חדשות בארץ

"לא מעט דמעות": עורך דין ישראלי נפגש עם מורדי אוקנין

עורך הדין ניר יסלוביץ' סיפר על פגישתו הראשונה עם מורדי אוקנין, שנעצר בטורקיה יחד עם אשתו נטלי: "הוא שאל אותי שאלות לא פשוטות, הבטחתי לו שאשיב אותו ארצה"

איסטנבול, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)איסטנבול, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

עורך הדין ניר יסלוביץ' נפגש היום (שני) לראשונה באיסטנבול עם מורדי אוקנין, שנעצר בשבוע שעבר יחד עם אשתו נטלי לאחר שצילמו את ארמונו של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. לאחר הפגישה סיפר יסלוביץ', כי אוקנין התרגש לראות דובר עברית.

"לאחר מאמצים רבים – שהחלו החל ממשרד ראש הממשלה, משרד החוץ, הקונסוליה המקומית, לרבות לשכת עורכי הדין – הצלחתי להיכנס לבית המעצר שבו נמצא מורדי", אמר יסלוביץ'. "אני יכול לאשר שהתנאים שבהם מורדי שוהה אינם פשוטים כלל וכלל".

"מצאתי אותו נרגש לראות אותי כמישהו שדובר עברית. חיזקתי אותו, הסברתי לו את המצב שבו הוא נמצא ושמדינה שלמה עוקבת אחר הסיפור שלו. הוא כמובן כלל לא מודע לכך, ולא מודע למה שקורה בארץ. חיזקתי אותו, הסברתי את המהלכים העתידיים שבכוונתנו לבצע, ניסיתי להחדיר בו רוח של תקווה ושל אמונה שהוא יצליח לצאת מהמקום שהוא נמצא בו".

"הוא שאל אותי שאלות לא פשוטות, כמו: כמה זמן זה יימשך? איך השיטה פה עובדת? למה אני בכלל במעצר? למה לא מבינים שאני לא איש שעוסק בביון? למה עצרו אותי? כל מיני שאלות לא פשוטות. אני יכול להגיד, בלי להיות תיאטרלי יותר מדי, שהפגישה כללה לא מעט דמעות – גם שלו וגם שלי. הבטחתי לו שאני אשיב אותו ארצה. אני מתכוון לקיים את זה".

"אני יכול לומר שהוא מקבל תנאים מינימליים, התנאים שהוא שוהה בהם אינם פשוטים", הוסיף יסלוביץ' בתשובה לשאלה. "בכוונתי כבר בזמן הקרוב להרים טלפון למי שצריך כדי לדאוג לשפר את התנאים שלו. מן הראוי שהוא ישהה בתנאים ראויים והולמים. הפרידו אותו משאר האסירים, היה בכך היגיון רב".

יסלוביץ' צפוי לבקש מחר מהרשויות הטורקיות להיפגש עם נטלי אוקנין, שנמצאת במתקן כליאה אחר. מוקדם יותר נמסר ממשרד החוץ, כי הטורקים אישרו ביקור קונסולרי של נציגי ישראל אצל בני הזוג: "שגרירות ישראל באנקרה והקונסוליה הכללית של ישראל באיסטנבול פועלות לתיאום המועד הקרוב ביותר לקיום הביקור".

תגיות:טורקיהרג'פ טאיפ ארדואןמורדי ונטלי אוקנין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה