חדשות בארץ

"שיגורו במשפחות אומנה": ההצעה של מוסי רז לילדי ההתיישבות הצעירה

חבר הכנסת מוסי רז ממרצ קרא לרשויות הרווחה להעביר ילדים מההתיישבות הצעירה למשפחות אומנה "כדי שלא יסבלו". יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ': "בנט ושותפיו הפכו שמאלנים מטורללים ועמדותיהם ההזויות למרכז קבלת ההחלטות וההנהגה במדינת ישראל"

רז (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)רז (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:51)

חבר הכנסת מוסי רז ממרצ קרא הבוקר (שלישי) לרשויות הרווחה להוציא ילדים המתגוררים בהתיישבות הצעירה מחזקת הוריהם ולהעבירם למשפחות אומנה.

רז עלה לדיון בגלי צה"ל יחד עם איתי זר, מקים חוות גלעד. זר דרש להסדיר את ההתיישבות הצעירה כפי שמסדירים את היישובים הבדואיים בנגב: "סידרו להם הרבה יותר מאשר לנו. אנחנו תחת זכוכית מגדלת – ולהם נותנים. אנחנו רוצים דברים פשוטים: חשמל לא בקומבינות, מים, תחנת אוטובוס, מדרכות, מרכיבי ביטחון. למה הילדים שלי צריכים לסבול?".

על כך ענה רז: "הם הקימו יישובים איפה שהם רצו. זה גרם לחיילים בצה"ל להיהרג בהגנה על המקומות האלה. כדי שלא יסבלו, שירותי הרווחה צריכים לקחת את הילדים שלו ולהעביר אותם לישראל – שיגורו במשפחת אומנה".

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', הגיב בחריפות על דבריו של רז: "אז השותף הבכיר של בנט ושקד קורא לשירותי הרווחה להוציא את ילדי המתיישבים מהוריהם ולשלוח אותם למשפחות אומנה בתחומי ישראל הקטנה. שמאלנים מטורללים בשולי המחנה תמיד היו. בנט ושותפיו הפכו אותם ואת עמדותיהם ההזויות למרכז קבלת ההחלטות וההנהגה במדינת ישראל. תודה נפתלי. תודה איילת".

יו"ר הוועדה לזכויות הילד, חברת הכנסת מיכל שיר (תקווה חדשה), אמרה: "בשעה האחרונה שמעתי אמירה מקוממת של פוליטיקאי, הטוען שהרווחה צריכה להוציא ילדים ממאחזים בלתי חוקיים מביתם ולהעבירם למשפחות אומנה בישראל. מדובר באמירה שמגיעה או מבורות מוחלטת או מחוסר חמלה אנושית בסיסית. אסור לנתק ילד מביתו בגלל המקום בו הוא גר – לא משנה אם זה מרכז הארץ הגליל או שומרון".

בפורום ההתיישבות הצעירה תקפו את חבר הכנסת רז: "שירותי הרווחה צריכים להוציא את הילדים מהבית של מוסי רז כדי שלא יהפכו לאנשים בזויים כמוהו".

במועצת יש"ע אמרו כי "מוסי רז ממשיך להציג משנה חולה של פעיל חמאס ולא של חבר כנסת בקואליציה. זו אמירה מנותקת שמראה עד כמה השמאל הקיצוני עיוור לכאב של האחר. לא נהסס לעמוד מאחורי משפחות שיחליטו לתבוע אותו על לשון הרע".

רז פרסם בהמשך הבהרה לדבריו: "בדיגיטל של גלי צה"ל מסתובב ציטוט פייק שלא נאמר על ידי מעולם. איתי זר שאל אותי מה לעשות כדי שילדיו לא יסבלו יותר מחוסר השירותים. הצעתי לו לעבור עם ילדיו לתוך גבולות ישראל – או להעבירם למשפחת אומנה. כמובן שלא התייחסתי לכלל המתנחלים ודיברתי בגוף יחיד, ולא כפי שמופיע באתר גלי צה"ל. מצפה מגלי צה"ל למחוק את הציטוט ולהתנצל".

תגיות:מוסי רזבצלאל סמוטריץ'ההתיישבות הצעירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה