חדשות בארץ

ראש השב"כ החדש נפגש בחשאי עם אבו מאזן

ראש השב"כ רונן בר נפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה. מדובר בפגישה הראשונה בין השניים מאז נכנס בר לתפקידו

ראש השב"כ רונן בר (צילום: פלאש 90)ראש השב"כ רונן בר (צילום: פלאש 90)
אא

ראש השב"כ החדש, רונן בר, נפגש בשבוע שעבר בחשאי ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. זו הפגישה הראשונה המתקיימת בין השניים מאז נכנס בר לתפקידו לפני כחודש. על פי הדיווח של ניר דבורי בחדשות 12, במהלך הפגישה פעל בר לשכנע את אבו מאזן לעבוד יחד כדי לשבש את הניסיונות של ארגון חמאס להעמיק את השפעתו ביהודה ושומרון.

כזכור, בסוף חודש אוגוסט נפגש שר הביטחון בני גנץ עם אבו מאזן. זו הייתה הפגישה הרשמית הראשונה מאז 2010 של בכיר ישראלי עם יו"ר הרשות. הפגישה החריגה התקיימה באישורו של ראש הממשלה נפתלי בנט, והשתתפו בה מתאם הפעולות בשטחים אלוף רסאן עליאן, השר לנושאים אזרחיים ברשות הפלסטינית חוסיין א-שייח' וראש המודיעין הכללי ברשות מאג'ד פארג'.

מלשכת שר הביטחון נמסר כי היא עסקה בשורה של נושאים ביטחוניים-מדיניים, אזרחיים וכלכליים. לאחר הפגישה הודיע גנץ על שורת הקלות כלכליות ואזרחיות לרשות הפלסטינית, שנועדו למנוע את קריסתה ולחזקה מול חמאס.

במסגרת ההקלות, אישר גנץ בחודש שעבר להסדיר את מעמדם של כ-4,000 פלסטינים ביהודה ושומרון – צעד ראשון מסוגו מזה עשור, שננקט כמחווה ישראלית לרשות הפלסטינית. ביחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) אישרו 1,200 בקשות לרישום אוכלוסין ברשות הפלסטינית של תושבים פלסטינים המתגוררים בשטחי יהודה ושומרון שנים רבות אשר אינם רשומים במרשם האוכלוסין הפלסטיני ומוגדרים כ"חסרי תיעוד". בנוסף, הוחלט לאפשר שינוי כתובת ל-2,800 פלסטינים הרשומים במרשם האוכלוסין הפלסטיני, שנולדו ברצועת עזה ועברו להתגורר בשטחי יהודה ושומרון לפני 2007 – השנה בה השתלט חמאס על הרצועה.

תגיות:אבו מאזןרונן בר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה