובפגישות אישיות שקיימתי בלשכתי, וביקשתי לאייש את ועדת האתיקה. לצערי, נתקלתי בסירוב עיקש ובלתי מובן שלא השאיר בפניי ברירות אחרות. לאור זאת, החלטתי להוציא כתבי מינוי לחברי הכנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה בהתאם לחוק, כך שהוועדה תוכל להתחיל בעבודתה החשובה. כולי תקווה שאי ההסכמות בין חברי הקואליציה והאופוזיציה ייפתרו במהרה ויאפשרו התנהלות שוטפת של הכנסת".

תגיות:יאיר לפידיעקב מרגימיקי לויועדת האתיקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה