חדשות בארץ

"נערכים להתבססות איראנית בים": תרגיל משותף עם איחוד האמירויות ובחריין

חיל הים מקיים תרגיל משותף בים האדום עם חילות הים של איחוד האמירויות ובחריין ועם הצי האמריקני. בכיר בחיל הים: "חשוב להרחיק את ההתבססות האיראנית הימית ממדינת ישראל על מנת למנוע טרור"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 19:45)

מסר לאיראן: חיל הים של ישראל החל אתמול (רביעי) בתרגיל משותף בים האדום יחד עם חילות הים של בחריין ואיחוד האמירויות. התרגיל נערך בשיתוף הצי החמישי של הצבא האמריקני, ויימשך חמישה ימים. מדובר בתרגיל משותף ראשון של חיל הים עם המדינות המפרציות שזוכה לפרסום פומבי.

ההודעה הרשמית על התרגיל נמסרה תחילה מהצי האמריקני. בהמשך התייחס גורם בכיר בחיל הים לתרגיל. לדבריו, מדובר בתחילתו של שיתוף פעולה בין המדינות כנגד התבססות איראנית במרחב הימי, המהווה אספקט נוסף של האיום האיראני באזור אליו יש להיערך.

"האיראנים די עצמאים במרחב הימי", אמר הבכיר. "חשוב להרחיק את ההתבססות האיראנית הימית ממדינת ישראל על מנת למנוע טרור". הוא ציין, כי התרגיל הינו חלק מתוכנית העבודה המשותפת מול ההתבססות האיראנית, והוא נועד להגדיל את טווח הפעולה של זרוע הים, לשמור על חופש השיט ולמנוע טרור ימי.

"תחת הכנפיים של הצי החמישי יושבות המדינות איתן נחתמו הסכמי אברהם, כמו גם חיילי מארינס. על כן, בשבוע האחרון הורידה אונייה אמריקנית 500 חיילי מארינס בחופי אילת, שמתאמנים כעת במסגרת אותו תרגיל במרכז הלאומי לאימונים ביבשה בצאלים, ובחלק הצפוני של הים האדום מתנהל תרגיל ימי".

"נסיק מסקנות ונמשיך לפתח את העבודה המשותפת לטובת כל הצדדים. זהו צעד משמעותי ראשון, לאחר תרגיל קטן יותר שהתקיים בסוף אוגוסט האחרון", סיכם הגורם הבכיר.

בהודעה האמריקנית על התרגיל נמסר, כי הוא נועד להגביר את יכולת שיתוף הפעולה ההדדי בין חילות הים של ארבע המדינות. האימון החריג בנוף המזרח התיכוני מתקיים ברקע התרגיל הצבאי הנרחב בו פתחה איראן השבוע במפרץ עומאן.

סגן אדמירל בראד קופר, מפקד הכוחות הימיים של פיקוד מרכז האמריקני, אמר: "מרגש לראות את כוחות ארצות הברית מתאמנים יחד עם שותפים אזוריים כדי לקדם את יכולות האבטחה הימיות המשותפות שלנו. שיתוף הפעולה הימי מסייע בשמירה על חופש הניווט והזרימה החופשית של הסחר, שחיוניים לביטחון וליציבות האזוריים".

באיראן ממשיכים לשגר איומים לעבר ישראל. היום היה זה תורו של מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה, אמיר עלי ח'אג'יזאדה, שאמר כי "ישראל יכולה לפתוח במלחמה, אך איראן היא שתסיים אותה". הבכיר הצבאי האיראני הוסיף כי "כל טעות שתעשה ישראל כלפי איראן תזרז את השמדתה".

תגיות:תרגילחיל היםצה"לבחרייןאיחוד האמירויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה