חדשות בארץ

לראשונה: אנשי משרד החוץ ביקרו את הזוג אוקנין

נציגים של משרד החוץ ביקרו את בני הזוג מורדי ונטלי אוקנין, לראשונה מאז שנעצרו בטורקיה לאחר שצילמו את ביתו של הנשיא ארדואן. שר הפנים הטורקי, סולימאן סוילו: "ייתכן שניתן לקרוא לזה ריגול מדיני וצבאי. בית המשפט יחליט"

כוחות ביטחון באיסטנבול, ארכיון (תמונה: שאטרסטוק)כוחות ביטחון באיסטנבול, ארכיון (תמונה: שאטרסטוק)
אא

לראשונה מאז מעצרם של נטלי ומורדי אוקנין בטורקיה לפני שמונה ימים, ביקרו אצלם היום (שלישי) נציגים רשמיים של ישראל. את נטלי אוקנין ביקר הקונסול באיסטנבול רונן לוי, ואת מורדי אוקנין ביקר הקונסול הכללי אודי איטם.

ממשרד החוץ נמסר כי "הביקורים ארכו פרק זמן ארוך, ובמהלכם גם הועבר לבני הזוג הביגוד והציוד הנדרש". הדיפלומטים הישראלים נפגשו גם עם רשויות בתי הכלא על מנת להבטיח כי בני הזוג יקבלו תנאים נאותים וראויים.

לאחר הביקור עודכנה המשפחה על ידי שר החוץ יאיר לפיד, מנכ"ל משרד אלון אושפיז וצוות הקונסוליה באיסטנבול.

מוקדם יותר היום נרשמה התייחסות טורקית רשמית ראשונה לפרשה. כזכור, בני הזוג אוקנין נעצרו לאחר שצילמו את ביתו של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. שר הפנים הטורקי, סולימאן סוילו, טען כי השניים לא רק צילמו את הבית אלא גם "סימנו אותו". לדבריו, "ייתכן שניתן לקרוא לזה ריגול מדיני וצבאי. בית המשפט הוא שיחליט בהמשך מה יקרה".

עורך דינם של העצורים, ניר יסלוביץ', ביקר היום את נטלי אוקנין. לאחר הביקור סיפר: "לא ראיתי אישה רגילה, ראיתי לביאה. היא התרגשה לראות אותי, ושאלה ראשונה ששאלה היא 'מה שלום הילדים שלי'. היא שאלה 'איך הם לא מצליחים להבין שאני אישה פשוטה שלא מתעסקת בריגול?'. במקום שאתן לה כוחות, היא זו שנתנה לי כוחות להמשיך במשימה החשובה". עורך הדין ציין, כי תנאי מעצרה של אוקנין "מינימליים", אולם טובים יותר מהתנאים של בעלה.

אתמול ביקר יסלוביץ' אצל מורדי אוקנין, הנמצא במתקן כליאה אחר. "מצאתי אותו נרגש לראות אותי כמישהו שדובר עברית", סיפר. "חיזקתי אותו, הסברתי את המהלכים העתידיים שבכוונתנו לבצע, ניסיתי להחדיר בו רוח של תקווה ושל אמונה שהוא יצליח לצאת מהמקום שהוא נמצא בו".

"אני יכול להגיד, בלי להיות תיאטרלי יותר מדי, שהפגישה כללה לא מעט דמעות – גם שלו וגם שלי", הוסיף יסלוביץ'. "הבטחתי לו שאני אשיב אותו ארצה. אני מתכוון לקיים את זה".

תגיות:טורקיהמשרד החוץמורדי ונטלי אוקנין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה