חדשות בארץ

משפט נתניהו: עדותו של ניר חפץ נדחתה בשבוע

בית המשפט המחוזי קיבל את בקשת סנגוריו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לדחות את תחילת עדותו של עד המדינה ניר חפץ, וזאת בעקבות השלמת החקירה שביצעה הפרקליטות בתיק 1000. השופטים מתחו ביקורת על הדלפת חומרי החקירה לתקשורת וקראו לרשויות החקירה לפתוח בבירור

נתניהו ופרקליטיו, הבוקר בבית המשפט (צילום: OREN BEN HAKOON/POOL)נתניהו ופרקליטיו, הבוקר בבית המשפט (צילום: OREN BEN HAKOON/POOL)
אא

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים החליטו הבוקר (שלישי) לקבל את בקשת סנגוריו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, ולדחות את תחילת עדותו של עד המדינה ניר חפץ. העדות, שצפויה להימשך שבועות ארוכים, תחל ביום שני הבא.

נתניהו הגיע לאולם בית המשפט בפעם השלישית מאז תחילת משפטו, כדי לשמוע את עדותו של חפץ, ששימש בעבר כיועץ התקשורת שלו. ההגנה ביקשה כבר אתמול לדחות את תחילת העדות, וזאת בעקבות הודעת הפרקליטות על השלמת חקירה שבוצעה במסגרת תיק 1000 להדס קליין, העוזרת האישית של איש העסקים ארנון מילצ'ן.

עדותו של חפץ צפויה להתמקד בתיק 4000, אולם לגעת גם בתיקי 1000 ו-2000. לאחר ששמעו את טיעוני הסנגורים, יצאו השופטים להתייעצות בסיומה הודיעו כאמור על דחייה בשמיעת העדות: "מאחר שתוכנו של חומר החקירה החדש אינו ידוע, יש לאפשר להגנה להיערך ולאפשר דחייה קצרה כפי שהתבקשה".

בתקשורת פורסמו פרטים נרחבים מעדותה של קליין, עוד לפני שחומרי החקירה החדשים הועברו לידי סנגוריו של נתניהו. הסנגורים מתחו ביקורת חריפה על ההדלפות, וביקשו מבית המשפט לפנות ליועץ המשפטי הממשלה, אביחי מנדלבליט, כדי שיבחן את הנושא.

השופט משה בר-עם גינה פנה בדיון לתובעת ליאת בן ארי, ואמר כי ההדלפות הינן דבר חמור. בן ארי השיבה כי צוות התביעה מזועזע אף הוא מההדלפות, וכי הן לא יצאו ממנו. על כך הגיב בר-עם: "יפה שמזועזעים, אבל מה עושים?".

בסיכום הדיון הבהירו השופטים כי "לא ניתן לעבור לסדר היום" על הדלפות חומרי החקירה: "אנו מצפים מרשויות החקירה שיפעלו לבירור העניין ושיעשו כל שנדרש למנוע הדלפות בעתיד".

תגיות:הדלפותתיק 4000ניר חפץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה