חדשות בארץ

הסדקים בקואליציה: האם יוטלו סנקציות על ח"כ גנאים?

לאחר שחבר הכנסת מאזן גנאים מרע"מ הפר את את המשמעת הקואליציונית ותמך בהצעה להקים בית חולים בסח'נין, הקואליציה צפויה להטיל עליו סנקציות פרלמנטריות. השר אלי אבידר סבור כי מדובר ב"מהלך מיותר"

ח"כ גנאים (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)ח"כ גנאים (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

הרוחות בקואליציה ממשיכות לסעור לאחר שאמש (רביעי) היא רשמה שתי מפלות בהצבעות במליאת הכנסת. באחת מהן, הצביע חבר הכנסת מאזן גנאים מרע"מ עם האופוזיציה ותמך בהצעתו של חבר הכנסת איימן עודה מהרשימה המשותפת להקים בית חולים בסח'נין.

על פי הדיווח בכאן חדשות, הזעם על גנאים מגיע הן מתוך סיעתו והן ממפלגות אחרות בקואליציה. חבר הכנסת ניר אורבך מימינה, העומד בראש ועדת הכנסת, צוטט כמי שאומר "אני איתו גמרתי. אותי מרמים רק פעם אחת. מעכשיו שיחפש את ועדת הכנסת".

עוד דווח, כי בעקבות הפרת המשמעת הקואליציונית על ידי גנאים, ראשי הקואליציה החליטו להטיל עליו סנקציות פרלמנטריות. השר יועז הנדל (תקווה חדשה) הביע הבוקר תמיכה בנקיטת צעדי עונשין נגד חבר הכנסת מרע"מ: "כולם צריכים לגלות אחריות", אמר לכאן ב'. "בלי משמעת קואליציוניות העסק לא יכול לעבוד כמו שצריך. אני לא מקבל שכל אחד יפעל על פי מה שנוח לו. צריך להעניש אותו".

מנגד, השר אלי אבידר העניק גיבוי לחבר הכנסת מרע"מ: "קואליציה שמטילה סנקציות על ח"כ גנאים יורה לעצמה ברגל", כתב בטוויטר. "מהלך מיותר. קואליציה של 61 אינה מכונה רובוטית. רובוטיקה מתקיימת רק בהצבעות אי אמון והעברת תקציב. האופוזיציה הזאת חלשה, וכל שנותר לה זה להטריל. מעת לעת חברי כנסת יצביעו על פי צו מצפונם. ערכים חשובים ולא רק פוליטיקה".

גנאים, תושב סח'נין שכיהן בעבר כראש העיר, התייחס הבוקר לסערה שפרצה בעקבות הצבעתו נגד עמדת הקואליציה. בריאיון לרדיו נאס הוא טען כי חברי סיעתו ידעו מראש על כוונתו להצביע בעד ההצעה להקים בית חולים בעירו, וכי הלחץ עליו לשנות את עמדתו הופעל רק על ידי הנהלת הקואליציה. "במידה ואעמוד באותו מבחן שוב וארגיש שצו מצפוני מחייב אותי להצביע נגד הקואליציה – אתפטר מהכנסת", הצהיר.

הצעת החוק של עודה עברה בקריאה טרומית על חודו של קול – 51 תומכים מול 50 מתנגדים. בהצעה תמכו חברי סיעות האופוזיציה מהליכוד, המפלגות החרדיות והציונות הדתית, כולל חבר הכנסת איתמר בן גביר. בהמשך נחלה הקואליציה הפסד נוסף, כאשר אושרה בקריאה טרומית הצעת חוק של חברי הכנסת יעקב אשר, משה גפני ויצחק פינדרוס מיהדות התורה, לפיה הסתה נגד חרדים תוגדר כגזענות ותיחשב לעבירה פלילית. 33 חברי כנסת הצביעו בעד ההצעה מול 32 מתנגדים.

תגיות:אלי אבידרמאזן גנאים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה