חדשות בארץ

המחווה של גנץ לאבו מאזן: הוסדר מעמדם של אלפי פלסטינים ביו"ש

בהתאם להנחיית שר הביטחון בני גנץ, אישרה מערכת הביטחון לעדכן את רישומם של 4,000 פלסטינים במרשם האוכלוסין הפלסטיני. גנץ: "צעד אזרחי הומניטרי". יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ': "עשר מעלות ימינה לעידן הפוסט ציוני"

גנץ (צילום: פלאש 90)גנץ (צילום: פלאש 90)
אא

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, הודיע הבוקר (שלישי) לנציגי הרשות הפלסטינית כי אושרו עדכונים ברישום של כ-4,000 פלסטינים במרשם האוכלוסין הפלסטיני.

על פי ההודעה, אושרו 1,200 בקשות לרישום אוכלוסין ברשות הפלסטינית של תושבים פלסטינים המתגוררים בשטחי יהודה ושומרון שנים רבות אשר אינם רשומים במרשם האוכלוסין הפלסטיני ומוגדרים כ"חסרי תיעוד". בנוסף, יתאפשר שינוי כתובת ל-2,800 פלסטינים הרשומים במרשם האוכלוסין הפלסטיני, שנולדו ברצועת עזה ועברו להתגורר בשטחי יהודה ושומרון לפני 2007 – השנה  בה השתלט חמאס על הרצועה.

עדכון הרישום יאפשר ל-4,000 הפלסטינים לקבל היתרי כניסה לישראל לצורך עבודה או טיפול רפואי. האישור לרישום יינתן לתושבים פלסטיניים השוהים בשטחי הרשות הפלסטינית בלבד, ולא יתאפשר רישום לפלסטינים המתגוררים בחו"ל.

הסדרת מעמדם של אלפי הפלסטינים מהווה צעד ראשון מסוגו מזה עשור, הננקט כמחווה של ישראל לרשות הפלסטינית. ההחלטה על כך התקבלה בתום עבודת מטה שהתקיימה ביחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש), וזאת בהתאם להנחייתו של שר הביטחון בני גנץ לקדם צעדים אזרחיים וכלכליים ביהודה ושומרון. צעדים אלו נועדו לחזק את הרשות והעומד בראשה, אבו מאזן.

במתפ"ש הדגישו כי "כל הבקשות שאושרו הינן על רקע הומניטרי" וכי "כל בקשה נבחנת באופן יסודי ותאושר בכפוף לאישור ביטחוני של גורמי הביטחון הרלוונטיים בישראל. בכלל המקרים מדובר בפלסטינים הנמצאים מזה שנים ארוכות ביהודה ושומרון".

שר הביטחון בני גנץ מסר: "אישרתי הבוקר בצעד אזרחי הומניטרי לעדכן את פרטיהם של כ-4,000 פלסטינים ביהודה ושומרון במרשם האוכלוסין הפלסטיני. מדובר בתושבים הנמצאים ביהודה ושומרון שנים רבות אך מסיבות שונות לא היו זכאים לתיעוד. הצעד הוא חלק ממדיניותי לחזק את הכלכלה ולשפר את חייהם של הפלסטינים ביהודה ושומרון".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב: "עשר מעלות ימינה לעידן הפוסט ציוני. הממשלה הזו חסרת אחריות ומסוכנת לעתידה של מדינת ישראל".

תגיות:הרשות הפלסטיניתבני גנץבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה