חדשות בארץ

ללא הסכמת האופוזיציה: יו"ר הכנסת הקים את ועדת האתיקה

יו"ר הכנסת מיקי לוי הודיע במהלך חד-צדדי, שנעשה ללא הסכמת האופוזיציה, על הקמת ועדת האתיקה של הכנסת. חברי הוועדה, חבר הכנסת יעקב מרגי, המיועד לחבר בוועדה, החזיר את כתב המינוי ללוי: "לא אשתף פעולה בניגוד להחלטת ראשי מפלגות האופוזיציה"

יו"ר הכנסת מיקי לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)יו"ר הכנסת מיקי לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר הכנסת מיקי לוי הודיע אמש (רביעי) על מינוי ועדת האתיקה. מדובר במהלך חד-צדדי שנעשה ללא הסכמת האופוזיציה, המחרימה את ועדות הכנסת בשל טענותיה לקיפוח ניכר בייצוגה ביחס לקואליציה. 

לוי מסר את כתבי המינוי להקמת הוועדה לחבר הכנסת יוראי להב-הרצנו (יש עתיד), שיעמוד בראשה, ולחבר הכנסת צבי האוזר (תקווה חדשה). כתבי מינוי נוספים נשלחו לחברי האופוזיציה יעקב מרגי (ש"ס) וגילה גמליאל (הליכוד). אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) ושרון רופא-אופיר (ישראל ביתנו) יכהנו כממלאי מקום של חברי הוועדה.

כעבור זמן קצר החזיר מרגי ללוי את כתב המינוי: "המינוי הוא חד-צדדי של יו"ר הכנסת", אמר, "אני לא אשתף פעולה בניגוד להחלטת ראשי מפלגות האופוזיציה". בהחלטה שהתקבלה על ידי סיעת הליכוד וראשי האופוזיציה, נתבקשה גמליאל אף היא להחזיר את כתב המינוי. ראשי סיעות האופוזיציה צפויים לדון ביום שני הקרוב בתגובה למהלך של לוי.

בהודעתו על הקמת הוועדה, מתח לוי ביקורת על האופוזיציה: "זהו מהלך מחויב המציאות לניהולה התקין של הכנסת, אשר נמנע עד כה בשל סרבנותם העיקשת של חברי האופוזיציה. הערב מציאות זו משתנה, וזהו צעד ראשון להחזרת הכנסת להתנהלות ראויה".

"חשוב להדגיש כי מאז השבעתה של הכנסת ה-24 פעלתי ללא לאות לשילובה המלא של האופוזיציה בעבודתה של הכנסת, ובכלל זה לשילובם של נציגיה בוועדת האתיקה החשובה לתפקודו של הבית. פעלתי בסבלנות ובאורך רוח, למרות הלחצים וההתקפות האישיות כלפיי, על מנת למצות מהלך זה שתכליתו שמירת כללי המשחק הדמוקרטיים".

"לצערי, ההסלמה הבוטה בשיח ובהתנהגות של מספר חברי כנסת, לצד האווירה העכורה וחסרת התקדים במשכן, לא מאפשרת להמתין עוד ומחייבת פעולה מיידית. לאחר העברת התקציב שבתי ופניתי לכל ראשי סיעות האופוזיציה בכתב ובפגישות אישיות שקיימתי בלשכתי, וביקשתי לאייש את ועדת האתיקה. לצערי, נתקלתי בסירוב עיקש ובלתי מובן שלא השאיר בפניי ברירות אחרות. לאור זאת, החלטתי להוציא כתבי מינוי לחברי הכנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה בהתאם לחוק, כך שהוועדה תוכל להתחיל בעבודתה החשובה. כולי תקווה שאי ההסכמות בין חברי הקואליציה והאופוזיציה ייפתרו במהרה ויאפשרו התנהלות שוטפת של הכנסת".

תגיות:מיקי לויועדת האתיקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה