חדשות בארץ

לוין נגד בג"ץ: "בית המשפט של השמאל ולמען השמאל"

בג"ץ הורה למשטרה לצמצם משמעותית את ההפגנות המתקיימות בסמוך לביתו הפרטי של ראש הממשלה נפתלי בנט ברעננה. יו"ר סיעת הליכוד, יריב לוין, הגיב במתקפה חריפה: "שופטי בג"ץ קבעו תקדים עולמי – במקום זכות ההפגנה יש מהיום זכות להפגנה נכונה"

בית המשפט העליון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)בית המשפט העליון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת יריב לוין, תקף הבוקר (רביעי) את שופטי בג"ץ, בעקבות דרישתם אתמול מהמשטרה לצמצם משמעותית את ההפגנות המתקיימות מול ביתו הפרטי של ראש הממשלה נפתלי בנט ברעננה.

החלטת בג"ץ התקבלה בעתירות שהגישו עיריית רעננה ואזרחים המתגוררים בסמיכות לביתו של בנט. כזכור, לאחר שבנט נכנס לתפקידו גיבשה המשטרה מתווה מצומצם להפגנות סמוך לביתו, לפיו ניתן יהיה לקיים לא יותר משלוש הפגנות בשבוע. כמו כן, הוטלה הגבלה על מידת הרעש שניתן להקים במהלך ההפגנות.

בהחלטתו קרא בית המשפט למשטרה לבחון מחדש את המתווה, לצמצם עוד יותר את ההפגנות ולהקטין בצורה משמעותית את עוצמת הרעש הבוקע מאמצעי ההגברה של המפגינים, וזאת בשל ההפרעה הנגרמת לשכנים. השופטים הסבירו, כי המתווה הנוכחי "מאפשר לקיים את ההפגנות הרועשות בסביבה שקטה ושלווה, ובצמוד לבתי המגורים". לקביעתם, יש להבחין בין "הפגנות בסמיכות למעונו הרשמי של ראש הממשלה, שאז ידה של הזכות להפגין גוברת" לבין הפגנות מול ביתו הפרטי של איש ציבור: "יש מקום לחלק בין המקרים, גם בהקשר זה, לגבי מידת ההרעשה, ותחימתה בהיבטים שונים, בהתחשב בין היתר בדוח שהוצא על ידי המשרד להגנת הסביבה, ובתדירותן ורציפותן של ההפגנות, והרעש הנובע מהן".

השופטים העניקו למדינה ארכה למסירת הודעת עדכון בנושא עד 15 בדצמבר, והבהירו כי עם קבלתה יכריעו בנוגע להמשך הטיפול בעתירות.

לוין הגיב, כאמור, בחריפות על ההחלטה: "שופטי בג"ץ קבעו אמש תקדים עולמי – במקום זכות ההפגנה יש מהיום זכות להפגנה נכונה. אם מפגינים נגד ראש ממשלת הימין בנימין נתניהו, זו הפגנה נכונה. מותר להפגין בתדירות גבוהה, גם כאשר השכנים סובלים והקורונה משתוללת. אבל אם מפגינים נגד ראש ממשלת השמאל נפתלי בנט, זו כבר הפגנה ממש לא נכונה. כאן צריך לצמצם את ההפגנות למינימום. להתחשב בשכנים".

"בית המשפט של השמאל ולמען השמאל ממשיך לעבוד שעות נוספות כדי לדכא כל מחאה נגד ממשלת הכישלון. קודם מכשיר את רמיסת ייצוג האופוזיציה בוועדות כדי להשתיק את מתנגדי הממשלה בכנסת, ואז משתיק את קולם של המפגינים נגד הממשלה מחוץ לבניין הכנסת".

"זה לא יעזור להם. נמשיך להיאבק. גם בכנסת וגם מחוץ לכנסת. נמשיך להשמיע את קולנו באופן צלול וברור. קול העם סופו לנצח, וממשלת ימין תשוב ותקום", סיכם לוין.

תגיות:נפתלי בנטהפגנותיריב לויןבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה