חדשות בארץ

מורדי ונטלי אוקנין שוחררו מהכלא הטורקי ונחתו בישראל

בני הזוג אוקנין, שנעצרו בשבוע שעבר בטורקיה, שוחררו מהכלא וחזרו לישראל. ראש הממשלה ושר החוץ: "מבקשים להביע את הערכתנו הרבה למשפחת אוקנין על עמידה איתנה במצב המורכב"

איסטנבול (בעיגול: מורדי ונטלי אוקנין. תמונות: שאטרסטוק, רשות שדות התעופה)איסטנבול (בעיגול: מורדי ונטלי אוקנין. תמונות: שאטרסטוק, רשות שדות התעופה)
אא

מורדי ונטלי אוקנין, שנעצרו לפני תשעה ימים בטורקיה לאחר שצילמו את ארמונו של הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן, שוחררו הלילה (בין רביעי לחמישי) מהכלא. הם הגיעו הבוקר לישראל במטוס פרטי, עם צוות משרד החוץ, ושבו לביתם במודיעין. 

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד מסרו לפנות בוקר כי "לאחר מאמצים משותפים מול טורקיה, בני הזוג מורדי ונטלי אוקנין שוחררו ממעצר והם עושים את דרכם לארץ ברגעים אלה. אנחנו מודים לנשיא טורקיה ולממשלתו על שיתוף פעולה, ומקבלים בברכה את הזוג אוקנין".

"אנו מבקשים להביע את הערכתנו הרבה למשפחת אוקנין על עמידה איתנה במצב המורכב ועל שיתוף פעולה פתוח וחם עם משרד החוץ. תודה מיוחדת לנשיא המדינה הרצוג על פעילותו למען השבתם הביתה".

הנשיא הרצוג בירך על שחרורם של בני הזוג: "ברוכים השבים לישראל. נטלי ומורדי, כמה טוב שבאתם הביתה. מברך את ראש הממשלה ושר החוץ וכל העוסקים במלאכת פדיון האסורים להשבתם של הזוג אוקנין הביתה. אני מודה לנשיא טורקיה ולממשלתו על שיתוף הפעולה".

בתה של נטלי, שירז, אמרה: "אנחנו בשיא ההתרגשות שלנו, אנחנו בעננים. אני רק רוצה להודות למדינה המופלאה שלנו, שעשתה את הכל והייתה איתנו כל הזמן. תודה לטורקים ששחררו אותם. תודה לכל מי שעמד והיה לידנו. אנחנו בלי מילים, כל כך מתרגשים ומחכים להם".

מבצע השחרור התנהל בחשאיות מוחלטת. שר החוץ לפיד עדכן אתמול אחר הצהריים את בני המשפחה על השחרור הצפוי, אולם הידיעה נשמרה בסוד כדי לא לחבל במהלך. גורמים רשמיים בישראל טוענים, כי לא הובטחה תמורה מדינית לטורקים עבור השחרור. עם זאת, ההערכה היא כי תינתן להם מחווה כל שהיא.

תגיות:טורקיהמורדי ונטלי אוקנין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה