פעילות הידברות

"ברגע שהצבנו עמדה להנחת תפילין, ארע דבר מדהים"

מה המשותף לבעלים של משרד עו"ד מצליח, אלמנה שהחליטה להנציח את זכר בעלה, ובעל חנות לאביזרי אופנועים שחולם להיות בן תורה? לכולם יש לב גדול, וכולם מצאו דרך מרגשת לקשור את עם ישראל לתפילין באהבה

  • ג' כסלו התשפ"ב
מימין למעלה בכיוון השעון: אסף תמם ממספרת אסף בנתניה, החזן והפייטן, אבנר שם טוב, עו’’ד מאיר מזרחי, חנות לאביזרי אופנועים, דרים רייד, העבודה 56 מימין למעלה בכיוון השעון: אסף תמם ממספרת אסף בנתניה, החזן והפייטן, אבנר שם טוב, עו’’ד מאיר מזרחי, חנות לאביזרי אופנועים, דרים רייד, העבודה 56
אא

"שנים לא הנחתי תפילין, ועכשיו אני מבין מה פספסתי. התפילין החזירו אותי להיות אדם אמתי. הלב שלי חזר לפעום, הייתה לי הצלחה לאורך כל היום, וגם התנתקתי מדברים לא טובים", כך סיפר בדמעות נער צעיר לאסף תמם, בעל מספרה בנתניה, שהציב במספרתו דוכן תפילין לזיכוי הרבים.

התקשורת האנטי דתית, מציגה לעתים קרובות בלעג ובהתנשאות את שומרי התורה כבעלי תכונות שליליות. הממסד מנסה לא פעם בשם הדמוקרטיה, החופש והשוויון, לחוקק חוקים שיכניסו לכלא את מי שמעמיד דוכן תפילין ליד בתי ספר, והאווירה הציבורית מתוחה. לעומתם, הלב הפועם של עם ישראל נקשר לתפילין. זה מה שהוביל להקמת מיזם התפילין "וקשרתם", אשר כל מטרתו לחזק ולאפשר לעוד ועוד אנשים לקיים את המצווה החשובה.

כחלק מהמיזם ישנם בעלי עסקים שמציבים בחנויותיהם דוכנים להנחת תפילין, וכך הם מזמינים אנשים שמגיעים אליהם להניח תפילין בבית העסק. החוויות והסיפורים המרגשים הם רבים. הן לבעלי העסקים שמציבים את הדוכנים, הן לאנשים שמגיעים להניח תפילין בבית העסק, והן לתורמי התפילין שחשים סיפוק רב מהידיעה שכולם זוכים לסייע בבניין הרוחני של עם ישראל. הנה סיפורם של כמה מהם.  

ספורטק עמק הארזים ירושלים, פארק נחל שורקספורטק עמק הארזים ירושלים, פארק נחל שורק

 

אסף תמם, בעל "המספרה של אסף" בנתניה:

"מזמן רציתי להביא דוכן תפילין למספרה, ולפני כארבעה חודשים, בשיעור תורה של הרב זמיר כהן, ראיתי שבעלי עסקים יכולים לקבל עמדת תפילין ללא עלות. קהל צעיר רב מגיע לכאן, ואין הרבה אנשים דתיים בסביבה, אז הצמא גדול. הזמנתי עמדת תפילין, ופתחתי במבצע: כל המניח תפילין מקבל שתיה במתנה או הנחה בתספורת. כך הגברתי מוטיבציה, אנשים דיברו על זה, ומפה לאוזן הם הגיעו והגיעו. תנועת האנשים הוכפלה פי שתיים. אנשים מחכים בבוקר לזמן פתיחת המספרה כדי להניח תפילין.

בנוסף, בעלי העסקים שברחוב אמרו שכולם מדברים על עמדת התפילין שלי, ושהם מעוניינים בעמדה משלהם. מסרתי להם את מספר הטלפון של הידברות, וגם הם קיבלו עמדות תפילין.

היה לי לקוח בן 40 שלא הניח תפילין מאז בר המצווה. הוא אמר שהוא שכח איך להניח, אך התבייש לשאול אנשים. הוא חשב לעצמו: 'בן 40 ולא יודע להניח תפילין?' הסברתי לו באווירה חברית, הוא התחיל להתקרב, ועכשיו הוא מניח תפילין כל יום בביתו.

יש לי סיפור מרגש נוסף: הכרתי נער שנחלש באמונה. אמרתי לו: 'אני יודע שעמוק בלב אתה מאמין, ולא משנה מה תגיד. תראה, כולם מניחים כאן תפילין, פעם אחת תניח גם אתה. הרי אם אתה אומר שאתה לא מאמין, זה לא יעשה לך כלום, אבל אם אתה מאמין - תנסה. לאחר כמה פעמים הוא השתכנע, הניח תפילין, והוריו היו מאושרים.

אחרי כן הוא סיפר לי שקרה לו משהו שלא קרה לו מעולם: לאורך כל היום, בכל מה שהוא עשה בלימודים ובעבודה, הייתה לו ברכה. הוא ממש בכה ואמר: 'שנים לא הנחתי, ועכשיו אני מבין מה אני מפספס. זה מה שהחזיר אותי להיות אדם אמתי, הרגשתי שהלב שלי פועם, ממש זרמים בגוף. התפילין עשו לי ניתוח בתוך הנשמה'. עד היום, הדבר הראשון שהנער הזה עושה בבוקר זה הנחת תפילין. הוא לוקח את התפילין שלו לבית הספר, ומניח לתלמידים. הוא אומר להם שינסו כי גם הוא התנגד בהתחלה להניח, ועכשיו ברוך ה' הוא מנותק מדברים לא טובים".

מאפה נאמן רחוב דוד סחרוב 21, ראשון לציון קניון הזהב מאפה נאמן רחוב דוד סחרוב 21, ראשון לציון קניון הזהב

 

אביב גל בוזגלו, בעל חנות לאביזרי אופנועים וטרקטורונים Dream Ride באשדוד:

"החלום שלי הוא להיות בן תורה. גדלתי בבית חילוני-מסורתי. הוריי התגרשו כשהייתי בן שנה, ואבי נפטר כשהייתי בן 10. כל הזמן שאלו אותי כשהייתי קטן: 'מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול?' אבל לא היה לי אבא שידריך אותי בדרך הנכונה. אף פעם לא ידעתי לענות על השאלה הזו עד שהתקדמתי בעבודת ה', למדתי בישיבה בגיל 17, והתחלתי לבנות את העולם הרוחני שלי. הבנתי שאם אני רוצה להיות גדול במשהו - זה בתורה. כל השאר לא באמת מעניין. נכון, רוצים להתפרנס, אבל החלום הגדול שלי הוא עולם התורה.

היו לי עליות ומורדות: אמנם עזבתי את הישיבה, אך לא עזבתי את התורה. התחתנתי, נולדו לי ילדים, והיו לנו קשיים כלכליים גדולים מאוד, אבל תמיד ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות.

עוד לפני שהחל מיזם התפילין, ביקשתי מהידברות ערכת תפילין. פתחתי עסק חדש בתקופת השיא של הקורונה: חנות לאביזרי אופנועים וטרקטורונים באשדוד. לפני פתיחת העסק הייתי בפשיטת רגל ובחובות ענק, אבל הייתה לנו סייעתא דשמיא גדולה מאוד.

לפני שהחנות נפתחה יצרו איתי קשר בהידברות לצורך תרומה לכתיבת ספר תורה. מצבי הכלכלי היה כל כך דחוק, עד כדי כך שבעת שיחת הטלפון הייתי בדרכי לקבל מפרעה מהמעסיק שלי כדי לקנות אוכל לילדיי. אמרתי לנציגה שאני עוזב את העבודה כשכיר, אקבל פיצויים, ושהיא מוזמנת לקחת את פרטי כרטיס האשראי שלי בתקווה שבחודש הבא אוכל לשלם. היא הציעה לי להגדיל את הזכות לתרומה, אבל בכיתי לה בטלפון שאין לי כסף לאוכל ולדלק. הרמתי עיניי לשמיים, ואמרתי: 'אבא שבשמיים, אתה יודע מה אני רוצה, אתה בוחן כליות ולב. אתה יודע שאני אוהב את התורה. בבקשה, עזור לי. אתה תעזור לי עם הילדים שלי, ואני אעזור לך עם הילדים שלך'.

כשהעסק נפתח, הדבר הראשון שרציתי לעשות היה הכרת תודה. הדפסתי שני שלטים גדולים – 'כאן ניתן להניח תפילין'. הבאתי בינתיים את התפילין שלי מהבית. חייגתי להידברות, וביקשתי לקבל תפילין לזיכוי הרבים. תוך 48 שעות קיבלתי סט של תפילין, ולאחר כחודש, הידברות התחילו רשמית את מיזם התפילין.

ברוך ה', אנשים באים, יש אווירה טובה, אנחנו מדברים כמעט כל הזמן דברי תורה בחנות, יש לעמדת התפילין ערך רגשי בשבילי, וחברים שראו את העמדה פנו בעצמם להידברות. בגמרא כתוב שטוב המלבין שיניים לחברו יותר ממשקהו חלב – אדם נכנס לחנות, מחייכים אליו, מציעים לו להניח תפילין, וזה עושה קידוש ה' גדול בעולם".

 

להקדשת עמדת תפילין לעילוי נשמת יקיריכם ולזיכוי הרבים, לחצו כאן.

 

מזל ביבס, אשדוד

בעלי נפטר לפני כשנתיים, וכששמעתי על המיזם של הידברות, אמרתי לעצמי שחבל שהתפילין נמצאים סתם בארון, ואם יש מישהו שאוכל לזכות אותו, הדבר יזכה גם את בעלי. אמנם הנכדים היו מגיעים מדי פעם ומניחים את התפילין אם הם היו שוכחים להביא את שלהם, אבל זה לא זה. חיפשתי לעשות משהו לעילוי נשמתו, אז תרמתי את התפילין לעמדה של הידברות. למען האמת, לא היה לי קל למסור את התפילין בגלל הערך הרגשי שלהן בשבילי, אבל מה שחשוב הוא לזכות את הרבים. יש את העולם הזה ויש את העולם הבא. התפילין אינן חפץ חומרי לנוי. לתפילין יש חיים, וכשמוסרים אותן לזיכוי הרבים ממש מקימים לתחייה את התפילין של הנפטר".

אבנר שם טוב, חזן ופייטן, משמח הלבבות המלווה את נופשי הידברות ברחבי הארץ והעולם

"כששמעתי את הצעת החוק של תמר זנדברג, לפיה מי שתהיה לו עמדת תפילין ליד בית ספר יסתכן במאסר של חצי שנה, זה דרבן אותי יותר לפעול לזיכוי הרבים. הרגשתי שאני חייב לעשות משהו. אבי נפטר לפני כ-20 שנים. הוא היה מחובר לגדולי הרבנים, והתפילין שלו היו בשבילנו קודש הקודשים, עם ערך רגשי רב, אך למען עם ישראל החלטנו אחיי ואני למסור את התפילין שלו.

האדם שקיבל את התפילין והשתמש בהם, חזר בתשובה לאחר כחודש. הוא קנה תפילין משלו, ואנחנו מסרנו את התפילין הלאה, שוב לזיכוי הרבים. ברוך ה' אני שומע פידבקים טובים, המיזם מתפשט בארץ כמו אש בשדה קוצים, וזה מחמם את הלב לראות את עמדות התפילין בחנויות שונות. אנשים מגיעים להניח וזה מביא לעסק ברכה".

טופ מרקט, רחוב הרמחל 20 עכוטופ מרקט, רחוב הרמחל 20 עכו

 

עו"ד מאיר מזרחי, הבעלים של משרד עו"ד מאיר מזרחי ושות'

"לפני כעשר שנים בבר המצווה של הבן שלי רצינו לתרום תפילין למי שצריך. פתאום גיליתי את עולם התפילין הנשכחות בארון. במקום שיהיה שימוש של התפילין ובניית עולם רוחני באמצעותן, זה נשכח בארון. אם אדם רוצה באמת לזכות את הנפטר שהתפילין היו שייכות לו, או לזכות את עצמו במסירת תפילין ישנות שהוא עצמו לא משתמש בהן – זוהי חובה מוסרית להעביר את התפילין הלאה. 

כבר שנים שאני מקבל תפילין ישנות, משפץ אותן, ומוסר לאנשים שצריכים. כשראיתי את המיזם של הידברות מיד יצרתי קשר. למעשה, ממש ברגעים אלו אני מחזיק שקית של הידברות עם תפילין לשיפוץ. זכינו להיות התורמים של 12 הדוכנים הראשונים. האמנו בזה מהרגע הראשון כי ראינו את ההתגייסות של הידברות. מהר מאוד נפתחו דוכנים בהרבה מקומות ויש העברות תפילין לכל מי שצריך, זו רמה אחרת של עבודה והתגייסות לטובת מטרה.

הנחת התפילין היא מצווה דתית, אך יש לה גם חשיבות מסורתית ותרבותית. זו תופעה מדהימה שיותר ויותר אנשים לא דתיים מניחים תפילין כל יום. יש בתפילין משהו מיוחד. כל אדם חילוני צריך לדעת שסבא של הסבא שלו היה מניח תפילין מידי יום.

אני משבח את הידברות שעושים זאת ללא רצון בפרסום ושיווק. גם אנחנו בורחים מפרסום ומשיווק, ועושים את זה כי אכפת לנו מעם ישראל. הריאיון הזה נועד כדי לעודד אנשים פרטיים למסור תפילין ולתרום עבור תפילין או בעלי עסקים שיזמינו עמדות לעסק ללא עלות. זו אחת ההשקעות הכי טובות במצוות וכעורך דין בתחום המיסים אני מדבר על הרווח שבהשקעה: אדם קונה תפילין פעם אחת, תורם את התפילין הישנות שלו, או מקדיש עמדה לזיכוי הרבים, ובכל יום אנשים מניחים את התפילין האלו. ההשפעה היא על נפש האדם ועל החיבור לתורה וליהדות לדורי דורות".

למסירת תפילין משומשות, לתרומת תפילין מסובסדות או להזמנת עמדת תפילין אליך לעסק (ללא עלות) התקשרו: 073-3333-343. כל הזכויות שמורות לכם

תגיות:פעילות הידברותעמדת תפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה