חדשות בארץ

תשעה חודשי עבודות שירות נגזרו על אריה שיף שירה למוות בפורץ

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר תשעה חודשי עבודות שירות על אריה שיף, שירה למוות בפורץ בדואי שניסה לגנוב את רכבו ליד ביתו

אריה שיף (צילום: פלאש 90)אריה שיף (צילום: פלאש 90)
אא

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (שלישי) תשעה חודשי עבודות שירות על אריה שיף, תושב ערד שפתח באש לעבר פורץ בדואי שניסה לגנוב את רכבו ליד ביתו וגרם למותו.

כזכור, בנובמבר 2020 ניסתה חוליית גנבים שמנתה שלושה אנשים לפרוץ לרכבו של שיף ולגנוב אותו. אחד מהפורצים, מוחמד אל-אטרש, שהיה רעול פנים, שבר את חלון הנהג של הרכב באמצעות מפתח צינורות והתיישב בכיסא הנהג. שיף בן ה-71, שישן עם אשתו בקרוואן מאחורי הרכב, שמע את רעשי הפריצה. הוא יצא מהקרוואן עם אקדח אותו החזיק ברישיון, וירה לעברו של הפורץ. לאחר מכן התקשר למוקד החירום של המשטרה, דיווח על האירוע וביקש סיוע משטרתי ורפואי. אל-אטרש פונה לבית חולים, שם נקבע מותו.

בחודש יולי הורשע שיף, על סמך הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בעבירה של המתה בקלות דעת, וזאת בתום הליך גישור שהתקיים בפני נשיאת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, רויטל יפה-כ"ץ. בגזר הדין דחתה השופטת את בקשת הפרקליטות להטיל על שיף בין ארבע לשש שנות מאסר, וקיבלה את עמדת ההגנה כי יש להסתפק בעבודות שירות. בנוסף, היא גזרה על שיף מאסר על תנאי למשך תשעה חודשים וקבעה כי ישלם פיצוי למשפחתו של אל-אטרש בסך של 10,000 שקלים.

בגזר הדין נכתב כי "יש להבין את תחושות המצוקה, הפחד והחרדה האמיתיים שהנאשם חש כשראה את הפורצים בקרבתו ובקרבת המקום בו שהתה אשתו; תחושות שמבחינתו חייבו, ואף הצדיקו, תגובה מהירה, גם אם הן הביאו אותו לפעול באופן החורג מן הסביר. הנאשם נגרר לאירוע שלא יזם ולא תכנן, דבר שנעשה דווקא על ידי המנוח ושותפיו; הנאשם עמד לבדו, בשעת לילה מאוחרת, מול המנוח ושותפיו – כולם רעולי פנים, שדי בחזותם כדי להטיל אימה ופחד; המנוח ושותפיו נתפסו 'על חם' על ידי הנאשם כשהם מבצעים עבירה פלילית שכוונה כלפי רכושו, והחשש שמא יפגעו בו וברעייתו, כדי שיתאפשר להם לממש כוונתם לגנוב את רכבו – היה סביר".

השופטת הוסיפה וכתבה: "טענת התובע, כי הנאשם, שלא כאיש משטרה, אינו נדרש לחתור למגע עם הפורצים, לאו תשובה היא. האם סביר היה לצפות מהנאשם להתעלם מהסכנה שחש? האם סביר היה לצפות ממנו להתקשר למשטרה ובינתיים לאפשר למנוח ושותפיו לפעול כאוות נפשם, גם אם הדבר כרוך בפגיעה אפשרית בו וברעייתו?".

ביציאתו מאולם בית המשפט אמר שיף: "אני שמח שזה נגמר. מאוד עצוב על הטרגדיה, זה לא היה מתוכנן, ואני מצטער ושמח שזה נגמר".

מתנועת "אם תרצו", שליוותה את  משפחת שיף במאבק הציבורי, נמסר בתגובה לגזר הדין: "'לאחר חודשים ארוכים של מאבק ציבורי , שמחים שהלחץ הציבורי הצליח. לכתחילה לא היה צורך בכלל להרשיע את אריה, לפחות השופטת מבינה היטב שכעת יש להעביר מסר מאוד ברור שמאפשר לאזרח להגן על עצמו מול עבריינים. את הביטחון לנגב ייקח עוד זמן רב להחזיר, אבל לפחות את החיים שלו אריה שיף מקבל היום בחזרה".

תגיות:אריה שיףהמתה בקלות דעתעבודות שירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה