חדשות בארץ

אריה שיף הורשע בעבירה של המתה בקלות דעת

אריה שיף, שירה למוות בפורץ בדואי שניסה לגנוב את רכבו ליד ביתו, הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירה של המתה בקלות דעת. ההגנה תבקש מבית המשפט שלא להטיל עליו עונש מאסר ולהסתפק בעבודות שירות

אריה שיף (צילום: פלאש 90)אריה שיף (צילום: פלאש 90)
אא

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (שני) את אריה שיף בעבירה של המתה בקלות דעת. שיף, תושב ערד, פתח באש לעבר פורץ בדואי שניסה לגנוב את רכבו ליד ביתו וגרם למותו.

שיף הורשע, על סמך הודאתו, בעובדות המלאות של כתב האישום שהוגש נגדו ובעבירה המקורית שיוחסה לו בכתב האישום, וזאת לאחר הליך גישור שהתקיים בפני נשיאת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, רויטל יפה-כץ.

כזכור, בנובמבר 2020 ניסתה חוליית גנבים שמנתה שלושה אנשים לפרוץ לרכבו של שיף ולגנוב אותו. אחד מהפורצים, מוחמד אל-אטרש, שהיה רעול פנים, שבר את חלון הנהג של הרכב באמצעות מפתח צינורות והתיישב בכיסא הנהג. שיף בן ה-71, שישן עם אשתו בקרוואן מאחורי הרכב, שמע את רעשי הפריצה. הוא יצא מהקרוואן עם אקדח אותו החזיק ברישיון, וירה לעברו של הפורץ. לאחר מכן התקשר למוקד החירום של המשטרה, דיווח על האירוע וביקש סיוע משטרתי ורפואי. אל-אטרש פונה לבית חולים, שם נקבע מותו.

בשימוע שנערך לשיף בפרקליטות הוחלט לדחות את כל טענותיו, לרבות טענת ההגנה העצמית. על פי כתב האישום, הוא "גרם בקלות דעת למותו של המנוח בכך שירה לעבר הרכב לאזור בו ישב המנוח, כשהוא נוטל סיכון בלתי סביר לאפשרות גרימת התוצאה תוך תקווה למנעה".

במסגרת ההסדר, הודה שיף כי מעשיו לא היו דרושים באופן מיידי כדי להדוף את כניסתם של הפורצים לקרוואן, ובכך לא עומד לזכותו הסייג לאחריות פלילית של הגנת בית מגורים, כפי שקובע החוק. בין הצדדים הוסכם, כי הנאשם פעל תוך קרבה לסייג, שכן כאשר יצא מהקרוואן, סבר כי בכוונתם של הפורצים להיכנס לקרוואן, ששימש באותה העת למגוריו עם אשתו, בכדי לבצע עבירה.

עוד נקבע בהסדר, כי אין הסכמה לעניין העונש והצדדים יטענו באופן חופשי, למעט ההגבלה כי ההגנה לא תהיה רשאית לטעון לאי הרשעת הנאשם. צוות ההגנה צפוי לבקש מבית המשפט שלא להטיל על שיף עונש מאסר ולהסתפק בעבודות שירות.

מהוועד להצלת הנגב, המלווה על ידי תנועת "אם תרצו", נמסר בתגובה להרשעתו של שיף כי "מדובר במקרה הזוי בו הקורבנות הופכים לאשמים. מדינת ישראל מאבדת את הנגב, ומעניקה אותו בהדרגה על מגש כסף לפורעי חוק המבקשים להטיל את חיתתם על כלל אזרחי הדרום. אנשים ישרים הפכו שק החבטות של פושעים לאומניים ומערכת משפטית מנוונת וחלשה. הרשעתו של שיף היא אות קלון למערכת אכיפת החוק, הצדק והמשפט במדינת ישראל".

תגיות:אריה שיףהמתה בקלות דעת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה