טורים נשיים

קינוחים לסיום הסדרה על גדלות וגידול

לא יארך הזמן עד שהגוזלים שלך יעזבו את הקן, יפרשו כנפיים ויעופו. אז, האפשרות שלך להדריך, לייעץ, ללמד ולהשפיע, תהיה מצומצמת מבחינת הכמות והאיכות. נצלי את הזמן כעת

אא

הפעם - כמה "קינוחים" לסיום הסדרה על גדלות. המסר העיקרי בסדרה היה שגידול אחרים ובעיקר ילדים זו הדרך העיקרית עבורנו הנשים להתגדל בעצמנו ולזכות לשבח נצחי על כך. נוכחנו לראות בדוגמאות רבות שהתורה הקדושה שמה את גידול הילדים בראש פירמידת ההצלחות, בפסגת העשייה!

1. נכון, התוצאות בגידול ילדים אינן מידיות, וניתן להבחין בהן רק אחרי פרק זמן מסוים של השקעה ומעקב. היזכרי באבן החלולה בסיפור של רבי עקיבא. כבר מהטיפה הראשונה שטפטפה על האבן החל להיווצר החור, אך לא ניתן היה להבחין בכך. עוד טיפה ועוד טיפה, ועוד המון כאלה, ועוד קצת, והופ! יש חור באבן. ברור לך הרי שלא הטיפה ה-85,492 יצרה את החור בעצמה, נכון? קדמו לה עוד טיפות קטנות, עדינות, עקביות כמוה, שהביאו לתוצאה. מהטיפה הראשונה עד הטיפה ה"מי עוד סופר בכלל..." שבתקופתה נצפה החור, הייתה זו "תקופת המתנה".

כך גם בגידול ילדים, עד התוצאות המיוחלות אנחנו ב"תקופת הַמְתָּנָה". ממתינות לתוצאות. אך יותר מכך, חשוב לזכור שאנו שוהות בזמן זה ב- "תקופת המַתָּנָה" - Present. תקופה שהינה מתנה עבורנו, המגדלות. בתקופה זו, בהווה, יש לך מתנה יומיומית של אפשרות להשתדל בכל מה שתרצי להקנות לילד שלך, להשפיע עליו, ללמד אותו: רכישת שפה תקינה ומכובדת, פיתוח כישורים, תרגול מיומנויות חברתיות, זיהוי וניתוח מצבים ודרכי התמודדות איתם, הקפדה על סדר יום והרגלים נכונים לחיים, ביסוס השקפה מאוזנת להנאה מחיי תורה ומצוות איכותיים.

לא יארך הזמן עד שהגוזלים שלך יעזבו את הקן, יפרשו כנפיים ויעופו. אז, האפשרות שלך להדריך, לייעץ, ללמד ולהשפיע, תהיה מצומצמת מבחינת הכמות והאיכות. נצלי את הזמן כעת, את היומיום השגרתי, כדי לנתב את ילדיך בדרך שנראית לך נכונה ומתאימה עבורם. השתמשי במתנה שלך והמתיני לתוצאות הברוכות שעוד יבואו בעזרת ה' יתברך.

המתנה הכי גדולה שתוכלי להעניק לעצמך היא ההשלמה עם כך שעשית מה שמוטל עלייך בזמן המתאים לכך לצד הזכירה שהתוצאות אינן בשליטתך. הזכירי לעצמך שעליך מוטלת רק חובת ההשתדלות וכי מעבר לכך הכל בגזירת עליון ולטובתך וכי לילדים יש בחירה חופשית. להרפות מהתוצאות - זו גדלות.

2. הבה נערוך "טיפול שורש".  נפרק את השורש "גדל" ונחכים. גדל = גד+ל.

גד = מזל טוב. כך למדו חז"ל מהשם של גד בן יעקב ולאה: "וַתֹּאמֶר לֵאָה בָּגָד [בָּא גָד] וַתִּקְרָא אֶת-שְׁמוֹ גָּד" (בראשית פרק ל' פסוק י"א).

רש"י מפרש: "בא גד = בא מזל טוב".

את האות ל' מציינים כקיצור של "אֶל", מלשון כיוון. למשל: אני הולכת אל הבית = אני הולכת לבית.

לפיכך: "גד + ל" פירושו לכוון את המזל הטוב לכיוון הנכון. כשאת גדלה, באופן שהחכמנו בסדרה, את מכוונת את המזל הטוב שלך. עשי זאת גם עם ילדיך - תכווני את המזל הטוב שלהם למקום הנכון. זה תפקידך. גם את גדלה באופן הזה. כל הצדדים יוצאים מוּרווחים.

3. גידול עצמי, קל וחומר גידול ילדים, כרוך לא אחת בניסיונות, התמודדויות, התלבטויות, הזדמנויות להצלחות ובדרך זו - גילוי כוחות שלא ידעת שטמונים בך. בעניין עמידה בניסיונות החכים אותו מורי ורבי, הרב רון אילן שליט"א, שאדם שעומד בניסיונות ומתגדל מהם, גומל בכך חסד לא רק עם עצמו, אלא בעיקר עם אחריםכיון שרואים אותו ומתחזקים בדרך הנכונה העולה בית אל. לכן עצם המילה גדול – "ג + דל ", משמעה בחז"ל גומל דלים.

4. במסכת סנהדרין דף קה עמוד ב' נקבע: "אין אדם מתקנא בבנו ותלמידו". זאת, היות שהצלחה של הבנים והתלמידים היא הצלחה של האדם עצמו והוא שמח על גדולתם.

כפי שהוכח שוב ושוב בסדרה - אישיות גדולה מגדלת ילדים ומתגדלת מכך בעצמה. עשי והצליחי!

אשמח לקרוא תגובתך לדברים!

Maadanim.Eden@gmail.com

תגיות:טוריים נשייםקינוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה