חדשות בארץ

מפלות לקואליציה: שתי הצעת חוק של האופוזיציה עברו בקריאה טרומית

חבר הכנסת מאזן גנאים הצטרף לאופוזיציה והצביע בניגוד לעמדת הקואליציה בעד הקמת בית חולים בסח'נין. הצעת החוק עברה בקריאה טרומית על חודו של קול. הקואליציה ספגה מפלה נוספת, כשלא הצליחה להפיל בקריאה טרומית הצעת חוק של חבר הכנסת יעקב אשר המגדירה הסתה נגד חרדים כעבירה פלילית

ח"כ גנאים (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)ח"כ גנאים (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 20:05)

שתי מפלות לקואליציה: בתום דיון סוער, אישרה מליאת הכנסת בקריאה טרומית את הצעת החוק של חבר הכנסת איימן עודה מהרשימה המשותפת להקמת בית חולים בסח'נין. ההצעה זכתה לתמיכתם של 51 חברי כנסת מול 50 מתנגדים, ותועבר לוועדת הכנסת. בהמשך נחלה הקואליציה הפסד נוסף, כשלא הצליחה להפיל הצעת חוק המגדירה הסתה נגד חרדים כעבירה פלילית.

חברי סיעות האופוזיציה מהליכוד, המפלגות החרדיות והציונות הדתית, כולל חבר הכנסת איתמר בן גביר, תמכו בהצעתו של עודה. חבר הכנסת מאזן גנאים מרע"מ, תושב סח'נין שכיהן בעבר כראש העיר, הפר את המשמעת הקואליציונית והצביע אף הוא בעד החוק. שאר חברי רע"מ הצביעו נגד. ראש הממשלה נפתלי בנט הוזעק מלשכתו בכנסת כדי להתנגד לחוק. ההצבעה השמית לוותה בעימותים מילוליים בין הקואליציה והאופוזיציה, ובסיומה כאמור אושרה ההצעה על חודו של קול. גורמים בקואליציה אמרו לאחר ההצבעה, כי יישקלו צעדי עונשין נגד חברים המפרים את המשמעת הקואליציונית.

חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) אמרה לאחר ההצבעה: "למרות התנגדות חברי מרצ ומרבית חברי רע"מ, ההצעה החשובה להקמת בית חולים בסח'נין עברה. ‏כל הכבוד למאזן גנאים בן העיר שהצביע בעד, ועשה את הדבר הנכון למען בריאותם של תושבי אלבטוף הערבים".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף את חברי ימינה שהצביעו מוקדם יותר נגד החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה: "מאזן גנאים מרע"מ שבר עכשיו את המשמעת הקואליציונית והצביע בניגוד לעמדת הקואליציה בעד חוק להקמת בית חולים בסח'נין, כי זה חשוב לו. אבל אף אחד מקרב חסרי החוליות בימינה לא חשב לעשות מעשה דומה ולהצביע בעד חוק ההתיישבות הצעירה, כי זה לא חשוב להם. מאה שמונים מעלות שמאלה".

בהמשך הדיונים במליאה על הצעות חוק פרטיות נרשמה, כאמור, מפלה נוספת לקואליציה כאשר אושרה בקריאה טרומית הצעת חוק של חברי הכנסת יעקב אשר, משה גפני ויצחק פינדרוס מיהדות התורה, לפיה הסתה נגד חרדים תוגדר כגזענות ותיחשב לעבירה פלילית. 33 חברי כנסת הצביעו בעד ההצעה מול 32 מתנגדים. הצעת החוק תועבר לדיון בוועדת החוקה.

חבר הכנסת אשר מסר לאחר ההצבעה כי "הצדק נראה וגם נעשה, הציבור החרדי קיבל היום אופק שיבטיח כי דמו לא יופקר עוד, וכי מיליון אזרחים חרדים לא יהיו נתונים למשיסה בידי פולטיקאים משתלחים ומסיתים. הגיע הזמן שנבהיר כי דין אחד לכל אזרחי ישראל באשר הם".

תגיות:מליאת הכנסתאיימן עודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה