סלבס בהתחזקות

יובל דיין כואבת את החרם החברתי: "ההורים משייכים את זה לגיל ההתבגרות"

יובל דיין בפוסט מרגש על חרם חברתי: "לאחרונה אירועי האלימות המילולית והפיזית, החרמות בכיתות ובבתי הספר - צוברים תאוצה, וכך גם פעימות ליבי. זאת תופעה מזעזעת שצריך לעקור מהשורש שלה. מאיך שאני (הקטנה) מבינה את פני הדברים, מה שקורה זה שכשמתחילה סיטואציה אלימה, הילד לא מדבר... מתבייש. כי בקונפליקט הפנימי בין להיות ״בוגר״ ו'מסתדר לבד' - לבין לרמוס לעצמו את הנפש, ברוב המוחלט מכריעה השתיקה"

אא

על רקע המקרה הטראגי שהתפרסם בשבוע שעבר, על ילד שעבר התעללות חמורה בבית ספרו - יובל דיין פרסמה פוסט מרגש על חרם חברתי וכך היא כותבת: "ובזמן שאני מחייכת לעדשה יש ילדים שעוברים חרם בכיתה. האמת, שהנושא הזה מציק לי כבר תקופה. כולנו מבינים שלהיות נקי זה טוב. יודעים מבפנים, שללכת לישון עם משקעים על הלב זה מבאס.

"לאחרונה אירועי האלימות המילולית והפיזית, החרמות בכיתות ובבתי הספר - צוברים תאוצה, וכך גם פעימות ליבי. זאת תופעה מזעזעת שצריך לעקור מהשורש שלה. מאיך שאני (הקטנה) מבינה את פני הדברים, מה שקורה זה שכשמתחילה סיטואציה אלימה, הילד לא מדבר... מתבייש. כי בקונפליקט הפנימי בין להיות ״בוגר״ ו'מסתדר לבד' - לבין לרמוס לעצמו את הנפש, ברוב המוחלט מכריעה השתיקה".

ושם, מתחילה הסאגה שקשה לעצור.

"הילדים לא מדברים. ההורים לא מרגישים. הילדים מסתגרים ולא מסתדרים, ההורים משייכים את זה לגיל ההתבגרות. הילדים חוזרים עם שריטה על הפנים, וההורים כואבים ולא מבינים - ואז הסיפור מגיע לכותרות וכולנו מזדעזעים, וחוזר חלילה".

כאן פונה דיין אל המורים והתלמידים בישראל, ומבקשת מהם לעשות מהפך - בדרך מרגשת באמת: היא מציעה להם לכתוב אליה, ושהיא תפרסם את המקרה בדף שלה, כדי להעלות את המודעות לנושא הכאוב. "אם את/ה מורה/תלמיד/ה בישראל, יודע/ת על חרם בכיתה שלך, או אפילו על משהו שקרוב לשם - בבקשה תכתבו לי הודעה למייל הזה. חשוב לי להעלות את המודעות ואולי להצליח לדבר אל ליבם של הילדים. כי אני מאמינה שגם הם, כמו כולנו, עמוק מבפנים רוצים להיות אנשים טובים. בבקשה להפיץ", היא מבקשת ומסכמת. 

תגיות:חרםסלבסיובל דייןמרגש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה